CCOO DEMANEM QUE ES CONTINUÏ DONANT FFP2 A TOT EL PERSONAL PENITENCIARI

Ahir, dijous 10 de febrer l’Administració va comunicar per sorpresa a les direccions dels centres penitenciaris i als sindicats que de manera immediata, a partir d’avui mateix, divendres 11 de febrer, es deixarà de facilitar màscares FFP2 als treballadors penitenciaris.

CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya, a través del nostre delegat de Prevenció i membre del Comitè de Seguretat i Salut del Departament de Justícia (serveis penitenciaris), hem enviat un ESCRIT REGISTRAT al cap del servei de prevenció del Departament de Justícia i a les subdireccions d’RR.HH. de la direcció de Serveis del departament de Justícia i a la Subdirecció de RR:HH. I Econòmics de la SMPRAV, EXIGINT QUE ES RETIRI DE MANERA IMMEDIATA, la indicació de deixar de facilitar de manera generalitzada mascaretes FFP2 als treballadors i treballadores penitenciàries, donat que és l’únic equip de protecció respiratòria davant el Covid-19 que s’ha posat a disposició d’aquests.

HI HA RAONS per demanar això:

• Segons dades de Funció Pública a 10 de desembre de 2021, les baixes per Covid-19 entre el personal penitenciari (% sobre el total d’efectius) és del 84,84%, dada MOLT SUPERIOR a la mitjana del 27,80% d’afectació entre el personal d’administració tècnic i laboral de la Generalitat de Catalunya.
  • És de destacar la negativa per part de l’Administració expressada en acta del Comitè de Seguretat i Salut Laboral (serveis penitenciaris) del mes d’octubre del 2021, d’elaborar un estudi/informe tècnic de valoració de la pandèmia entre el personal penitenciari. Estudi que CCOO hem tornat a demanar en el Comitè de Seguretat i Salut Laboral de gener de 2022 d’acord a les dades exposades en el paràgraf anterior, sense resposta per part de l’administració.
  • L’únic equip de protecció individual respiratori existent al mercat davant un virus com el Covid-19 són les mascaretes FFP2.
  • Totes aquestes dades són anteriors a l’aparició de la variant òmicron, molt més contagiosa, i la nova subvariant anomenada “sigil·losa” encara molt més transmissible, fet que ens porta, per lògica, a suposar que l’afectació entre personal penitenciari s’ha incrementat exponencialment.
  • Totes les dades estadístiques publicades en la pàgina https://dadescovid.cat/ del departament de salut, encara estan molt lluny d’uns mínims que podríem considerar de normalitat.

Des de CCOO sempre defensarem que tots els treballadors i treballadores penitenciàries han de tenir a la seva disposició material de la màxima protecció, que pugui ser utilitzat en les situacions que estimin oportunes.

Barcelona, 11 de febrer de 2022

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DEMANANT A L’ADMINISTRACIÓ QUE ES CONTINUÏ DONANT FFP2 AL PERSONAL PENITENCIÀRI