PUBLICAT AL DOGC LA RESOLUCIÓ DE CONVOCATORIA DEL PROCÉS DE PROMOCIÓ INTERNA DEL D AL C

 

Avui, 6 d’agost de 20224, s’ha publicat al DOGC la RESOLUCIÓ JUS/2880/2024, de 4 de juliol, de convocatòria del procés de selecció especial de promoció interna per a l’ingrés al cos tècnic d’especialistes (grup C, subgrup C1) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciariS (feu clic per descarregar la resolució i les bases), derivat de la Llei 8/2023, del 12 de maig, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat, de foment de la promoció interna i d’agilitació de la cobertura de llocs de treball amb funcionaris de carrera (núm. de registre de la convocatòria JU032).

Contingut de la resolució:

–1 Convocar el procés de selecció especial de promoció interna per a l’ingrés al cos tècnic d’especialistes (grup C, subgrup C1) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris, derivat de la Llei 8/2023, del 12 de maig, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat, de foment de la promoció interna i d’agilitació de la cobertura de llocs de treball amb funcionaris de carrera.

–2 Aquest procés especial de promoció interna es regeix per la normativa referenciada en la part expositiva i per les bases que conté l’annex 1 d’aquesta resolució.

–3 De conformitat amb el que preveu l’article 1.2 de la Llei 8/2023, del 12 de maig, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat, de foment de la promoció interna i d’agilitació de la cobertura de llocs de treball amb funcionaris de carrera, el nombre de places que es convoquen correspon al 45 % del total de places del cos tècnic d’especialistes (grup C, subgrup C1) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris, incloses en l’oferta d’ocupació pública d’estabilització d’ocupació temporal de la Generalitat.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició, davant de la persona titular de la Secretaria General de Justícia, Drets i Memòria, en el termini d’un mes comptat a partir de l’endemà de la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), d’acord amb la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, mitjançant el formulari disponible a l’efecte al lloc web del Departament de Justícia, Drets i Memòria https://justicia.gencat.cat/ca/serveis/treballar/oposicions/funcionaris/execuciopenal/encurs/, o bé directament un recurs contenciós administratiu, davant del jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l’endemà de la publicació al DOGC, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que puguin interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos

 

 

Annex 1

Bases de la convocatòria

 

–1 Places, funcions i temari

1.1 Nombre de places convocades

Es convoca el procés de selecció especial de promoció interna per proveir 175 places del cos tècnic d’especialistes (grup C, subgrup C1) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris (núm. de registre de la convocatòria JU032).

De les 175 places convocades, 9 es reserven per a persones que tinguin reconeguda la condició legal de discapacitades i 4 per a persones amb discapacitat intel·lectual.

1.2 Funcions

De conformitat amb l’article 3 de la Llei 9/1986, de 10 de novembre, de cossos de funcionaris de la Generalitat de Catalunya, correspon al personal funcionari pertanyent al cos tècnic d’especialistes de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris (grup C, subgrup C1) les funcions d’execució, de col·laboració i similars adients amb llur nivell de titulació i d’especialització, així com les funcions que recullen els articles 40.3 i 63 del Decret 329/2006, de 5 de setembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització i funcionament dels serveis d’execució penal a Catalunya.

1.3 Temari

El temari sobre el qual versen les proves d’aquest procés de selecció és el que estableix la Resolució PRE/3252/2022, de 20 d’octubre, per la qual s’aproven els temaris de les proves selectives per a l’accés als cossos i escales de personal funcionari de l’àmbit funcional d’execució penal de la Generalitat de Catalunya, en els processos d’estabilització que es convoquin pel sistema selectiu de concurs oposició en el marc de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, publicada al DOGC núm. 8778, de 24.10.2022. Concretament els temes 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 i 18 de la Resolució JUS/3221/2022, de 20 d’octubre, per la qual s’aproven els temaris de les proves selectives per proveir places de l’àmbit funcional d’execució penal de personal funcionari d’administració general i especial de la Generalitat de Catalunya.

 

–2 Requisits de participació

Els requisits de participació, sens perjudici del que preveu l’apartat 6 d’aquesta base 2, s’han de complir el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds i s’han de continuar complint fins a la presa de possessió com a personal funcionari de carrera del cos tècnic d’especialistes (grup C, subgrup C1) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris.

L’incompliment de qualsevol dels requisits comporta l’exclusió de la persona aspirant respecte del procés de selecció i restaran sense efectes els drets associats a la seva participació.

Per participar en aquest procés de selecció especial de promoció interna s’han de complir els requisits que s’indiquen a continuació:

1. Requisits específics de la Llei 8/2023, del 12 de maig.

Poden participar en aquest procés especial de promoció interna els funcionaris de carrera del cos auxiliar tècnic (grup C, subgrup C2) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris, en servei actiu, en situació administrativa amb dret a reserva de lloc de treball o en excedència voluntària per incompatibilitats en el cos de la Generalitat de Catalunya des del qual promocionen, amb les condicions següents:

a) Han d’haver accedit com a funcionaris de carrera al cos auxiliar tècnic (grup C, subgrup C2) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris, dos anys abans, com a mínim, i tenir una antiguitat de, com a mínim, dos anys de servei actiu com a funcionaris de carrera o interins en aquest cos.

b) Han de complir els requisits legals de titulació i la resta de requisits que exigeix la convocatòria.

També poden participar en aquest procés de selecció de promoció interna els funcionaris de carrera que, complint el que preveuen les lletres a) i b) de l’anterior paràgraf, s’hagin declarat en situació d’excedència voluntària per interès particular per prestar serveis en règim de temporalitat en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat o el seu sector públic, amb independència que sigui vigent o no la vinculació temporal de la qual porta causa la declaració d’aquesta situació administrativa.

2. Edat.

No excedir, si escau, l’edat màxima de jubilació forçosa legalment establerta.

3. Titulació.

Estar en possessió, o en condicions d’obtenir, el títol de batxiller o tècnic, sens perjudici que si una persona aspirant amb vinculació temporal roman en actiu en el cos tècnic d’especialistes (grup C, subgrup C1) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris en virtut d’una altra titulació acadèmica exigida en el moment d’inici de la seva vinculació temporal, aquesta se li tindrà en compte a títol individual.

Si es tracta d’un títol obtingut a l’estranger, s’haurà d’estar en possessió de la corresponent credencial d’homologació o, si s’escau, del corresponent certificat d’equivalència. Aquest requisit no serà aplicable a les persones aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l’àmbit de les professions regulades, a l’empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

També poden participar en aquest procés de promoció interna, excepcionalment i d’acord amb la disposició addicional vint-i-tresena del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre, els funcionaris del cos auxiliar tècnic (grup C, subgrup C2) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris, que no posseeixin les titulacions requerides per accedir al subgrup C1, sempre que tinguin una antiguitat de deu anys en el cos des del qual promocionen.

