REUNIÓ AMB LA DIRECCIÓ DE C.P. BRIANS 1 – 10/01/2018

Ahir, dimecres 10 de gener de 2018, a les 16:00 h. va tenir lloc la darrera reunió entre els sindicats i la direcció del centre. La sensació que tenim és força semblant a les anteriors reunions: poca predisposició per part de la direcció en negociar les qüestions més rellevants del centre i que afecten directament els interessos i de la plantilla i una mínima flexibilitat en qüestions menys transcendentals.

Us copiem l’ordre de dia:

1. Lectura i aprovació de l'acte de la sessió anterior

2. Canvis de diferents departaments de l'àmbit prestacional

3. Proposta concurs intern. Horaris i prestacional.

4. Cumpliment acord horari laboral exercici 2018

5. Order de Direcció 12/2017

6. Situació i emplaçament de dones

7. Situació de personal i reforços

A continuació us passem a detallar els esdeveniments de la reunió:

Canvis de diferents departaments d’àmbit prestacional i proposta de concurs intern. Horaris i prestacional.

Aquests punts van resultar els més densos de la reunió. Per tal que tots tingueu un bon un punt de partida amb la mateixa informació que nosaltres un adjuntem el document que ens lliura la direcció amb la taula que pretén reordenar el GAMP:

Som conscients que aquest quadre comporta molta informació que tractarem de difondre-la de la millor manera possible:

➢ Els actuals treballadors de prestacions podran concursar a les Unitats destacades en negreta: OGI, Àrea de Serveis Exteriors, Àrea de Serveis Interiors, Unitat de Gestions Materials i Gabinet. Posteriorment el Comandament corresponent assignarà les tasques que consideri oportunes.
➢ Respecte la informació del quadre s’han d’afegir els següents llocs de treball: l’Àrea de Serveis Exterior també assumirà el servei del primer accés i la Unitat de Gestions Materials també cobrirà la cabina de control de cuina.
➢ Els tallers deixaran de ser ocupats per funcionaris de prestacions. Aquests funcionaris de prestacions concursaran a les unitats que considerin oportunes.
➢ Els sindicats manifestem que considerem que ara mateix el més rellevant és defensar els torns horaris que tots aquells companys ja gaudeixen ; és a dir, que per motiu de tots aquests moviments cap funcionari perdi el torn horari (independentment del servei que ocupi) que tenia prèviament assignat amb plaça definitiva. La direcció es compromet que així serà.
➢ En relació a si els funcionaris que tenen la seva plaça definitiva estan obligats a concursar, la direcció veu que no es necessari tal procés degut a que la seva plaça es definitiva però si veu la necessitat de que tothom manifesti si vol o no mantenir el seu lloc actual dintre de les noves àrees que engloben.
➢ Respecte a Gabinet, momentàniament queda sense canvis. La direcció manifesta la seva intenció d’implementar una reordenació entre els¡ departaments d’ingressos i gabinet en un futur relativament proper. Els sindicats exposem que creiem que és un projecte massa ambiciós i abocat a generar diversos problemes perquè comportaria fusionar llocs de treball ocupats actualment per GAMP amb llocs de treball ocupats per GAMV i GSI. La direcció manté la seva opinió.

Finalment, la direcció ens convoca a una reunió monogràfica el proper dimecres 24 de gener a les 11:00 per tal d’abordar la situació abans d’activar el concurs intern d’horaris i serveis, regulat per la instrucció 2/2008 .

Compliment acord horari laboral exercici 2018.

La direcció informa que a partir d’aquest any 2018 tot el personal de vigilància gaudirà exclusivament de 24 canvis anuals . Ens conviden a traslladar aquest assumpte a la Comissió de Seguiment ja que el director ens verbalitza que és una ordre de Direcció General i que s’ha d’acatar.

La direcció ens proposa implementar la norma d’entregar les lliurances del personal de vigilància (vacances, compensació de festius, assumptes personals, hores extraordinàries…) el dia 20 del mes anterior. Els sindicats ens hem negat rotundament. L’oficina de RRHH manifesta que actualment ha de generar el servei amb moltes dificultats. La nostra proposta ha estat avançar en 15 dies naturals les instàncies dels coordinadors, i abandonar l’actual situació d’entregar instàncies la setmana anterior. Creiem que amb aquest plantejament l’oficina de RRHH ja guanya prou marge per gaudir d’un cert temps d’antelació. La direcció sembla receptiva a la nostra proposta. Desconeixem la data en la qual s’implementarà aquesta mesura.

Ordre de direcció 12/2017.

Com tots ja sabeu, durant les últimes setmanes els sindicats hem dut a terme diverses accions legals per tal que la direcció modifiqui o retiri l’OD 12/2017. Els sindicats hem reiterat la nostra postura argumentant que aquesta ordre etiqueta el 100% de la plantilla d’actuar amb males praxis.

