NEGOCIACIÓ DE LA INCLUSIÓ DEL PRP A L’ESPECÍFIC 7/4/2022

BLOQUEIG I MÉS DEL MATEIX

Ahir, dijous 7 d’abril, es va reunir de nou el grup de treball penitenciari per a negociar la inclusió de l’antic PRP en el complement específic..

CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya, vam ser l’ÚNIC sindicat que va informar en la nostra nota del 2 de març, de la proposta de l’administració (feu clic), que CCOO immediatament vam manifestar que NO podíem acceptar.

La posició de l’administració mostrada ahir no s’ha mogut ni un mil·límetre de la del dia 2 de març.

L’Administració ha tornat a insistir que el repartiment ha de ser no lineal i s’ha mantingut en el seu propòsit d’intentar introduir les mateixes condicions de treball de la proposta del dia 2 de març a canvi de integrar-ho.

La posició de CCOO és clara

• CCOO continuem creient que el repartiment ha de ser lineal, és a dir, tothom ha de rebre la mateixa quantitat en el seu específic, tal com es va acordar en 2012 amb els 95 € del PINHO. No pot ser que segons la proposta de l’administració el personal d’oficines perdria el 25% de la quantitat del PRP que fins ara havíem rebut, Tractament el 20% i Interior i els comandaments de tractament i oficines, l’11%.
  • Els diners a repartir són insuficients per a integrar en l’específic la quantitat que els treballadors i treballadores rebíem com PRPfins ara. CCOO hem argumentat que amb la inclusió del 2% de pujada salarial corresponent de 2022, cada treballador i treballadora penitenciària hauria d’integrar 1576,76 € bruts anuals, que corresponen a 131,40 € bruts mensuals en 12 pagues o 112,63 € bruts en 14 pagues (el complement específic es divideix en 14 parts, i cada mes es paga una part, menys al juny i desembre que es paguen dos).
  • Respecte als canvis proposats per l’administració per tractament i oficines, CCOO hem manifestat novament el nostre absolut rebuig a aquesta proposta de modificació horària, que considerem un atac directe al col•lectiude rehabilitació i d’oficines.

CCOO hem posat de manifest la feblesa dels arguments fets servir per l’Administració, que no s’aguanten ni jurídicament ni organitzativament.

L’últim d’ells va ser un suposat «informe jurídic» de Funció Pública, que no és més que una consulta, on bàsicament  es contesta que fer un repartiment no lineal com proposa el departament de Justícia, no és il·legal, però en CAP LLOC es diu que el repartiment lineal sigui il·legal i  no es pugui fer.

Finalment, novament en una situació de bloqueig, hem quedat emplaçats sindicats representatius i administració a una nova reunió després de Setmana Santa on intentarem desembussar la negociació.

Barcelona, 8 d’abril de 2022

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE CCOO SOBRE LA NEGOCIACIÓ PER LA INCLUSIÓ DEL PRP AL COMPLEMENT ESPECÍFIC