ÈXIT DE LA CONCENTRACIÓ PROTESTA A LES PORTES DE CP. BRIANS 1

Els Sindicats CCOO, CSIF, UGT i CATAC, volem agrair la gran participació de tots els treballadors i treballadores del CP. Brians en la Botifarrada Popular d’aquest 09 de maig, on heu fet valer el nostre dret a defensar les condicions laborals i la nostra dignitat professional, essent secundada de forma contundent per més de 300 persones al llarg del matí. Demostrant una vegada més la gran capacitat de resposta dels treballadors del CP. Brians 1 per mobilitzar-se en defensa dels drets laborals i socials.

Volem agrair la participació de tots els companys i companyes que han vingut en representació dels Centres Penitenciaris d’arreu de Catalunya que han volgut solidaritzar amb tots els treballadors del CP. Brians 1, ja que són coneixedors de la greu situació que estem vivint en aquests moments.

També volem agrair molt especialment als treballadors i treballadores que estaven de servei i que volien participar de manera simbòlica, recollint un entrepà de botifarra, fent ús del seu dret de descans per esmorzar o dinar. I no han pogut accedir a la zona on realitzava (entre el pàrquing dels treballadors i la zona perimetral del centre), sota amenaça del director d’expedientar tothom que ho fes.

Per acabar els Sindicats valorem que el resultat de la protesta ha estat un èxit i d’això hem d’estar orgullosos els treballadors i treballadores. Ens hem mobilitzat quan ens ha tocat i ara li toca a la Direcció General de Serveis Penitenciaris, rectificar i cessar al director del CP Brians 1, responsable de tot el que està succeint. Si el Director General de Serveis Penitenciaris, no corregeix i rectifica, el conflicte seguirà obert i per tant hem d’estar preparats per a més mobilitzacions, ja que aquesta d’ahir i la del dia 2 de maig passat, només són les primeres de les quals estan per arribar.

Els Sindicats de CP. Brians 1

Sant Esteve Sesrovires, 10 de Maig 2018.

MANIFEST CONJUNT DELS SINDICATS PER DEMANAR EL CESSAMENT IMMEDIAT DEL DIRECTOR DEL CP. BRIANS 1 LLEGIT DURANT LA CONCENTRACIÓ:

Els sindicats CCOO, CSIF, UGT i CATAC, hem convocat aquesta protesta en forma de botifarrada popular per posar en coneixement dels mitjans de comunicació la greu situació que es troba el CP. Brians 1 per culpa de la nefasta i pèssima gestió del seu Director el Sr. Josep Font Catalan i evidenciar els principals conflictes que s’han generat des de la seva arribada al centre degut en part a la seva particular forma dur a terme la seva responsabilitat directiva.

Des de la seva arribada com a director ha provocat tensions evitables amb la totalitat de la plantilla del centre, amb els vuit mesos que ell i alguns dels membres del seu nou equip directiu porten en el càrrec, han evidenciat una manca de respecte per tots els treballadors del centre, han demostrat una alta capacitat per generar problemes i conflictes on no n’hi havia tant en l’àmbit dels treballadors com de la població reclusa, ja que no hi ha sabut donar solucions als problemes que han anat sorgint en aquesta nova etapa, de conversió de centre de penats a centre de preventius amb totes les dificultats i peculiaritats que requeria.

Darrere d’una política presumptament per economitzar esforços innecessaris, acabar amb suposades males praxis, modernitzar el centre i facilitar les condicions de compliment de la població penitenciària. S’amaga una realitat que només és coneguda pels treballadors penitenciaris. La realitat es que existeix una falta de recursos, tant materials com humans, necessaris per realitzar la tasca rehabilitadora i de vigilància, tot el demés, són sermons sense contingut que utilitzen a la seva conveniència.

Per aquest motiu totes les seccions sindicals dels treballadors penitenciaris de Brians 1; Primerament, manifestem el nostre rebuig a l’actual gestió que està duent a terme la Direcció del Centre i per extensió, al Director General de Serveis Penitenciaris, el Senyor Amand Calderó i Montfort com a corresponsable de tots i cada un dels canvis soferts al nostre Centre.

En segon lloc, els sindicats denuncien els següents fets que estan ocorrent en el CP. Brians 1:

