ANEM A TREBALLAR NO A QUE ENS TRENQUIN LA CARA

Fa un mes que teníem de lamentar el greu incident a comunicacions on l’intern va internar agredir a la seva mare i no va parar fins agredir al cap de unitat de comunicacions.

Fa tres setmanes al MR-3 es va viure una baralla multitudinària que va acabar amb 8 interns al DERT.

Des del 14/04 la conflictivitat d’aquest departament no s’ha reduït com s’està demostrant, sent la requisa de mòbils, de pinxos molt habitual des de llavors tot i els esforços dels funcionaris i cusi del mòdul. És en l’actualitat el mòdul més conflictiu del centre.

Ahir divendres el cap d’unitat del mòdul mentre intentava mediar entre dos interns per evitar una baralla, de forma totalment gratuïta i desproporcionada, un d’ells li propina un seguit de cops de puny que li provoquen diverses ferides i contusions a la cara. Podent ell tot i l’agressió activar un CODI 2, tot i havent-li provocat el trencament del tabic nasal i diverses ferides que han necessitat sutura al pòmul.

Mentre l’altre funcionari del mòdul intentant reduir l’intern, aquest li provoca esgarrapades i erosió de 25 centímetres.

A la mateixa tarda ens vam posar en contacta amb la Directora per demanar-li :

• Que reforci com havien fet en dies concrets d’alta conflictivitat al mòdul en 4 funcionaris enlloc dels 3 habituals en tots els mòduls del centre, però en aquest cas ja de forma permanent atenent l’alta conflictivitat de departament.
  • Que evitin treure funcionaris habituals del mòdul per ubicar-los en altres serveis.
  • Que revisin la política de retorn al mòdul d’interns que han protagonitzat incidents greus i que no es torni a produir.
  • Que es revisi les diferents tipologies d’interns del mòdul.
  • Li hem demanat de forma urgent una reunió extraordinària per tractar l’augment de la conflictivitat que estem patint al centre.

Des de CCOO donem tot el nostre suport als companys, i els hi desitgem una ràpida recuperació. Volem expressar-li el nostre màxim suport i solidaritat.

Ens estant portant a l’escorxador, estem farts de jugar-nos la nostra vida.

Alhora que demanem mà ferma a la direcció de lledoners, que sigui valenta i acabi amb aquest paternalisme, bonisme mal entès des de la conselleria on cap acció té conseqüències on primem les estadístiques de 0 contencions, 0 primers graus….

Des de CCOO posem en valor la gran professionalitat d’una plantilla que es juga literalment la seva seguretat en cada servei. MOLTES I MOLTES GRÀCIES

JA N’HI HA PROU D’AGRESSIONS !!!!

Sant Joan de Vilatorrada, 4 de maig de 2024

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE L’INCIDENT AL MR3 DEL C.P. LLEDONERS