4. Capacitat funcional.

Posseir la capacitat funcional per acomplir les funcions del cos tècnic d’especialistes (grup C, subgrup C1) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris.

5. Habilitació.

No tenir antecedents penals, no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes per resolució administrativa ferma, ni estar en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial ferma, per a l’accés al cos de funcionaris objecte d’aquesta convocatòria.

En el cas de ser nacional d’un altre Estat, no ha d’estar inhabilitat o en situació equivalent ni ha d’haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu Estat, en els mateixos termes, accedir a l’ocupació pública.

6. Coneixements de llengua catalana.

Tenir els coneixements de llengua catalana de nivell intermedi (B2) o superior, de conformitat amb el que estableix el Decret 37/2024, de 6 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de llengua general de català, i el Decret 161/2002, d’11 de juny, sobre l’acreditació del coneixement del català i l’aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya.

Sens perjudici del que s’ha esmentat, si una persona aspirant amb vinculació temporal roman en actiu en aquest cos en virtut d’una altra titulació de llengua catalana en el moment d’inici de la seva vinculació temporal, aquesta li serà tinguda en compte a títol individual.

7. Taxa de participació.

Les persones participants han de fer el pagament de la taxa de participació corresponent, d’acord amb el que preveu la base 4, llevat dels supòsits d’exempció.

8. Condició de personal funcionari.

No tenir la condició de personal funcionari de carrera del cos tècnic d’especialistes (grup C, subgrup C1) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris.

En el cas que, durant la tramitació de la present convocatòria, una persona aspirant adquireixi la condició de personal funcionari de carrera en els termes de l’anterior paràgraf, quedarà exclosa del procés de selecció corresponent i restaran sense efectes els drets associats a la seva participació.

 

–3 Sol·licitud de participació

Les sol·licituds de participació s’hauran d’adreçar a la Secretaria General de Justícia, Drets i Memòria i presentar en el termini de 20 dies hàbils a comptar de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).

La presentació d’aquesta sol·licitud s’ha d’efectuar per mitjans electrònics a través del web de Tràmits gencat https://web.gencat.cat/ca/tramits/ (Temes>Administració pública>Oposicions i concursos) accessible també des del lloc web del Departament de Justícia, Drets i Memòria (https://justicia.gencat.cat/ca/serveis/treballar/oposicions/funcionaris/execuciopenal/encurs/) mitjançant el formulari normalitzat que es posarà a disposició a partir de les 9.00 hores de l’endemà de la publicació de la convocatòria, de conformitat amb el que preveuen la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 29/2010, del 3 d’agost, de l’ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya, i el Decret 76/2020, de 4 d’agost, d’Administració digital. A aquest efecte, també es pot consultar la informació en l’enllaç web https://justicia.gencat.cat/ca/serveis/treballar/oposicions/funcionaris/execuciopenal/

Aquest formulari i canal de presentació són d’ús obligatori per a l’admissió a la participació en la convocatòria, i no es consideraran vàlidament presentades aquelles sol·licituds que s’efectuïn amb un altre formulari o format i/o que es trametin per un altre canal, d’acord amb el que preveuen els articles 16.8 i 66.6 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, i l’article 85.1 del Decret 76/2020, de 4 d’agost.

Amb la sol·licitud de participació, les persones aspirants declaren responsablement:

– Que compleixen els requisits de participació del procés de selecció respecte del qual sol·liciten la participació, sens perjudici de la seva posterior comprovació o acreditació.

– La veracitat i l’exactitud de les dades que indiquen en el formulari de la sol·licitud de participació, sens perjudici de la facultat de l’Administració de revisió i comprovació per a la seva constatació.

Amb la presentació de la sol·licitud, les persones aspirants donen el consentiment per al tractament de les seves dades de caràcter personal necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés de selecció, d’acord amb la normativa vigent.

Així mateix, amb la sol·licitud, les persones participants donen el consentiment perquè l’òrgan convocant i el Tribunal Qualificador facin les comprovacions i les acreditacions d’ofici pertinents, mitjançant la consulta a les dades personals en poder de les administracions públiques disponibles a la Plataforma d’Integració i Col·laboració Administrativa (PICA) i al Registre informàtic de personal de l’Administració de la Generalitat, de manera que no hagin de presentar cap documentació. Quan no es puguin verificar les dades, les persones aspirants hauran de presentar la documentació corresponent d’acord amb el que determinen aquestes bases.

Aquestes dades es podran cedir al Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada, en relació amb el que estableix l’article 3 de la Llei 18/1990, de 15 de novembre, en el marc dels programes de formació selectiva.

Les persones aspirants poden oposar-se a aquestes consultes. En aquest cas, hauran d’aportar la documentació corresponent en els terminis establerts a les bases per a cada tràmit del procés de selecció.

La formalització i presentació de la sol·licitud de participació comporta que les dades personals de les persones interessades siguin tractades amb les finalitats, les condicions i la forma que consten especificades a l’adreça web següent: https://justicia.gencat.cat/ca/detalls/Article/tractament-ds-seleccio-provisio.

L’òrgan responsable del tractament és la Direcció de Serveis del Departament de Justícia, Drets i Memòria. Quan escaigui, les persones interessades poden exercir, d’acord amb la normativa vigent, els drets d’accés, rectificació i supressió de les dades, així com la limitació i oposició al tractament.

 

–4 Taxa de participació

4.1 Import de la taxa.

D’acord amb el que preveuen la Llei 2/2023, del 16 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2023, el Decret legislatiu 3/2008, de 25 de juny, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya i l’Ordre JUS/106/2020, de 30 de juny, per la qual es dona publicitat a la relació de taxes vigents que gestiona el Departament de Justícia, l’import de la taxa que han de satisfer les persones que vulguin inscriure’s en aquest procés és un dels següents:

a) Taxa general: 45,95 euros.

b) Amb la bonificació per membre de família monoparental o de família nombrosa de categoria general: 32,15 euros.

c) Amb la bonificació per membre de família monoparental o de família nombrosa de categoria especial, i també per a les dones que acreditin la condició de víctima de violència masclista i per als fills que en depenguin: 23,00 euros.

En tot cas, estan exemptes d’aquesta taxa, amb la justificació documental de la seva situació, les persones en situació de desocupació que no perceben cap prestació econòmica, les persones jubilades i les que acreditin una discapacitat igual o superior al 33 %, que ho acreditin dins el termini de presentació de sol·licituds d’admissió.

4.2 Exempcions i bonificacions

A l’efecte de gaudir de l’exempció o la bonificació, les persones participants que dins del termini de presentació de sol·licituds es trobin en algun dels supòsits esmentats a l’apartat anterior, han de marcar a la sol·licitud de participació la condició o condicions que declaren a l’efecte corresponent.

