CAP CANVI A L’HORITZÓ

Es podria haver evitat

Tot i que en teoria, per part de l’administració, hi ha una  intenció de reduir el nombre d’agressions que sofrim , i de reforçar la seguretat dels centres,  es continua amb  les practiques d’allargar i obviar  els problemes i conflictes, esperant que es resolguin sols, en comptes d’enfrontar-los i resoldre’ls al moment que es presenten havent  comportat això una nova agressió d’un company al DERT.

Novament, s’han seguit pautes recomanades a TV3 per personatges aliens a l’administració, (membres d’observatoris diversos),  i en contra del reglament penitenciari, i en comptes de fer us del article 72 del RP del 1996 que regula i permet la utilització dels mitjans coercitius als centres penitenciaris, s’opta per obviar i minimitzar la conducta violenta dels interns, premiant aquesta inclús amb videotrucades, fruit de la extorsió a canvi de ‘’PAU’’.

Es per culpa d’aquesta errònia permissivitat davant dels xantatges , i d’accedir a determinades  peticions coactives,  amb la política d’escombrar la brossa a sota de la catifa, i accedir a totes les seves peticions per tal de passar el moment, sense importar les futures conseqüències,  que un company del DERT ha patit una gravíssima agressió, posterior al premi de la videotrucada, obtinguda gràcies a haver trencat la cel·la, i autolesionar-se, resistint-se i enfrontant-se  als funcionaris que intentaven impedir-ho.

L’intern, al sortir per segona vegada durant el mateix dia de l’espai habilitat per fer la malaguanyada trucada, va aprofitar per donar un fort cop de puny de forma traïdora a un dels funcionaris que realitzaven l’acompanyament, havent de ser reduït ràpidament per la resta de funcionaris de servei al DERT, evitant així la continuació de dita agressió.

Aquestes conductes, fan un efecte crida a la resta d’interns, produint-se nous incidents relacionats amb diverses peticions similars igualment basades en el xantatge i la coacció, ja que evidentment, si es premien les conductes disruptives, només s’aconsegueix que la resta de població interna intenti aconseguir igualment beneficis a canvi de incidents.

Igualment, aquest lamentable incident torna a fer patent la rellevància del C.P. Ponent dins del conjunt de centre de Catalunya, ja que un incident similar el dia anterior a aquest al C.P. Lledoners va suposar la conducció de l’intern protagonista al nostre centre el dia següent del mateix, i tres dies després de l’incident al C.P. Ponent, l’intern encara es troba al DERT, continuant amb amenaces als funcionaris i personal del departament, sense poder concretar si aquest finalment serà traslladat del centre, o com tantes altres ocasions, continuarà al centre fins al final dels temps.

Donem ànims al company que va patir l’agressió, i agraïm que la ràpida actuació de la resta de funcionaris evités que aquesta s’hagués agreujat, i esperem i demanem que s’utilitzin els mitjans que ens proporciona el Reglament per tal d’evitar noves agressions i que es deixi de llençar la porqueria a sota de la catifa, ja no hi cap més, i fa dies que estem ensopegant amb ella.

Lleida, 7 de maig del 2024

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DEL C.P. PONENT