NOU INTENT D’ASSASSINAT AL DERT DEL C.P. PONENT

Aquest matí, un intern habitual del DERT que havia preparat i amagat per diversos llocs a la cel·la armes casolanes, fetes amb trossos de cubell, cadira, ossos del menjar esmolats, etc., ha intentat assassinar al Cap d’unitat, afortunadament sense aconseguir-ho gràcies a la ràpida actuació dels companys del departament.

Al moment del repartiment de l’esmorzar aquest intern va generar un incident, inundant el passadís, i al moment de recollir l’aigua, i tornar a la cel·la, va aprofitar per agafar un dels punxons i intentar apunyalar al Cap d’Unitat, no aconseguint-ho gràcies a l’ajuda dels companys presents, tot i que finalment va aconseguir lesionar a dos d’ells amb diversos cops i contusions, havent de ser atesos a la mútua sanitària, i amb rebut baixa mèdica.

Donem ànims als companys que han patit l’incident, i ens posem a la seva disposició.

Com diu l’article 17.c de l’acord 2024-2027, tota agressió ha de ser comunicada al jutjat, i no deixarem que es dilueixi en el temps, com tantes i tantes agressions del passat, que finalment van quedar sense repercussió legal per l’intern.

Volem recordar que si aquest incident es produís a qualsevol altre centre de Catalunya, probablement l’intern ja hauria estat traslladat, molt possiblement al C.P. Ponent. No cal dir res més al respecte.

Igualment, recordem que el reglament penitenciari, és la norma bàsica que ens regula i defineix CLARAMENT quins són els mitjans coercitius i quan s’ha de fer ús. Aquests no els regulen cap mena d’organitzacions patrocinades per l’actual departament.

No s’ha d’esperar a rebre una agressió per reaccionar. Hem de prevenir i protegir al personal, tal com el reglament especifica, i hem d’actuar amb les eines que ens dona la legalitat sense pensar en el que diran des de certes organitzacions.

Lleida, 1 d’agost de 2024

DESCAREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE L’INTENT D’ASSASSINAT AL DERT DEL C.P. PONENT