Amb la presentació de la sol·licitud, les persones participants autoritzen l’òrgan convocant a verificar les condicions d’exempció o bonificació marcades i, igualment, poden autoritzar l’òrgan convocant, marcant la casella corresponent, per verificar el grau de discapacitat.

Les persones participants poden oposar-se expressament a la consulta i verificació de les dades corresponents a la sol·licitud de participació. En cas que s’hi oposin o si l’òrgan convocant no pot verificar aquestes dades perquè no estan gestionades per organismes de la Generalitat de Catalunya i no es poden verificar per les plataformes d’interoperabilitat interadministrativa disponibles, han d’adjuntar a la sol·licitud la documentació acreditativa corresponent, o presentar-la dins el termini de presentació de sol·licituds pel mitjà indicat a la base 13.

En els supòsits d’exempció per jubilació, o de bonificació per dones participants que acreditin la condició de víctima de violència masclista, o els fills o filles participants que en depenguin, s’ha d’adjuntar a la sol·licitud la documentació acreditativa de les situacions al·legades, o presentar-la dins el termini de presentació de sol·licituds pel mitjà indicat a la base 13.

4.3 Mitjans de pagament

El pagament de la taxa s’ha de realitzar en el termini de presentació de sol·licituds, pel mitjà que s’indica a continuació: en línia, amb targeta bancària VISA o MASTERCARD de qualsevol entitat.

La manca de pagament, el pagament incomplet de la taxa o la no acreditació a efectes d’exempció o bonificació determinarà l’exclusió de la persona sol·licitant en les llistes definitives de persones aspirants admeses i excloses, i restaran sense efectes els drets associats a la seva participació.

No serà procedent la devolució de la taxa d’inscripció per causa imputable a la persona interessada.

 

–5 Participació per la via de reserva i adaptacions

5.1 Participació per la via de reserva i adaptacions de les persones aspirants amb la condició legal de discapacitades.

Les persones aspirants amb la condició legal de discapacitades, amb un grau igual o superior al 33 %, tenen dret a la participació per la via de reserva i a les adaptacions per a la realització de les proves i/o del lloc de treball adjudicat, amb les condicions que estableix el Decret 66/1999, de 9 de març, sobre l’accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional, i les que s’especifiquen a continuació.

Per poder participar per la via de reserva i obtenir les adaptacions per a la realització de les proves i/o del lloc de treball adjudicat, cal disposar d’un dictamen favorable dels equips de valoració multiprofessional de la Direcció General de l’Autonomia Personal i la Discapacitat del Departament de Drets Socials o de l’òrgan que exerceixi aquesta funció (o òrgan competent equivalent de la resta de comunitats autònomes), emès en ocasió d’aquesta convocatòria, que: d’una banda, declari que la persona aspirant compleix les condicions de capacitat funcional per a exercir les funcions del cos respecte del qual ha sol·licitat la participació, ja que, en cas de no complir aquestes condicions de capacitat funcional, la persona aspirant serà exclosa per incompliment d’aquest requisit de participació; i de l’altra, informi, si escau, sobre les adaptacions necessàries per realitzar les proves i/o sobre la necessitat d’adaptar el lloc de treball. En tot cas, en relació amb les persones aspirants que participin per la via de reserva de persones amb discapacitat intel·lectual, les proves es realitzaran en versió lectura fàcil.

A aquest efecte, les persones aspirants amb la condició legal de discapacitades poden autoritzar l’òrgan convocant a sol·licitar, en nom seu, l’emissió d’aquest dictamen, marcant la casella corresponent de la sol·licitud de participació. La Direcció General de l’Autonomia Personal i la Discapacitat del Departament de Drets Socials, o l’òrgan competent corresponent, ha de lliurar una còpia del dictamen a l’òrgan convocant i una altra a la persona aspirant, la qual cosa l’eximeix de presentar-lo documentalment.

No obstant això, quan les dades de la persona aspirant no constin en la Direcció General de l’Autonomia Personal i la Discapacitat del Departament de Drets Socials, o l’òrgan competent corresponent, o bé quan la persona aspirant no autoritzi expressament l’òrgan convocant per sol·licitar-les, la persona aspirant ha de sol·licitar el dictamen i lliurar-lo a l’òrgan convocant fins al mateix dia de la publicació en el DOGC de la resolució de l’òrgan convocant que aprova la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses en el procés de selecció objecte de convocatòria.

La manca de dictamen per causa imputable a la persona aspirant comporta la impossibilitat de les adaptacions per a la realització de la prova i/o del lloc de treball adjudicat.

5.2 En el cas que les places reservades a les persones amb la condició legal de persona amb discapacitat o amb discapacitat intel·lectual no es cobreixin, s’acumularan a la resta de places no reservades a persones amb discapacitat.

 

–6 Tribunal Qualificador

6.1 Composició.

El Tribunal Qualificador d’aquest procés de selecció està integrat per les persones següents:

President: Jose Custodio Saldaña Bonilla.

President suplent: Diego Jesús Enríquez Vázquez.

Secretari: David Garcia Caamaño.

Secretari suplent: Eugenio Navarro Herreros.

Vocals titulars:

Òscar Cartañà Borràs.

María Rosario Martí Muñoz.

Marc Cerón Riera.

Vocals suplents:

Pedro Arco Montalbán.

Ruben Garcia Cebollero.

Manel Capdevila Capdevila.

Formen part del tribunal com a titular i suplent, respectivament, en qualitat d’assessores en matèria de normalització lingüística, amb veu però sense vot, les persones següents:

Anna Cervera Caminal.

Teresa Vilà Julien.

6.2 El funcionament del Tribunal Qualificador s’adequarà a les normes pròpies dels òrgans col·legiats.

6.3 Els membres del Tribunal Qualificador estan subjectes al règim d’abstenció i recusació que estableixen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i l’article 54.3 del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre.

6.4 Els membres del Tribunal Qualificador han d’actuar d’acord amb els principis de confidencialitat i de reserva dels assumptes que coneguin per raó d’aquesta condició, guardant secret de les eines i de la documentació emprades per a la preparació de les proves i sense fer ús de la informació obtinguda per a benefici propi o de tercers, o en perjudici de l’interès públic.

Així mateix, han de fer servir exclusivament els mitjans corporatius com a empleat públic per tractar la informació d’acord amb el que disposa l’Acord GOV/145/2021, de 21 de setembre, pel qual s’aprova la política de ciberseguretat de la Generalitat de Catalunya.

6.5 El Tribunal Qualificador pot acordar, si ho creu convenient, la incorporació d’assessors especialistes, amb veu però sense vot, perquè col·laborin, amb la seva especialització tècnica, en la realització i el desenvolupament de les proves.

