REUNIÓ AMB LA DIRECCIÓ DEL CP OBERT DE LLEIDA 05-10-20

Assisteixen a la reunió, el Director i la Sotsdirectora de Tractament per part de l’administració. Per la part social, CSIF i CCOO.

TEMES TRACTATS:

Mesures Anticovid

CCOO iniciem la reunió, sol·licitant formalment a la Direcció una sèrie de mesures encaminades a protegir i salvaguardar la integritat física i la salut de les treballadores i treballadors del centre, entre les quals estan:

– L’ampliació de les finestres de la planta baixa, on estan ubicades les diverses oficines i despatxos del centre, ja que la petita obertura actual de les mateixes impedeix un flux d’aire constant.

– Crear i establir noves zones de treball, ja que CCOO considerem, que davant la situació actual d’epidèmia no és de rebut la massificació dels treballadors en una mateixa zona durant tota la jornada laboral.

– Dotar a tot el sistema d’aire del centre de filtres HEPA (és un filtre d’aire d’alta eficiència que es caracteritza per la seva alta capacitat per retenir, detenir, capturar partícules minúscules suspeses a l’aire. Ja que en l’actualitat són els únics que poden garantir la prevenció general de la infecció per la propagació del coronavirus (COVID-19)

– Implementar als equips informàtics dels treballadors, que ho requereixin per motiu de les seves tasques, nous perfils informàtics, perquè puguin realitzar totes les tasques des del seu propi terminal informàtic, sense necessitat d’utilitzar-ne un de comú com es fa fis ara.

– Ubicar dispensadors de gel hidroalcohòlic per a la rentada de mans, en altres zones a part de l’entrada del centre, així com repensar i reubicar objectes de ús comuns per part de tots els treballadors.

Davant aquestes propostes, la Direcció ens comunica que parlaran amb l’enginyer per tal d’estudiar la proposta de les finestres i si és possible aplicar-la, pel que fa a noves zones de treball, la Direcció ens comunica, que abans de finals d’any estan previstes unes obres d’impermeabilitat a la teulada del centre, i que fins que aquesta tasca no estigui acabada, no es podran crear noves zones de treball, ja que segons ells aquestes estaran ubicades a la segona planta.

Pel que fa a les altres propostes, la Direcció ens indica que els hi semblen bé, i que en els dies vinents parlaran amb el RIET per implementar-les.

Substitució de Vacants d’Educadors Socials

En les pròximes setmanes, es produirà una baixa per jubilació d’un company del centre i fa uns mesos que ja se n’ha produït una altra d’un company que passa a tenir unes altres tasques, davant aquesta situació tant CSIF com CCOO preguntem per la cobertura d’aquestes. I la direcció ens informa que tant una com l’altra, ja han estan informades i sol·licitades les substitucions a la SMPRAV però que en una d’elles la Secretaria ha manifestat que per manca pressupostaria no es pot substituir.

Davant aquest fet tant CSIF com CCOO protestem i manifestem que perdre’m les accions pertinents, per tal que totes les vacants que es generin al del centre, pel motiu que sigui, siguin cobertes. En el nostre cas, CCOO portarà aquest tema a la Comissió de seguiment que se celebrarà el pròxim dia 13 d’octubre a la Secretaria.

Programa CIMO

La Direcció ens informa, que després de la paralització a causa de les circumstàncies de la pandèmia, finalment començarà la prova pilot al CPOLL i a l’Obert de BCN l’última setmana de novembre aproximadament.

Menció Especial als Funcionaris i Funcionàries del CPOLL

L’equip Directiu ens comunica que han proposat aquest any, una menció Especial als treballadors/res del centre, que per necessitats de servei van prestar serveis al CP Ponent. CCOO felicitem els companys i companyes i ens congratulem que els hi sigui reconegut l’esforç d’aquells dies tant caòtics. Del que no ens congratulem, és que s’hagués de recórrer a aquestes comissions de servei d’urgència, per manca de contractació de més personal, i denunciem l’abús que alguns centres van realitzar modificant a alguns treballadors la jornada de treball i el lloc de treball.

Altres Temes

CCOO en els últims mesos, hem estat parlant amb diferents professionals del centre per tal recollir i aportar a la direcció una sèrie de millores que creiem necessàries implementar-les immediatament, ja que la situació actual ha modificat substancialment la manera de relacionar-nos i de treballar, per tot això demanem a l’equip directiu.

Que es revisin els procediments bàsics, a tots els nivells, actualitzant-los als nous estàndard i alhora redefiní els fluxos de treball tot tenint en compte l’ús de nous aplicatius informàtics que ajuden a simplificar les tasques i redistribuir d’una manera més eficient les càrregues de treball.

En línia al punt anterior, CCOO demanem la creació d’una Oficina de Gestió Penitenciaria (OGI), ja que l’especialització i tecnificació es cada cop més evident i necessària en la nostra tasca, per aquest motiu, creiem que és necessari la creació d’una nova àrea de treball adequat, a la realitat de funcions i tasques, de un centre obert del segle 21. Aquesta nova àrea suposaria una aposta clara per part de l’equip directiu del centre de modernització del mateix i una possibilitat de promoció professional per als treballadors dels centres oberts, molt cops oblidats per l’administració.

Davant la difusió la nota informativa en data 30 de setembre de 2020, de la secretaria d’administració i funció publica, referent al personal de l’administració amb menors a càrrec afectats per la covid-19. CCOO preguntem a la Direcció com s’ha de procedir davant un cas de confinament dels menors no contagiats, és a dir, si el centre proporcionarà una declaració responsable als treballadors/res o si tenen pensat algun pla d’actuació o protocol per l’aplicació de la nota. La nostra sorpresa és que sembla que no tenen coneixement de la nota en si, ja que en tot moment ens refereixen al que determini l’atenció primària.

Valoració Final:

Arribat aquest punt de la reunió CCOO, manifestem cert optimisme davant la predisposició mostrada en tot moment per la Direcció, ara bé, esperem que totes aquestes bones intencions s’acabin plasmant en fets i no paraules.

Tot i que hi ha molta feina per fer i que no s’està actuant amb la suficient previsió en alguns temes relacionats amb la covid-19, des de CCOO volem apostar per la comprensió i el compromís.

Sense més temes a tractar finalitza la reunió.

Lleida, 05 d’octubre de 2020.