INCIDENT MOLT GREU AL DERT DE LLEDONERS

Ahir divendres 19 de febrer un intern del DERT amb un llarg historial d’incidents greus a diversos centres penitenciaris, incloent agressions a companys, proveït amb bolígrafs manipulats va intentar apunyalar als companys del departament.

Des de CCOO volem felicitar a tots els companys que gràcies a la seva professionalitat van poder gestionar els greus incidents produïts al DERT i, tot i la primera envestida de l’intern, van evitar que l’intern pogués fer més mal del que desitjava.

Hem d’evitar  aquesta espiral d’increment constant d’agressions a treballadors i treballadores penitenciàries i que no es converteixin en habituals en TOTS ELS CENTRES PENITENCIARIS DE CATALUNYA. És necessari que es posi fi aquesta política conscient de la secretaria que ens posa en perill a tots els treballadors i treballadores penitenciàries fruit d’una erràtica gestió d’inacció continuada, els quals sembla que s’oblidin de les tasques d’interior.

Un cop més, CCOO volem recordar la tendència a l’alça dels incidents al centre i exigim al Departament voluntat política, voluntat que fins ara no ha tingut, de no    considerar-nos agent de l’autoritat perquè cap agressió quedi impune i sols agreujant la nostra precarietat laboral.

CCOO creiem que cal una modificació de les polítiques de gestió respecte dels interns a Lledoners.

Com a professionals en serveis penitenciaris estem veient com l’administració darrerament està aplicant en els centres penitenciaris catalans un canvi en la gestió de la seguretat d’aquests, la qual creiem i observem, amb xifres, que repercuteix en la nostra seguretat a tots els nivells, personal d’interior, tractament i interns.

D’altra banda, des de CCOO exigim fermesa en aquestes situacions i tolerància zero en aquest tipus d’agresions, les quals últimament es van repetint massa sovint. Tot el que no sigui això ho consideraríem inacceptables.

Donem tot el nostre suport al company agredit i a tot els treballadors del DERT

EXIGIM SOLUCIONS i no podem permetre l’agressió com un fet habitual.

Sant Joan de Vilatorrada a 20 de febrer de 2021

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO AL C.P. LLEDONERS