• Assetjament laboral cap al personal de la presó i l’actitud autòcrata i intransigent del director cap als treballadors públics que desenvolupen cada dia la seva tasca al CP Brians 1, amb intents de pressió i actituds acusatòries cap a ells que atempten contra l’honestedat i l’honradesa.
  • Possibles intromissions en els expedients disciplinaris, assumint tasques per part de la direcció que no són de la seva funció, tractant així de maquillar les estadístiques per aconseguir donar una imatge que no és real, sense importar les conseqüències que es derivin per a la seguretat.
  • Irresponsabilitat en la gestió d’un centre penitenciari que, durant molts anys, ha garantit la seguretat de tot el sistema penitenciari català, assumint la custòdia dels interns que han protagonitzat incidents molt greus en la resta de presons.
  • La ineptitud del director, per dur a terme els canvis necessaris per a l’allotjament d’interns preventius en un centre que no disposa dels espais necessaris causaran a curt termini un dany irreparable que aviat repercutirà en tot el sistema, afectant tant al model de reinserció com la mateixa seguretat d’interns i treballadors.
  • Les agressions sofertes en aquest centre des del tancament de la presó Model. Recordar que CP. Brians 1 encapçala la llista negra d’agressions en presons.
  • La vulneració del dret de llibertat sindical, impedint l’accés al centre dels representants legals dels treballadors, tot i haver-ho sol·licitat per la via oficial i d’haver estat informat des d’un òrgan superior.
  • L’assetjament que aquesta administració està aplicant als treballadors d’aquest centre per motiu del nostre zel professional en la lluita contra les extorsions i el tràfic de drogues.
  • La política de personal duta a terme en els últims anys per la Direcció General de Serveis Penitenciaris amb l’excusa de la crisi, que ha provocat l’amortització de llocs de treball essencials per al normal desenvolupament de les activitats diàries del centre, una situació agreujada amb la creació de nous serveis i menor personal.
  • La reassignació de funcionaris en tres àrees clau de la presó per la seva incidència en la seguretat: el Gabinet d’Identificació (on es registren entrades i sortides d’interns), la UHPP, o Unitat d’Hospitalització Psiquiàtrica Penitenciària, i el Departament Especial de Règim tancat (DERT en les seves sigles en català), que posa en greu perill la seguretat de funcionaris i presos.
  • Reiterats intents de convertir els equips de tractament en meres comparses al servei de la direcció per poder vendre, de cara als seus interessos, una imatge esbiaixada.
  • L’apertura d’un mòdul mixt a la UMS amb interns condemnats per delictes sexuals, apertura feta sense cap mena de normativa. Avui en dia, aquesta denúncia continua pendent de resposta del JVP nº 2.
  • La ineptitud del Director per portar a terme els diferents canvis ordenats per la Direcció General, sumat a la seva prepotència i imprudència, causaran a curt termini un dany irreparable repercutint a tot el sistema penitenciari, afectant tant al model de reinserció, com a la mateixa seguretat dels treballadors, interns i internes.
  • Greus mancances de personal penitenciari que en aquests moments pateix el centre, ja que en molts casos, no disposa de la dotació mínima de funcionaris per mòdul requerida per funcionar correctament les unitats, provocant que els treballadors no puguin fer ús del dret a l’esmorzar, el dinar o el berenar, per evitar que es quedi un únic funcionari en un mòdul, no podent garantir la seguretat als altres professionals, als voluntaris o als interns i el fet que en molts casos no es pot complir el nou horari regimental per falta d’efectius.
  • Els espais per als professionals de tractament són insuficients i ja és habitual veure als mòduls a tot l’equip de tractament intentant trobar un espai on fer les entrevistes o activitats amb els interns, menyscabant la seguretat del mòdul i d’ells mateixos, ja que cap mòdul té suficients polsadors d’emergència per a tothom.
  • Entrevistes fetes sense cap mena d’intimitat en zones comuns com menjadors, sala de dia, etc. i això per no parlar de l’entrada indiscriminada dels voluntaris.

A tot això se suma la denúncia que els sindicats fem sobre la llarga i dubtosa trajectòria del Sr. Josep Font Catalan, que ha estat cessat com a director dels centres penitenciaris de la Roca del Vallès, Lledoners, Puig de les Basses i, finalment, la Model, on, i en cada un d’ells, ha protagonitzat innombrables enfrontaments amb les diferents plantilles de treballadors i que s’han saldat amb nombrosos expedients disciplinaris a treballadors.

Finalment tots els sindicats assenyalem, la nul·la voluntat, capacitat i predisposició que el Sr. Director ha demostrat en tot moment en aconseguir un diàleg real i sincer amb tots els Sindicats representatius del centre, és per això i per totes les denúncies que hem detallat en el present manifest que demanem, el cessament immediat del Sr. Josep Font Catalan del càrrec de Director de CP. Brians 1 com a màxim responsable de la tensa i greu situació que es troba el centre en aquests moments.

En cas de no fer-se’n efectiu no descartem, demanar el cessament del Director General de Serveis Penitenciaris, per validar totes les actuacions de la direcció d’aquest centre i com a principal responsable de mantenir al càrrec a una persona que ha demostrat ser incapaç de dirigir un centre penitenciari.

Els Sindicats de CP Brians 1

Sant Esteve Sesrovires, 09 de Maig 2018.

DESCARREGA EN PDF LA NOTA DE L’ÈXIT DE LA CONCENTRACIÓ DE PROTESTA A LES PORTES DEL CP. BRIANS 1

DESCARREGA EN PDF EL MANIFEST CONJUNT DELS SINDICATS DE CP. BRIANS 1