REUNIÓ AMB LA DIRECCIÓ DEL C.P. BRIANS 2 – 14/12/2022

EL PERSONAL QUE TENIM ES EL QUE HI HA

Pla funcional

La Direcció informa que alguns aspectes d’aquest estan paralitzats i d’altres si estan en  ple funcionament o en procés d’adaptació progressiva.

CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya, tornem a insistir en aspectes relacionats amb la situació dels mòduls que actualment no estan en ple funcionament, segons marca el pla funcional, i com això està relacionat amb la sobrecàrrega de treball que implica pels professionals d’aquests departaments aquesta adaptació i assumpció de noves demandes, com ser centre referent dels compliments de condemnes habitualment curtes de RPS (Responsabilitat Personal Subsidiària).

Direcció mostra coneixement d’aquesta sobrecàrrega actual i convivència de diferents perfils en algunes unitats, però considera són aspectes puntuals que de manera natural s’ aniran corregint amb el procés d’adaptació progressiva al nou funcionament.

CCOO insistim en la necessitat de major dotació de personal per assumir, a part de les feines diàries, aquests pics puntuals de feina, i més tenint en consideració que la plantilla ja està fent esforços per assumir aquesta endèmica sobrecàrrega mantinguda en el temps de manera sostinguda des de fa anys.

Falta de personal

Des de CCOO manifestem que el principal problema que té el centre és l’endèmica falta de personal en totes les àrees (oficines, tractament, interior), ja que la càrrega de treball és molt superior a la que poden assumir de les distintes unitats. Amb la plantilla actual, a dures penes, es poden dur a terme les tasques diàries en condicions dignes i amb seguretat

Tots sabem que s’han de reforçar unitats com Salut Mental, Dert/DS, MR06, MR03, etc., però això no pot comportar que disminueixi la dotació de cap altra unitat, no es pot vestir un sant despullant un altre.

El centre ha de funcionar bé de manera global. Qualsevol disfunció en una unitat afecta la resta del centre. S’han de mantenir les ràtios de funcionaris de cada departament per tal que puguin exercir les seves funcions en condicions segures, tant per ells, com pels usuaris, com per la resta de companys.

És per tot això que CCOO exigim a la direcció que demanin a la DG la cobertura de la RLT del centre i del 100% de les baixes i altres incidències.

SOM UN COL·LECTIU PRESENCIAL I ESSENCIAL!

Comunicacions

Com és habitual en la SMPRAV continuen traslladant als centres la implantació de les noves tecnologies en la relació dels interns amb l’exterior sense tenir en compte la càrrega de treball que això representa. En aquest cas es tracta de les vídeoconferències.

Des de CCOO demanem a la direcció l’ampliació de la plantilla en un mínim de dues persones per tal de poder cobrir aquest “servei”, a més  a més de les altres “petites coses” que fan que no hi hagin mans suficients per poder assolir un grau d’eficiència que garanteixi la seguretat total del nostre centre.

Ara mateix el troner de comunicacions està espatllat, des de fa sis mesos té un rodament trencat i no troben recanvi.

No pot ser que el dit equipament, per la seva antiguitat, estigui “descatalogat” i s’hagi de substituir per un de nou? És la pregunta que ens fem. Per mentrestant passa el temps i els funcionaris han de fer mans i mànigues per revisar TOTS els paquets que entren al centre.

Salut Mental

Arran dels últims incidents la direcció informa que, a partir de demà, farà formació als funcionaris de Salut Mental on inclourà les diferents GAP’s. CCOO manifestem que això no deixa de ser una “informació“ que es transmet als treballadors, exigim que es faci formació reglada, a través del CEJFE, i insistim que la nostra direcció “elevi” a la DG les necessitats en matèria formativa del personal del nostre centre.

Repartiment de medicació

La Direcció informa que està aplicant la instrucció de la SMPRAV on s’indica que la medicació s’ha de repartir, com a acte mèdic, en els consultoris.

CCOO demanem que, si hi ha raons motivades per afectació a la seguretat dels treballadors/res del centre, es pugui repartir des de la cabina de control.

Radiotransmissors

Proximament es farà el canvi dels ràdiotransmissors del centre, i, depenent de l’estoc d’auriculars  que hi arribin, aquests es repartiran entre els funcionaris que el vulguin fer servir.

Condicions ambientals edifici A i C

CCOO informem la direcció de la problemàtica existent amb la climatització dels llocs de treball del centre, especialment als edificis A i C.

El Gerent informa que s’acaba de posar en marxa la calefacció i que el personal de manteniment està comprovant i revisant tot el sistema per intentar assegurar el seu correcte funcionament.

CCOO CONTINUAREM DEMANANT A TOTS ELS COMITÈS, COMISSIONS I REUNIONS LA NECESSITAT URGENT DE PERSONAL ALS CENTRES PENITENCIARIS CATALANS, INCLÒS EL NOSTRE.

Sant Esteve Sesrovires, 15 de desembre de 2022

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA D ELA REUNIÓ AMB LA DIRECCIÓ DEL C.P. BRIANS 2