Amand Calderó i Montfort
C/ Foc 57
08038 Barcelona

Benvolgut,

Des de la secció sindical de CCOO a Brians 2 li volem agraïr que, per fi, hagi reconegut per escrit dirigit a tots els/les professionals del nostre col·lectiu, el seu reconeixement per fer “possible l’objectiu de garantir la convivència i la seguretat, en el marc d’un compromís social, dirigit al retorn i la inclusió a la comunitat de les persones privades de llibertat i en favor de minorar el número de víctimes a la societat”.

I que també expressi “un sentiment de gratitud, dirigit al Centre Penitenciari de Brians 2, al seu equip directiu, professionals, col·laboradors i voluntaris que l’integren, per liderar i suportar el pes més dur, en aquesta etapa de pandèmia, en favor de tot el sistema penitenciari català” per la sobrecarrega de treball que comporta el COVID- 19 al nostre centre.

Són bones paraules però el que volem són FETS. Vostè mateix reconeix que el centre té sobrecàrrega de treball però segueix sense cobrir les baixes existents al centre. A data 16/10/2020 el cp Brians 2 té 97 baixes per IT i 14 per altres incidències, és a dir el 14,68% de la plantilla total, i solament ha cobert el 59,46% d’aquestes incidències amb 32 substituts/es i 34 reforços. És a dir, resten 45 places per cobrir. No cal dir-li que la resta de centres està en una situació similar ja que l’Agrupació de Personal Penitenciari de CCOO li recorda en TOTES les reunions.

I en matèria de salut laboral per a protegir-nos del COVID-19, hem de dir-li, si és que no ho sap ja, que les mascaretes que ens proporciona NO estan homologades, tal i com han reconegut l’Administració a la pregunta de CCOO en el Comitè de seguretat i salut laboral. Que pensa fer?. Li recordem que la Instrucció de Funció Pública 4/2020 diu que ens ha de proporcionar mascaretes de protecció, ja siguin quirúrgiques (UNE 14683:2019) o FFP2 (EN 149:2001). A què espera, a que Funció Pública els cridi a l’ordre o a que Inspecció de Treball decideixi què ha de fer la SMPRAV reiterant-se en el requeriment del mes d’abril?. Tants calers costa protegir als seus treballadors/es?

Restem a l’espera, no de la seva resposta, sinó de les seves actuacions per tal de dotar a tots el centres penitenciaris dels recursos humans necessaris per a fer la nostra tasca de la manera adient, sense sobrecàrregues de treball, mesura demanada per activa i per passiva per l’Agrupació de Personal Penitenciari de CCOO a TOTES les reunions amb l’Administració, i que adopti les mesures indicades tant pel TSJC, Funció Pública i Inspecció de treball pera protegir-nos davant el COVID-19.

Atentament

Jesús M. L
Secretari secció sindical CCOO Brians 2
Sant Esteve de Sesrovires, a 28 d’octubre de 2020.

DESCARREGA EN PDF L’ESCRIT DE LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DEL C.P. BRIANS 2 AL SECRETARI DE MESURES PENALS
#NOsensemascareta