6.6 Incidències en el procés de selecció.

L’òrgan convocant, per si mateix o a proposta de la presidència del Tribunal Qualificador corresponent, pot requerir, als efectes escaients, l’acreditació dels aspectes necessaris quan cregui que les persones aspirants han pogut incórrer en inexactituds o falsedats, les quals poden ser excloses en qualsevol moment del procés de selecció, restant sense efectes els drets associats a la seva participació. En tot cas, s’han de posar en coneixement de les autoritats competents les inexactituds o falsedats comprovades, als efectes pertinents.

El Tribunal Qualificador pot acordar, amb comunicació a l’òrgan convocant per a la seva formalització, l’exclusió del procés de selecció de qualsevol participant que dugui a terme alguna conducta contrària a la bona fe o orientada a desvirtuar els principis d’igualtat i equitat, o altres comportaments que alterin el desenvolupament normal de qualsevol de les fases establertes en la convocatòria.

Així mateix, en qualsevol moment el Tribunal Qualificador i la Secretaria General de Justícia, Drets i Memòria poden requerir les persones participants l’acreditació de la seva identitat personal mitjançant la presentació de qualsevol document oficial identificatiu.

6.7 El Tribunal Qualificador pot elevar a l’òrgan convocant els dubtes que puguin sorgir en l’aplicació de les bases, així com el que calgui fer en els casos no previstos.

6.8 El Tribunal Qualificador podrà esmenar, en qualsevol moment, d’ofici o a instància de les persones interessades, les errades de fet o aritmètiques existents en el seus actes.

6.9 Tota la documentació del procés selectiu romandrà custodiada pel Servei de Selecció i Provisió i no se’n podrà disposar fora d’aquest àmbit.

6.10 El Tribunal Qualificador ha d’estendre acta de totes les sessions que se celebrin.

6.11 Una vegada finalitzat el procés de selecció, el Tribunal Qualificador emetrà un informe adreçat a la persona titular de l’òrgan convocant en relació amb el procés de selecció, en què quedin reflectides les observacions i valoracions que estimi necessàries per a la millora dels processos selectius.

6.12 Els membres del Tribunal Qualificador, així com les persones que en formen part o s’incorporen com a assessores especialistes, tenen dret a percebre les assistències previstes en el Decret 138/2008, de 8 de juliol, d’indemnitzacions per raó del servei.

Als efectes del dret a la percepció de les assistències, les sessions del Tribunal Qualificador s’hauran de produir fora de l’horari obligatori que estableix el Decret 56/2012, de 29 de maig, sobre jornada i horaris de treball del personal funcionari al servei de l’Administració de la Generalitat.

Atesa la necessitat d’agilitar la resolució d’aquesta convocatòria, s’autoritza l’actuació del Tribunal Qualificador d’aquest procés de selecció en sessions de matí i tarda; els membres del Tribunal Qualificador percebran dues assistències en els casos en què, en el mateix dia, se celebri més d’una sessió, sempre que la durada mínima sigui de 5 hores per a les sessions de matí, i de 2 hores per a les sessions de tarda, de conformitat amb el que preveu l’article 25.3.b) del Decret 138/2008, de 8 de juliol.

 

–7 Lloc i convocatòria de realització de la prova de la fase d’oposició

7.1 Lloc de realització.

La prova de la fase d’oposició tindrà lloc a la localitat de Barcelona.

La resolució de l’òrgan convocant per la qual s’aprova la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses establirà el lloc, el dia, l’hora i les condicions de realització de la prova de la fase d’oposició.

7.2 Crida a la prova.

Les persones aspirants es convocaran per a cada exercici de la prova de la fase d’oposició en crida única i quedaran excloses del procés de selecció les que no compareguin a la prova o a algun dels exercicis en què aquesta consisteix. L’ordre d’actuació de les persones aspirants que participin en aquest procés de selecció s’iniciarà per les persones el primer cognom de les quals comenci per la lletra “U”, d’acord amb la Resolució PRE/714/2024, de 7 de març, per la qual es dona publicitat del resultat del sorteig públic per determinar l’ordre d’actuació de les persones aspirants en els processos de selecció de l’any 2024.

Les aspirants embarassades a les quals els coincideixi la data de realització de la prova amb la data del part o amb els dies immediatament anteriors o posteriors, de tal manera que els impedeixi assistir a la prova el dia de celebració acordat, poden sol·licitar al Tribunal Qualificador l’ajornament de la prova en el termini dels cinc dies hàbils següents a la data del part, i cal aportar el justificant mèdic corresponent. El Tribunal Qualificador fixarà la data de realització de la prova ajornada de manera que aquest ajornament no menyscabi els drets de les altres persones aspirants. En tot cas, la prova ajornada s’ha de celebrar abans de la publicació dels resultats de la prova a què no s’ha pogut assistir.

 

–8 Desenvolupament del procés de selecció

8.1 Procediment de selecció.

El procediment de selecció és el de concurs oposició.

8.2 Admissió de les persones aspirants.

8.2.1 Llista provisional de persones admeses i excloses.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la persona titular de la Secretaria General de Justícia, Drets i Memòria dictarà resolució en el termini màxim d’un mes, que s’ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), en què s’aprovarà la llista provisional de persones admeses i excloses en relació amb el procés de selecció convocat.

8.2.2 Esmena i millora i al·legacions a la llista provisional de persones admeses i excloses.

Les persones aspirants disposaran d’un termini de 10 dies hàbils, a comptar de l’endemà de la publicació de la resolució indicada, per esmenar els defectes de la seva sol·licitud inicial o per complementar la documentació que es requereix a la convocatòria. En el mateix termini, les persones aspirants podran formular al·legacions a aquesta llista provisional.

Les persones excloses que no esmenin dins d’aquest termini els defectes que els siguin imputables, o no aportin la documentació preceptiva que n’hagi motivat l’exclusió, es considerarà que desisteixen de la seva sol·licitud d’admissió, i seran excloses definitivament de la participació en el procés de selecció, i s’arxivarà sense cap altre tràmit.

En qualsevol cas, per tal d’evitar errors i, en cas de produir-se’n, de possibilitar-ne l’esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran que no figuren a la llista de persones excloses i que els seus noms figuren a la llista de persones admeses.

8.2.3 Llista definitiva de persones admeses i excloses.

Transcorregut el termini de 15 dies hàbils des de l’expiració del termini que preveu l’apartat anterior, la persona titular de la Secretaria General de Justícia, Drets i Memòria aprovarà, mitjançant una resolució que es publicarà al DOGC, la llista definitiva de persones admeses i excloses.

Amb la llista definitiva de persones admeses i excloses es donen per resoltes les esmenes i millores, així com les al·legacions, formulades en relació amb la llista provisional.

8.3 Fase d’oposició.

8.3.1 La puntuació màxima de la fase d’oposició és de 60 punts, i està constituïda per una prova amb dos exercicis. Els exercicis no són eliminatoris si bé, per superar la prova, caldrà obtenir una puntuació mínima de 30 punts en la suma dels dos exercicis.

a) Primer exercici: Test de coneixements.