La postura de la direcció és clara i contundent; mantenen l’ordre tal qual sense cap modificació. A més, deixen entreveure que la interpretació es errònia, (¡de tota la plantilla!), i que la seva aplicació es només per evitar un gran número d’incidències laborals, augmentar la seguretat en la realització de les actuacions que descriu l’OD 12/2017 i que servirà per posar en vereda a totes aquelles “ovelles negres” que conformen la plantilla.

A continuació els sindicats manifestem que executarem les accions que considerem oportunes al respecte.

Situació i emplaçament de dones.

Ens confirmen que el proper dilluns 15 de gener s’incorpora la nova sotsdirectora.

Amb el tancament del DDE, els treballadors d’aquesta unitat passen a Dones U. És per això que en els últims serveis (que no des que es va tancar el DDE) hi ha una dotació de 5 treballadors d’interior a Dones U. Segons manifesta el director, sempre ha d’haver-hi plantilla suficient per obrir el DDE en cas de necessitat. Els sindicats destaquem que aquesta plantilla no pot consistir en 1 funcionari/ària a cabina de control i 1 funcionari/ària d’interior. La direcció accepta en alguna vegada això ha passat i no es tornarà a produir. Els sindicats som conscients que aquesta situació s’ha produït en diverses ocasions.

Situació actual DINF: La direcció afirma que hi ha un projecte en estudi i no gaire definit sobre la possibilitat de tancar l’actual Infermeria de Dones. Els sindicats manifestem que si la proposta és tornar a una infermeria mixta com els anys ‘90 no hi estem d’acord. Una infermeria amb interns orgànics i psiquiàtrics amb internes orgàniques i psiquiàtriques és una autèntica bojeria. Sobre aquest tema, tenim molt poca informació i sospitem que probablement és un projecte força avançat; de fet, només cal mirar les xifres d’interns d’avui (11/01/18) a la Infermeria d’Homes. Blanco y en botella...

Situació actual DING: gairebé tots els ingressos s’ubiquen directament al mòdul de dones U ja que acostumen a ser internes penades. La direcció és compromet a que la plantilla corresponent al departament d’ingressos de dones sempre estigui disponible, com en el cas del DDE.

Dones a la UMS.

Atenció que ara flipareu (si encara no ho heu fet): Segons els sindicats aquest projecte s’ha dut a terme amb nul·la participació de la part social i amb uns procediments no gaire transparents. La convivènvia entre interns de diferents sexes a una unitat mixta (tot i que la direcció vol evitar aquesta paraula) està condiciona a unes característiques molt concretes del Reglament Penitenciari.

Durant el torn de nit les internes queden amb la porta de les cel·les obertes com en els centres oberts. Però senyor director, la UMS no és un centre obert! És una Unitat de Brians 1. Però calma, que el cancell queda tancat. Ah! Si és així ja podem aplaudir. Contràriament, els interns queden tancats durant les nits. Els sindicats creiem que és el correcte però no deixa d’exisitir una discriminació per raó de sexe. Ho defensen.

La direcció pretén modificar les actuals guàrdies d’interior a la UMS. Sense tenir cap data sobre la taula, ens diuen que pretenen dotar 4 funcionaris/àries GSI per guàrdia (que amb el 25% de lliurança serien 3 reals gairebé tot l’any) i els GAMV es reasignarien a altres unitats del centre. O sigui, 3 companys a la UMS… i per cobrir la resta del centre no caldran més funcionaris GSI. Total, la Subdirecció General de RRHH segur que s’ho pren amb humor.

Situació personal i reforços.

Els últims reforços que s’han incorporat tenen contracte fins el 31 de gener. No consta cap notícia de DG que indiqui cap modificació. La direcció sembla satisfeta amb l’aprenentatge que han rebut. Ens congratulem que aquest personal d’última incorporació no hagi rebut “males praxis” de la resta de la plantilla. A part, hi ha pendent un procés de comissions de servei per funcionaris de carrera. Òbiviament aquest procés està fiscalitzat per la Direcció General.

Precs i preguntes.

Parking, cafeteria, vestidors… cal que us especifiquem més? No, tots vosaltres en patiu les conseqüències a diari. En aquest punt la direcció ens manifesta que tenim raó, que Brians 1 es mereix uns serveis de qualitat… paraules i bones intencions però solucions a curt termini cap ni una. Aprofitem l’avinentesa per demanar que quan toqui renovar la concessió de cafeteria es lluiti per recuperar l’horari de matí de la cafeteria exterior.

DESCARREGA LA NOTA INFORMATIVA EN PDF

US CONTINUAREM INFORMANT!!

San Esteve Sesrovires, 11 de gener de 2018.