A LA NOVA CONSELLERA DE JUSTÍCIA

Honorable senyora,

L’Agrupació de Personal Penitenciari de CCOO com a primera força sindical de Catalunya, li volem donar la benvinguda al càrrec de consellera del qual vostè ha pres possessió.

CCOO li volem manifestar que rebem amb la major de les esperances aquest canvi que s’ha produït a la conselleria, i li volem transmetre les altes expectatives que dipositem al seu equip per a fer un gir a positiu a un projecte a hores d’ara esgotat i que ha posat dempeus a tots els treballadors i treballadores penitenciàries catalans.

No diem res nou si li manifestem la més profunda decepció de la gestió en l’etapa que ara s’ha tancat.

Les polítiques de cortines de fum continues, el bloqueig sistemàtic de negociacions, l’envelliment descontrolat de la plantilla i la inestabilitat laboral dels interins, amb taxes d’interinitat excepcionals, però especialment la criminalització de la tasca dels professionals penitenciaris, han sigut les tòniques no resoltes i fins i tot alimentades per l’anterior administració del departament i de la secretaria de mesures penals, que van provocar que al mes de novembre de l’any passat, CCOO, UGT, CSIF i CATAC demanéssim la dimissió de l’actual secretari de mesures penals.

Això ha de canviar. Hem de caminar junts per enfortir un model penitenciari català propi que no empobreixi i ataqui la tasca penitenciària, criminalitzant i carregant en molts casos contra l’esglaó més dèbil però alhora el més necessari: els treballadors i les treballadores del sistema penitenciari català.

Per això CCOO demanem que la nova administració del departament , escometi la renovació d’aquest i de la secretaria de mesures penals i iniciï polítiques que no es realitzin exclusivament de cara a la galeria com fins ara, sinó que de veritat resolguin de manera efectiva les problemàtiques reals del sistema penitenciari català.

Sense ànim de ser exhaustiu:

• Signatura de l’acord per la jubilació anticipada del personal penitenciari d’acord amb l’informe tècnic fet pel grup de treball específic de jubilació anticipada i 2a activitat.
  • Inclusió en una borsa única de tots els interins i interines, derogació de la modificació de borsa d’interins 2019 i negociació d’una nova borsa, mantenint sempre l’antiguitat com únic criteri.
  • Anul·lació de la instrucció 2/2021 que introdueix un nou protocol d’aplicació de mesures de contenció, i extensiva modificació i millora del seu contingut d’acord amb la realitat penitenciària.
  • Nou acord de condicions de treball que suposi una millora real de les condicions de treball del personal penitenciari.
  • Actualització del protocol d’agressions, inclusió dels temes relatius assetjament i violència modal, pla específic per prevenció d’agressions i mesures específiques.
  • Instar i promoure des del Govern i el Parlament de Catalunya el reconeixement del personal penitenciari com agent d’autoritat.
  • Ofertes públiques periòdiques per tots els col·lectius amb condicions específiques que no impossibilitin la consolidació dels llocs de treball del personal interí.
  • Concursos de trasllats anuals i de comandaments en totes les àrees.
  • Integració del PRP al complement específic.
  • Execució del pla d’equipaments i dels nous centres penitenciaris de la Zona Franca
  • Creació d’un model de medi Obert real amb redimensionament de les plantilles i les seves funcions. Dotació de personal necessària per al programa CIMO als Centres Oberts.
  • Pla de carrera horitzontal, promoció professional.

Barcelona, 28 de maig de 2021

DESCARREGA EN PDF L’ESCRIT A LA NOVA CONSELLERA DE L’AGRUPACIÓ DE PERSONAL PENITENCIARI DE CCOO