De caràcter obligatori i no eliminatori.

Consisteix a respondre un qüestionari de 50 preguntes tipus test, més 5 de reserva, amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, sobre el contingut del temari especificat en la base 1.3.

Les preguntes sense resposta o amb més d’una resposta no es tenen en compte. Per a cada resposta errònia es descompta una quarta part del valor d’una resposta encertada.

Per calcular la puntuació del primer exercici s’aplica la fórmula següent:

 

(A – E/4) x P

Q = ———————-

N

 

Q = qualificació resultant.

A = nombre d’encerts.

E = nombre d’errors.

P = puntuació màxima de l’exercici.

N = nombre de preguntes.

 

En cas que el Tribunal Qualificador acordi l’anul·lació d’alguna pregunta per incorrecció en el plantejament, incorrecció de totes les respostes plantejades o correcció de més d’una, s’inclourà, a l’efecte del càlcul de la qualificació resultant, la primera de les preguntes de reserva, i així successivament.

El temps per fer aquest exercici és d’1 hora i 20 minuts.

La qualificació de l’exercici és de 0 a 25 punts.

b) Segon exercici: supòsit pràctic, tipus test.

De caràcter obligatori i no eliminatori.

Consisteix a resoldre un supòsit pràctic de 10 preguntes tipus test, més 2 de reserva, sobre el contingut del temari especificat en la base 1.3.

Aquest exercici pot incloure diferents situacions professionals, sobre els coneixements requerits i relacionats amb les funcions del cos convocat.

Les preguntes sense resposta o amb més d’una resposta no es tenen en compte. Per a cada resposta errònia es descompta una quarta part del valor d’una resposta encertada.

Per calcular la puntuació del segon exercici s’aplica la fórmula següent:

 

(A – E/4) x P

Q = ———————-

N

 

Q = qualificació resultant.

A = nombre d’encerts.

E = nombre d’errors.

P = puntuació màxima de l’exercici.

N = nombre de preguntes.

 

En cas que el Tribunal Qualificador acordi l’anul·lació d’alguna pregunta per incorrecció en el plantejament, incorrecció de totes les respostes plantejades o correcció de més d’una, s’inclourà, a l’efecte del càlcul de la qualificació resultant, la primera de les preguntes de reserva, i així successivament.

El temps per fer aquest exercici és d’1 hora i 30 minuts.

La qualificació d’aquest exercici és de 0 a 35 punts.

8.3.2 Qualificació de la fase d’oposició.

La qualificació de la fase d’oposició serà el resultat de la suma obtinguda dels dos exercicis de la prova.

8.4 Prova acreditativa del requisit de participació de coneixements de llengua catalana.

Aquesta prova té com a exclusiva finalitat l’acreditació d’aquest requisit de participació per part de les persones que no estiguin exemptes de realitzar-la.

La no compareixença a la realització de la prova comporta, si no s’acredita documentalment aquest requisit de participació, l’exclusió del procés, i resten sense efecte els drets associats a la seva participació.

8.4.1 Desenvolupament de la prova.

Consisteix a realitzar, davant del Tribunal Qualificador corresponent i, si escau, de les persones assessores especialistes designades, un exercici que consta de dues parts:

Part escrita

El temps per realitzar-la és de 90 minuts (45 minuts per a cada àrea), sens perjudici de possibles adaptacions, i comprèn dues àrees:

a) Àrea 1. Expressió escrita.

La persona aspirant ha d’escriure amb adequació i correcció textos senzills en llenguatge col·loquial o mitjanament formal. S’hi avaluaran els coneixements pràctics de llengua catalana per mitjà de la redacció d’un escrit d’un mínim de 150 paraules.

b) Àrea 2. Gramàtica i lèxic.

La persona aspirant ha de demostrar que coneix els aspectes ortogràfics, morfològics i sintàctics rellevants i distintius del nivell B2 i que els sap aplicar, i que disposa d’un ventall de lèxic prou ampli.

Part oral

El temps per realitzar-la és de 10 minuts, sens perjudici de possibles adaptacions.

Àrea 3. Expressió oral

La persona aspirant ha de demostrar que és capaç de parlar en situacions comunicatives que requereixin l’ús d’un llenguatge col·loquial o mitjanament formal. S’hi avaluarà l’expressió oral per mitjà d’una exposició oral monologada i d’una conversa guiada.

El resultat d’aquest exercici és d’apte/a o no apte/a.

Per ser declarat apte/a en aquest exercici s’ha d’obtenir com a mínim un 60 % de la puntuació en l’àrea d’expressió oral i un 60 % en la resta de la prova.

8.4.2 Exempció de la prova

Estan exemptes de fer la prova de coneixements de llengua catalana les persones aspirants que acreditin:

– Estar en possessió del certificat de nivell intermedi (B2) o superior de la Secretaria de Política Lingüística.

– Estar en possessió de qualsevol dels títols, diplomes i certificats equivalents que estableix l’Ordre VCP/491/2009, de 12 de novembre, modificada per l’Ordre VCP/233/2010, de 12 d’abril, per la qual es refonen i s’actualitzen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de català de la Secretaria de Política Lingüística.

– Haver participat i obtingut plaça en un procés de selecció per accedir a l’Administració de la Generalitat de Catalunya, en què hi hagués establerta una prova o exercici del mateix nivell o superior.

Si el procés selectiu no ha estat convocat pel Departament de Justícia, Drets i Memòria, caldrà aportar certificació del/de la secretari/ària general del departament corresponent, o de l’òrgan en el qual delegui, on consti de manera clara i expressa el procés de selecció de personal en què hagi participat l’aspirant, el número de registre de la convocatòria, el nivell de coneixements de llengua catalana requerit a la convocatòria i l’especificació que l’aspirant ha obtingut plaça.

La documentació necessària per restar exemptes de la realització de la prova de coneixements de llengua catalana requerits a la convocatòria s’haurà de presentar quan aquesta dada no consti en el Registre general de personal de la Generalitat de Catalunya. No obstant això, les persones aspirants podran presentar aquesta documentació fins a la data de la prova.

8.5 Fase de concurs.

La puntuació màxima de la fase de concurs és de 40 punts. Únicament es valoraran els mèrits que s’indiquen a continuació i que s’hagin assolit fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació en la convocatòria.

8.5.1 Mèrits que es valoren.

8.5.1.1 Serveis prestats.

Es valoren els serveis prestats fins a un màxim de 32 punts, d’acord amb la distribució següent:

a) Serveis prestats, com a personal funcionari de carrera i personal funcionari interí, en el cos auxiliar tècnic (grup C, subgrup C2) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris, a raó de 0,550 punts per mes complet.

b) Serveis prestats, com a personal funcionari de carrera i personal funcionari interí, en altres administracions públiques territorials, en cossos, escales o especialitats funcionarials assimilats al cos auxiliar tècnic (grup C, subgrup C2) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris, a raó de 0,183 per mes complet.

