C.P. LLEDONERS: INCIDENT MOLT GREU AGRESSIÓ AL MÒDUL 3

Aquest divendres al vespre s’ha viscut un incident molt greu protagonitzat per un intern amb un llarg historial de violència institucional al centre, una brutal agressió al cap d’unitat del mòdul 3, que sort a la seva professionalitat, a la dels companys de servei al mòdul i a la l’ajuda d’interns no ha anat a més.

El cap d’unitat va requerir ser visitat pels serveis mèdics i derivat a la mútua.

Des de CCOO volem felicitar al cap d’unitat i a tots els companys que gràcies a la seva professionalitat van poder gestionar la greu agressió que van patir.

Donem tot el nostre suport al company agredit.

Un cop més, CCOO volem recordar la tendència a l’alça dels incidents que estem patint al centre i exigim al Departament voluntat política, voluntat que fins ara no ha tingut bloquejant el grup de treball d’agressions.

Les xifres evidencien un creixement continu a l’alça dels incidents violents, de manera que per exemple els incidents més greus, amb baixes mèdiques de companys, s’han duplicat en aquests tres anys. Les agressions d’interns a treballadors penitenciaris també van créixer imparablement entre 2016 i 2021, data de l’últim registre disponible, arribant a un 105% d’increment, passant de 313 incidents en 2016 a 643 en 2021.

Els efectes de la Circular 2/2021 han estat autènticament devastadors, com demostren l’augment desbocat durant 2021 de les xifres d’agressions, augment que es va accentuar de manera molt clara a partir de l’aplicació del protocol introduït per la circular i que només podem definir com la causa principal del qual s’hagin disparat les agressions de tota mena i no sols als treballadors i treballadores penitenciàries catalanes durant l’any 2021.

Com a professionals en serveis penitenciaris estem veient com l’administració darrerament està aplicant en els centres penitenciaris catalans un canvi en la gestió de la seguretat d’aquests, la qual creiem i observem, amb xifres, que repercuteix en la nostra seguretat a tots els nivells, personal d’interior, tractament i interns.

EXIGIM:

• Exigim propostes de solució, estem farts. No ens ho mereixem.
  • Exigim que ens dotin amb medis protocol·laris de resposta adients.
  • Exigim que responguin amb canvis legislatius que donin suport a la dissuasió per les conseqüències dels seus actes violents.
  • Exigim la recerca sobre quines causes, evolució i dimensions generaran la problemàtica.
  • Exigim conèixer, com analitzà la direcció i la Secretaria les mesures adoptades i la seva eficàcia.
  • Exigim dignitat i drets pels treballadors i treballadores penitenciaries.

D’altra banda, des de CCOO exigim fermesa en aquestes situacions i tolerància zero en aquest tipus d’incidents.

L’intern aquest dissabte va ser trasllat de centre però volem recordar a la direcció que encara tenim incidents greus i que s’han de gestionar, incidents que portem més d’una setmana per gestionar alguna mesura de seguretat. EXIGIM ACTUACIONS IMMEDIATES.

DEMANEM a la direcció del centre que desmassifiqui el DERT i realitzi el trasllat urgent d’interns en primer grau, un departament que es troba massificat i que provoca que ingressos es converteixi en departament de sancionats

Sant Joan de Vilatorrada, 7 de maig de 2022

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DEL C.P. LLEDONERS