ELS SINDICATS REPRESENTANTS DELS TREBALLADORS TRENQUEM RELACIONS AMB L’ACTUAL DIRECCIÓ DE CP BRIANS 1

Davant el menyspreu i indiferència que el Sr. Josep Font Catalán director i representant de l’Administració Penitenciària Catalana en el Centre Penitenciari Brians 1, ha mostrat reiteradament a totes les demandes i sol·licituds de diàleg que li hem fet els representants dels treballadors del CP Brians 1 i concretament davant el silenci i desconsideració que el Sr. Director ha mostrat a l’escrit numero 0323/587/2018 registrat del dia 24 de gener passat, on encara és hora que se’ns doni resposta formalment i per escrit a totes les demandes que vam sol·licitar.

Davant la justificació del Sr. Director «que continuarà fent les coses com ha vingut fent fins ara, ja que aquestes són les ordes i les indicacions del Sr. Director General de Serveis Penitenciaris».

Davant l’evident falta de respecte als treballadors i treballadores del centre i als seus representants, hem de constatar una vegada més que tots els representants sindical, hem manifestat de forma unànime el nostre més sincer rebuig en primer lloc, a la gestió del centre des de l’arribada del nou equip directiu al CP Brians 1, amb intents de pressió i actituds acusatòries intimidats cap als treballadors, d’aquesta mateixa forma, també condemnem algunes de les mesures que ha dut a terme el Sr. Director, com l’Ordre de Direcció 12/2017 entre d’altres, que atempten a l’honorabilitat de tota la plantilla i nega la presumpció de veracitat dels funcionaris públics. Mesures i formes de gestió, que pretenen convertir-nos en servidors públics desacreditats i temorosos de qüestionar les ordres que provinguin de l’actual direcció, encara que aquestes siguin presumiblement en contra de l’ordenament jurídic penitenciari actual.

Així NO hi ha negociació possible. NO ens han deixat altra opció, hem trencat relacions amb l’actual Direcció mentre segueixin amb actituds ignominioses!!

En segon lloc, creien que la sensates i diàleg són elements centrals per evitar el conflicte laboral, en aquest punt cal assenyalar que la inflexibilitat i intolerància del Sr. Director, han posat de manifest la seva incapacitat per resoldre conflictes, molts d’ells generats per ell i el seu equip i d’altres que han anat sorgint pel pas a centre de preventius.

Un repte així requereix una persona amb voluntat d’arribar acords, una persona amb sentit comú i una persona que cerqui solucions als problemes d’aquesta nova etapa, això vol dir també, gestors que no caiguin en debats estèrils o en petites picabaralles més pròpies de persones amb una visió distorsionada i negativa de la nostra tasca social i penitenciaria.

El Sindicats no consentirem més faltes de respectes als treballadors públics, tampoc permetrem que robin a la plantilla els drets que merescudament amb sacrificis, lluita i negociacions s’han conquistat durant anys.

Per tots aquests motius els sindicats CCOO, UGT, CSIF i CATAC hem decidit trencar relacions amb l’equip directiu del CP Brians 1, en considerar que el Sr. Josep Font Catalan com a màxim responsable del centre, ha deixat de ser un interlocutor apte, vàlid i reconegut per la part social, ja que reiteradament vulnera i menysprea els drets dels treballadors públics de la Generalitat de Catalunya i molt possiblement els dels interns que resten privats de llibertat en el centre, ja que interposa les seves consideracions personals i pensaments ideològics als raonaments sensats que anem fent-li la part social i el que és més preocupant, no dubta en capgirar la normativa i la legislació per a dur a terme els seus propòsits des de la seva visió totalitarista.

Si la Direcció General de Serveis Penitenciaris, encapçalada pel Sr. Amand Calderó i Montfort, valora en alguna cosa la pau social de la qual ha gaudit durant tot aquest temps i el redit polític i mediàtic que li ha suposat el tancament de la presó model de Barcelona, haurà de prendre nota.

Els sindicats representants.

Sant Esteve Sesrovires, 05 d’abril 2018.

DESCARREGA LA NOTA EN PDF