En els apartats a) i b), en relació amb la prestació de serveis en dies, es computarà com un mes complet 30 dies naturals.

8.5.1.2 Superació sense plaça de processos selectius d’accés.

Es valora haver superat un procés selectiu de concurs oposició sense haver obtingut plaça de la darrera convocatòria finalitzada, per accedir al cos tècnic d’especialistes (grup C, subgrup C1) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris, amb 2 punts. A aquest efecte, no es tenen en compte els processos d’estabilització convocats en virtut de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública.

D’acord amb les especificitats del procés de selecció del cos tècnic d’especialistes, grup serveis penitenciaris, als efectes de la valoració d’aquest mèrit es valorarà a les persones aspirants que hagin superat el curs selectiu i no hagin estat proposades per realitzar la fase de pràctiques ni pel seu nomenament per manca de llocs objecte de la convocatòria.

8.5.1.3 Coneixements de llengua catalana.

Es valoren els coneixements de llengua catalana, fins a un màxim de 3 punts, d’acord amb el barem següent:

a) Certificat de nivell de coneixements de llengua catalana superior a l’exigit, com a requisit de participació, en la convocatòria: 0,75 punts.

b) Certificat de coneixements de llenguatge administratiu: 0,75 punts.

c) Certificat “J”, de coneixements de llenguatge jurídic: 0,75 punts.

d) Certificat “K”, de capacitació per a la correcció de textos orals i escrits: 0,75 punts.

8.5.1.4 Competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC).

Es valoren els certificats d’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC) i els certificats declarats equivalents, amb un màxim de 3 punts, d’acord amb la distribució següent:

a) Certificat de nivell avançat: 3 punts.

b) Certificat de nivell mitjà: 2 punts.

c) Certificat de nivell bàsic: 1 punt.

En cas de disposar de diversos certificats, es valorarà únicament el de nivell més alt.

8.5.2 Presentació i acreditació dels mèrits.

Els mèrits valorables s’han de presentar i acreditar d’acord amb el que preveuen els apartats següents, en el termini de deu dies hàbils a comptar de l’endemà de la publicació de les qualificacions del segon exercici del procés de selecció convocat:

a) Serveis prestats:

Els serveis prestats a què fa referència la base 8.5.1.1.a) es comprovaran d’ofici, a partir de les dades que constin al Registre general de personal.

Els serveis prestats a què fa referència la base 8.5.1.1.b) es presentaran i s’acreditaran, en tot cas, mitjançant l’aportació, per la persona aspirant, del certificat normalitzat que s’estableix a l’annex 2 de la present resolució.

b) Superació sense plaça de processos selectius d’accés:

Es comprovarà d’ofici, a partir de la informació que consta als arxius en relació amb les convocatòries de selecció de personal de la Secretaria General de Justícia, Drets i Memòria.

c) Coneixements de llengua catalana:

Es comprovaran d’ofici, a partir de les dades que consten en el Registre general de personal de la Generalitat de Catalunya.

Quant al nivell de coneixements de llengua catalana superior a l’exigit com a requisit de participació en la convocatòria, a què fa referència la base 8.5.1.3.a), el que no consti en el Registre esmentat, es presentarà i s’acreditarà mitjançant l’aportació, per la persona aspirant, d’algun dels certificats de la Secretaria de Política Lingüística, o un dels títols, diplomes i certificats equivalents establerts per l’Ordre VCP/491/2009, de 12 de novembre, modificada per l’Ordre VCP/233/2010, de 12 d’abril, per la qual es refonen i s’actualitzen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de català de la Secretaria de Política Lingüística.

Quant als llenguatges d’especialitat, el que no consti en el Registre esmentat, es presentarà i s’acreditarà mitjançant l’aportació, per la persona aspirant, de certificats o títols reconeguts de coneixements específics de llengua catalana. Els certificats i títols reconeguts de coneixements específics de llengua catalana i que es valoren a efectes del mèrit a què fa referència la base 8.5.1.3, apartats b), c) i d), són els que consten en l’enllaç web següent: https://llengua.gencat.cat/ca/serveis/acreditacio_coneixements/certificats_de_catala/informacio-general/certificats-de-coneixements-especifics-de-llengua-catalana/

d) Competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC i equivalents):

Es comprovarà d’ofici, a partir de les dades que consten en el Registre general de personal.

El que no hi consti, es presentarà i s’acreditarà mitjançant l’aportació, per la persona aspirant, d’algun dels certificats d’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC) o els declarats equivalents, d’acord amb la informació continguda en els enllaços web següents:

https://actic.gencat.cat/ca/actic_informacio/actic_competencies_i_nivells/

https://actic.gencat.cat/ca/actic_informacio/actic_documentacio_de_referencia/

8.5.3 Publicació de la valoració provisional de mèrits.

Transcorregut el termini anterior, el Tribunal Qualificador corresponent publicarà l’Acord de valoració provisional de mèrits.

Les persones aspirants disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l’endemà de la publicació de la valoració provisional, per formular davant del Tribunal Qualificador les al·legacions i aportar la documentació acreditativa que considerin oportunes.

En qualsevol cas, el Tribunal Qualificador podrà sol·licitar a les persones aspirants o a l’òrgan competent la informació necessària, el qual expedirà, amb aquest efecte, els certificats que correspongui.

8.5.4 Publicació de la valoració definitiva dels mèrits

Un cop analitzades les al·legacions presentades a la valoració provisional de mèrits, el Tribunal Qualificador publicarà la valoració definitiva dels mèrits, juntament amb l’Acord relatiu als resultats de la prova acreditativa del requisit de participació de coneixements de llengua catalana i els resultats de les fases de concurs i oposició amb la puntuació total final ordenada. En el cas en què no escaigui la realització de la prova de coneixements de llengua catalana, el Tribunal Qualificador publicarà de forma conjunta la valoració definitiva dels mèrits i els resultats de les fases de concurs i oposició amb la puntuació total final ordenada.

 

–9 Curs selectiu

9.1 Fase formativa: curs selectiu

El Tribunal Qualificador elaborarà la llista d’aspirants que hagin superat les fases d’oposició i de concurs, que seran proposats per fer la fase del curs selectiu, organitzat pel Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (CEJFE), per ordre de puntuació. El nombre d’aspirants serà com a màxim de 175 persones. La resolució del Tribunal Qualificador per la qual es fa pública aquesta llista establirà el lloc, el dia i l’hora de la convocatòria de l’inici del curs selectiu, a proposta de la directora del CEJFE.

Les persones aspirants que hagin prestat serveis com a funcionàries interines del cos tècnic d’especialistes de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris (grup C, subgrup C1), amb una durada mínima de sis mesos, en el moment de la convocatòria del curs selectiu, resten exemptes de realitzar-lo.

