L’ADMINISTRACIÓ COMUNICA NOVES RETALLADES EN EL TRANSPORT ALS CENTRES PENITENCIARIS

La Direcció general ha retallat una vegada més el transport a Brians 1/Brians 2 i Joves/Quatre Camins de manera unilateral. I com és ja tradició ho ha fet sense pre-avís, a dos dies de l’aplicació de les retallades previstes i després de retardar per presumptes motius d’agenda una reunió que CCOO volia per  aquesta mateixa setmana donada l’evident urgència del tema.

CCOO denunciem i rebutgem la gestió de l’Administració, que va signar uns Acords de transport que d’una banda afirma voler complir costi el que costi, mentre paral·lelament  manipula reinterpretant informacions i dates, practicant el que de fet és una política de fets consumats que sempre són retallades consumades.

Recordem a l’Administració que la seva obligació de facilitar transport no deriva solament de l’acord de tancament del CPHB i del tancament del CP Joves Trinitat, sinó d’una sèrie d’acords anteriors pels quals es va assegurar transport a tots els centres penitenciaris situats fora dels nuclis urbans.

De l’incompliment d’aquesta obligació contreta mitjançant Acords, podran derivar responsabilitats. Aquestes poden afectar a la seguretat dels treballadors, en matèria de prevenció de riscos, i de compliment del servei, podent derivar en conseqüències legals per a l’administració. CCOO sol·licitarem que l’Administració prengui accions legals contra l’empresa, a causa de la seva renúncia sense preavís, incomplint la seva part del contracte.

Amb aquesta situació, l’Administració tracta de justificar i ens informa, concretant la situació dels serveis, que quedarien afectats de la següent manera:

COMUNICACIÓ REBUDA DE L’ADMINISTRACIÓ

El 19 de desembre de 2017 es va adjudicar el Lot 1 (CP Brians 1 i CP Brians 2) de l’expedient GEEC JU 2017 1, servei de transport del personal adscrit als centres penitenciaris Brians 1 i Brians 2, Joves i Quatre Camins, Puig de les Basses i Mas d’Enric, a la UTE Hispano Igualadina-Monforte.

Hispano Igualadina-Monforte va comunicar que atès que la prestació del servei tindria una durada de 13 dies no li interessava prestar-lo i renunciava al contracte.

Tot i que des de la Direcció General de Serveis Penitenciaris hem fet les gestions escaients per a que es pugui continuar prestant el servei de transport de personal als centres penitenciaris Brians 1 i Brians 2 fins a finals d’any, no es podrà prestar el servei de les 22:10 els dies 23, 24, 25, 26, 30 i 31 de desembre.

Es donarà cobertura al transport del personal des dels centre penitenciaris a  l’Estació de RENFE de Martorell mitjançant el servei de conductors propis d’aquests centres.

En relació amb el servei de transport de personal als centres penitenciaris de Joves i Quatre Camins, és necessari suprimir els serveis de les 13:15 i de les 15:10 dels dies 23, 24, 25, 26, 30 i 31 de desembre per a que es pugui prestar la resta de serveis o trajectes fins a finals d’any.

Es donarà cobertura al transport del personal des de l’Estació de RENFE de Granollers als centres penitenciaris i des dels centres penitenciaris a l’Estació de RENFE de Granollers mitjançant el servei de conductors propis d’aquests centres.

CCOO tot i mantenir que s’ha de restablir el servei complert, hem exigit a l’Administració que  avanci el sistema d’entrega o pagament de les targetes de transport que s’hagi de fer ús com a conseqüència de les darreres retallades de franges horàries. L’Administració confirma que els treballadors que puguin fer us hauran de comunicar-ho a les oficines de recursos humans.

CCOO sol·licitem que les possibles incidències en el transport no ocasionin conseqüències lesives als treballadors en forma de compensacions de temps, pèrdua de PRP etc., al que l’Administració ha accedit.

CCOO no acceptem que l’Administració justifiqui cap incompliment, mes a mes  quant té els recursos per poder continuar prestant aquest servei. Exigim que l’Administració es prengui amb la seriositat que cal aquest tema i garanteixi el transport tal com es va comprometre.

DESCARREGA LA NOTA EN PDF