NOVA UNIFORMITAT I VESTUARI D’INTERVENCIÓ I DE PROTECCIÓ

Ahir l’administració va ensenyar peces de la nova uniformitat que es preveu lliurar durant el mes d’octubre d’enguany. L’administració comunica que publicarà una nova circular que ho reguli i que el nou uniforme haurà d’usar-se amb data 31 d’octubre o 1 de novembre.

A l’octubre es lliuraran les següents peces:

• Dos conjunts d’estiu (pol i pantalons a reposar un conjunt cada any )
  • Dos conjunts d’hivern (pol i pantalons a reposar un cada any)
  • Un parell de botes o sabates (a reposar cada 4 anys)
  • 20 NIP de material termosegellable per a planxar en la uniformitat.

A principis de 2023 es preveu lliurar el «shofshell» (polar) a reposar cada 4 anys.

CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya, ens hem queixat que els sindicats no hàgim pogut intervenir en la valoració tècnica del material en matèria de protecció enfront de les condicions ambientals o de riscos laborals i hem recordat que el personal d’interior dels centres oberts també haurien de rebre calçat i jaqueta i polar.

VESTUARI D’INTERVENCIÓ

S’està en la fase preliminar d’elaboració d’un contracte per a dotar als centres de nou i més modern material d’intervenció.

La dotació que es preveu per als centres serà de 25 a 30 equips en els centres grans i de 10 a 20 en els petits, valorant-se dotar els centres oberts amb 4 equips.

Els elements que ho compondran serà:

• Casc
  • Escut
  • Samarretes antitalls
  • Protectors de coll
  • Armilla de protecció
  • Proteccions de braços i cames
  • Defenses de goma
  • Llanterna

També es preveuen 4 o 5 Jaquetes ignífugues per centre. CCOO hem demanat que siguin de la màxima protecció i, per tant, que compleixin la norma UNE 489 nivell 2.

Respecte a les samarretes antitalls, l’administració manifesta que preveu que hi hagi un estoc general suficient en cada centre per a poder higienitzar-les en la bugaderia del centre després del seu ús.

CCOO hem demanat:

• Que es lliuri una samarreta antitalls a cada treballador dels DERT o que pugui prestar servei en ells en comptes d’utilitzar únicament un estoc general.
  • Que es doti d’equips d’intervenció també les unitats de salut mental i els nous mòduls intermedis.
  • Que hi hagi patronatge masculí i femení. L’administració contesta que és unisex i CCOO hem advertit del que passarà si no es té en compte.

ALTRES QÜESTIONS

• S’està valorant modificar la Circular 2/2017, del règim tancat en els centres penitenciaris catalans. Que és una mesura que s’ha sol·licitat reiteradament i que serà positiva si va pel bon camí.
  • El dia 27 de juliol s’habilitarà un mòdul de formigó prefabricat en l’ISPC de Mollet del Vallès amb cel·les i obert pels costats, la qual cosa permetrà la visió dels alumnes, destinat a formació en matèria d’escorcolls, intervencions, etc. CCOO fa anys que demanem aquesta mesura i per fi es porta a terme.
  • S’està realitzant un estudi de viabilitat sobre l’ús d’aerosols d’acció adequada, tal com permet la normativa, i que es realitzarà una prova pilot en un centre penitenciari català si bé encara no tenen data.

Barcelona, 20 de juliol de 2022.

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE EL NOU UNIFORME I ELS EQUIPS D’INTERVENCIÓ I PROTECCIÓ