Aquest curs és de caràcter obligatori i eliminatori. S’hi tractaran aspectes teòrics i pràctics i es farà una única avaluació.

El curs, de caràcter presencial, tindrà una durada d’una setmana i es podrà realitzar en diferents torns. El curs es durà a terme per part del CEJFE, que informarà el Tribunal Qualificador del desenvolupament.

Els continguts bàsics i la normativa de funcionament intern del curs es donaran a conèixer als participants amb caràcter previ a l’inici del curs selectiu, a la intranet del Departament de Justícia, Drets i Memòria, i el primer dia de la formació. Podran quedar excloses del procés de selecció les persones aspirants que perdin la condició d’alumne d’aquest curs. La pèrdua de la condició d’alumne estarà regulada per la normativa de funcionament intern del curs.

El curs s’estructurarà a l’entorn d’aspectes teòrics i pràctics i les àrees temàtiques següents, relacionades amb les funcions del cos tècnic d’especialistes de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris (grup C, subgrup C1), establertes al Decret 329/2006, de 5 de setembre, per la qual s’aprova el Reglament d’organització i funcionament dels serveis d’execució penal a Catalunya:

– La seguretat en l’entorn penitenciari.

– El model d’intervenció dirigit a les necessitats de l’individu.

-Habilitats, conducta i interacció del funcionari penitenciari amb els interns. La gestió de conflictes.

– Procediments pràctics i de seguretat.

L’avaluació dels coneixements teoricopràctics es farà mitjançant una única avaluació consistent en un qüestionari relatiu als coneixements adquirits, que tindrà una puntuació de 0 a 30 punts, en què cal obtenir una puntuació mínima de 15 punts.

L’assistència al curs és obligatòria, així com la participació en les activitats i proves d’avaluació. Per tal de superar el curs els participants han d’assistir al 100 % de les sessions. Excepcionalment, es pot admetre una absència màxima del 20 %, justificada amb l’acreditació oportuna.

Durant la realització del curs selectiu es podrà realitzar una analítica de detecció de marcadors biològics de consum de drogues d’abús il·legals, també medicaments considerats d’abús que no s’utilitzin amb finalitats terapèutiques. En el cas que l’analítica sigui positiva per consum de drogues, es declararà exclosa la persona participant. En el cas d’una analítica positiva per medicaments d’abús que no sigui amb finalitats terapèutiques, es tornarà a avaluar la persona participant quan es consideri oportú i amb un avís previ inferior a 24 hores; si aquesta segona analítica és positiva, es declararà exclosa la persona participant.

Les qualificacions del curs selectiu se sotmetran a l’aprovació del Tribunal Qualificador, que serà d’apte/a o no apte7a.

9.2 Retribucions i Seguretat Social

Durant la realització del curs selectiu, les persones aspirants tindran la consideració de persones funcionàries en pràctiques, a efectes econòmics i d’afiliació a la Seguretat Social. A aquests efectes, percebran una retribució equivalent al concepte de sou i pagues extraordinàries corresponents al cos tècnic d’especialistes de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris (grup C, subgrup C1).

No obstant el que s’ha exposat anteriorment, les persones aspirants que ja estiguin prestant serveis remunerats a l’Administració de la Generalitat de Catalunya com a funcionàries de carrera, funcionàries interines o personal laboral podran optar per percebre les retribucions corresponents al lloc de treball desenvolupat fins al moment d’iniciar el curs selectiu, a banda dels triennis que tinguessin reconeguts.

 

–10 Resultats i proposta de nomenament

L’ordre definitiu de les persones participants que han superat el procés de selecció es determinarà sumant la puntuació obtinguda a les fases d’oposició i de concurs dels participants que hagin resultat aptes del curs selectiu. El Tribunal Qualificador publicarà la llista de les persones participants que han superat el procés de selecció d’acord amb les places objecte de la convocatòria per ordre de puntuació final, les quals seran proposades a l’òrgan convocant per al seu nomenament com a funcionàries de carrera.

El nombre de persones participants proposades per al nomenament no podrà superar el nombre de places convocades. En cas d’empat en la puntuació total, l’ordre s’establirà a favor de la persona aspirant que es trobi, en data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació, en servei actiu o situació assimilada en el cos auxiliar tècnic (grup C, subgrup C2) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris. Si persisteix l’empat, s’aplicaran els criteris de desempat següents:

En primer lloc, la persona aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta en l’apartat 8.5.1.1.a) (Serveis prestats com a personal funcionari de carrera i personal funcionari interí, en el cos auxiliar tècnic (grup C, subgrup C2) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris), computant a l’efecte tots els dies de prestació de serveis.

En segon lloc, la persona aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta en el mèrit de serveis prestats.

En tercer lloc, la persona aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta en la fase d’oposició.

Finalment, si encara persistís l’empat, el Tribunal Qualificador farà a les persones afectades una prova relacionada amb les funcions i tasques que han de dur a terme les persones funcionàries del cos tècnic d’especialistes (grup C, subgrup C1) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris.

 

–11 Acreditació de requisits

Juntament amb la proposta de nomenament, es farà pública la relació de persones aspirants respecte de les quals no s’hagi pogut comprovar d’ofici els requisits per participar en el procés de selecció corresponent, a fi que presentin, dins el termini de 20 dies hàbils, a comptar de la data de publicació de la proposta de nomenament, la corresponent documentació acreditativa.

Les persones aspirants proposades per al nomenament que no presentin la documentació requerida, així com aquelles que, un cop efectuada l’oportuna comprovació, no compleixin les condicions i els requisits de participació exigits, no podran ser nomenades funcionàries de carrera, seran excloses del procés de selecció i restaran sense efectes els drets associats a la seva participació.

 

–12 Adjudicació de llocs de treball i nomenament com a personal funcionari de carrera

12.1 Aspectes generals.

La convocatòria d’aquest procés de selecció no fa referència a llocs de treball específicament identificats, sinó exclusivament al nombre de places que es convoquen.

Aquests llocs de treball es concreten, en tot cas, amb motiu de la seva adjudicació, a la finalització del procés selectiu.

12.2 Adjudicació de llocs de treball amb caràcter provisional.

A les persones aspirants proposades per a nomenament i en relació amb les quals ja estiguin efectuades la totalitat de les comprovacions de compliment dels requisits de participació, se les adjudicarà, amb caràcter provisional, un lloc de treball base corresponent al cos tècnic d’especialistes (grup C, subgrup C1) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris.

