C.P. LLEDONERS – NOVA AGRESSIÓ AL DERT

Aquest cap de setmana hem patit dues noves agressions a companys del DERT que han requerit atenció mèdica, sort que per la seva ràpida actuació i professionalitat la situació no ha anat a més i en els dos casos s’han pogut controlar i contenir la situació.

CCOO Exigim del Departament i de la direcció del centre que adopti mesures per tal evitar aquesta espiral d’augments constant d’agressions als centres penitenciaris i a Lledoners.

Recordem la tendència a l’alça dels incidents així com d’agressions que estem patint al centre i exigim al Departament voluntat política, voluntat que fins ara no ha tingut bloquejant el grup de treball d’agressions, no considerar-nos agent de l’autoritat perquè cap agressió quedi impune i sols agreujant la nostra precarietat laboral.

Les xifres evidencien un creixement continu, desorbitat i en fletxa dels incidents violents de manera que per exemple els incidents més greus, amb baixes mèdiques de companys, s’han duplicat en aquests tres anys.

L’Administració està aplicant en els centres penitenciaris catalans de manera conscient i voluntarista a través dels seus equips directius una política respecte als interns que afecta de manera molt negativa a la seguretat dels treballadors. Es deu a aquesta política, que ignora la virtut de la dissuasió i no desincentiva l’ús de l’agressió per part dels interns, el creixement salvatge i desorbitat del nombre d’incidents violents, i del nombre de baixes de treballadors penitenciaris catalans.

CCOO exigim una revisió urgent del Protocol al Comitè de Seguretat i Salut, i sobretot cal una modificació de les polítiques de gestió respecte dels interns.

És necessari  que es posi fi aquesta política conscient de la secretaria que ens posa en perill a tots els treballadors i treballadores penitenciàries.

Donem tot el nostre suport als companys agredits i esperem la seva ràpida recuperació.

Volem aprofitar aquestes línies per agrair tot i la precarietat laboral que ens té instaurats el departament, la tasca que va molt més de l’exigible dels funcionaris de presons.

EXIGIM SOLUCIONS i no podem permetre l’agressió com un fet habitual.

Sant Joan de Vilatorrada a 26 de maig de 2019

DESCARREGEU EN PDF LA NOTA INFORMATIVA