La persona titular de la Secretaria General de Justícia, Drets i Memòria convocarà un acte públic d’adjudicació de llocs i farà pública la relació de llocs que s’ofereixen i l’adjudicació s’efectuarà segons l’ordre de puntuació obtingut en el procés de selecció, respectant l’ordre de prioritats legalment establert. A aquest darrer efecte, optaran primerament les persones que participen per la via de reserva a persones amb la condició legal de discapacitades i, dins d’aquesta via, en primer lloc les persones que participen en relació amb les places reservades a persones amb discapacitat intel·lectual.

12.3 Nomenament com a personal funcionari de carrera.

Realitzades les actuacions d’adjudicació, la persona titular de la Secretaria General de Justícia, Drets i Memòria efectuarà el nomenament de les persones funcionàries de carrera del cos tècnic d’especialistes (grup C, subgrup C1) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).

Les persones nomenades hauran d’efectuar el jurament o la promesa com a funcionàries de carrera i prendre possessió del lloc adjudicat davant de l’òrgan competent, en el termini màxim d’un mes des de la publicació en el DOGC de la resolució de nomenament, per tal d’adquirir la condició de funcionàries de carrera del cos convocat.

La manca de jurament o promesa i/o de presa de possessió en el lloc de treball comporta la no obtenció de la condició de personal funcionari de carrera del cos tècnic d’especialistes (grup C, subgrup C1) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris, i la pèrdua de tots els drets respecte de la participació en el procés de selecció.

 

–13 Publicacions i informació del desenvolupament del procés de selecció i presentació d’escrits i documentació

Les publicacions oficials relatives a la convocatòria es realitzen a través del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), del tauler d’anuncis de la Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya, e-Tauler (http://tauler.gencat.cat), i de la intranet del Departament de Justícia, Drets i Memòria.

Igualment, aquestes publicacions, així com la resta d’actes que se’n derivin, els continguts informatius i els models de documents a què fan referència les bases d’aquesta convocatòria, es poden consultar a l’enllaç web següent: https://justicia.gencat.cat/ca/serveis/treballar/oposicions/funcionaris/execuciopenal/

Així mateix, a través dels apartats “Estat de les teves gestions” o de l’Àrea Privada del web Tràmits Gencat (http://web.gencat.cat/ca/tramits/), les persones aspirants poden obtenir informació actualitzada i individualitzada sobre la seva participació en el procés de selecció.

Les persones aspirants han de presentar els seus escrits i documentació exclusivament mitjançant el tràmit electrònic “Presentació d’escrits, documents, esmenes i al·legacions en processos de selecció i provisió del Departament de Justícia, Drets i Memòria” en la modalitat que correspongui en cada cas i en el moment que s’habiliti a l’efecte.

No s’admetran a tràmit els escrits i la documentació no presentats mitjançant aquest tràmit electrònic específic.

 

–14 Règim d’al·legacions i impugnacions

14.1 Resolucions de l’òrgan convocant.

Contra les resolucions de l’òrgan convocant que aprova la convocatòria, la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses i el nomenament com a personal funcionari de carrera de les persones aspirants, o altres resolucions definitives, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició, davant de la persona titular de la Secretaria General de Justícia, Drets i Memòria, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la seva publicació, o directament un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos a comptar de l’endemà de la seva publicació.

Les persones aspirants han de presentar els seus recursos administratius exclusivament mitjançant el formulari específic disponible a l’efecte al lloc web del Departament de Justícia, Drets i Memòria https://justicia.gencat.cat/ca/serveis/treballar/oposicions/funcionaris/execuciopenal/encurs/.

No s’admetran a tràmit els recursos administratius no presentats mitjançant aquest tràmit electrònic específic.

14.2 Acords del Tribunal Qualificador.

Contra els acords del Tribunal Qualificador de valoració definitiva de mèrits, de qualificació de les proves, de proposta de nomenament, o altres actes de tràmit qualificats previstos a l’article 112.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades poden interposar un recurs d’alçada, davant de l’òrgan convocant, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la seva publicació.

Les persones aspirants han de presentar els seus recursos administratius exclusivament mitjançant el formulari específic disponible a l’efecte al lloc web del Departament de Justícia, Drets i Memòria https://justicia.gencat.cat/ca/serveis/treballar/oposicions/funcionaris/execuciopenal/encurs/.

No s’admetran a tràmit els recursos administratius no presentats mitjançant aquest tràmit electrònic específic.

Contra la resta d’actes de tràmit del Tribunal Qualificador, les persones aspirants poden presentar les al·legacions que considerin convenients davant del Tribunal Qualificador, en el termini de deu dies hàbils a comptar de l’endemà de la notificació o publicació d’aquest acte, per a la seva consideració en la resolució que posi fi al procediment, d’acord amb l’article 112.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.

Les persones aspirants han de presentar les seves al·legacions exclusivament mitjançant el formulari específic disponible a l’efecte al lloc web del Departament de Justícia, Drets i Memòria https://justicia.gencat.cat/ca/serveis/treballar/oposicions/funcionaris/execuciopenal/encurs/, i al web de Tràmits gencat: https://web.gencat.cat/ca/tramits, en la modalitat que correspongui i en el moment que s’habiliti a l’efecte.

No s’admetran a tràmit els escrits i la documentació no presentats mitjançant aquest tràmit electrònic específic.

 

 

Annex 2

Model de certificació de serveis prestats en altres administracions públiques territorials

 

A l’efecte del còmput del mèrit de serveis prestats en altres administracions públiques territorials previst en la base 8.5.1.1.b) de l’annex 1, les persones aspirants els han d’acreditar mitjançant l’aportació de certificat normalitzat següent:

 

Certificat de serveis prestats en altres administracions públiques territorials

 

Dades de l’administració pública territorial i de l’òrgan competent que expedeix el certificat

– Administració pública territorial:

– Nom i cognoms de la persona que signa:

– Càrrec:

– Si actua per delegació, indiqueu el butlletí oficial on s’ha publicat la delegació:

BOE BOP DOGCNúm.Data (dd/mm/aaaa)

– Norma:

 

Certifico l’exactitud de les dades següents, que concorden amb els antecedents que consten en aquesta Administració pública:

 

Dades personals i professionals de la persona que ha sol·licitat el certificat

 

Nom i cognoms: NIF/NIE:

 

Cos,escalaoespecialitatfuncionarial Grupi/o subgrupdetitulació Vinculació jurídica Data iniciprestacióserveis Data finalprestacióserveis Nombremesos/diesserveis prestats
           
           
           

 

Descripció de les funcions desenvolupades, amb referència a la norma funcional, en cada cas:

 

I, perquè així consti, a l’efecte de la valoració en la convocatòria especificada, signo aquest certificat.

 

Signatura de l’òrgan competent

[Indiqueu lloc i data en cas de signatura no electrònica]

 

DESCARREGA EN PDF LA RESOLUCIÓ AMB LES BASES DE LA CONVOCATORIA DEL PROCÉS DE PROMOCIÓ INTERNA ESPECIAL DEL D AL C

US CONTINUAREM INFORMANT!