NOTA DE RESPOSTA A L’ESCRIT DEL DIRECTOR GENERAL DE SERVEIS PENITENCIARIS – C.P. BRIANS 1

L’Agrupació de Personal Penitenciari de CCOO i la Secció Sindical de CP. Brians 1, volem manifestar el següent, en relació a l’escrit del Director General de Serveis Penitenciaris, el Sr. Amand Calderó i Montfort dirigit a tota la plantilla de CP. Brians 1 de data 11 de maig de 2018.

En primer lloc, és molt decebedor, que en la primera missiva en la qual es dirigeixi a la plantilla, sigui per atemorir i coartar el dret de protesta que tenim tots els treballadors d’aquest país, la indiferència i la amenaça no poden ser la contesta a totes les denúncies que CCOO i la resta dels sindicats li vàrem exposar en l’última reunió del dia 3 de maig.

Davant tots els fets exposats pels sindicats, en aquesta carta oberta a la plantilla de CP. Brians 1, el Director General, no dóna contestació a cap de les problemàtiques, ni planteja propostes per reconduir el conflicte, es limita a donar a entendre que l’exhibició del malestar dels treballadors i treballadores en forma de denúncia, que està ocorrent en el centre dificulta «poder treballar, en un bon clima laboral», si aquests són els arguments que la DG dona davant la greu situació que han creat al CP. Brians 1, ja que no en tenen d’altres per justificar les arbitrarietats i la pèssima gestió del director que tenen a les seves ordres, tenen un grandíssim problema de falta d’honestedat o de judici.

Des de CCOO, NO tenim ni la més mínima intenció d’entrar en debats estèrils, que pel que es veu, és la intenció del Director General. CCOO considera lamentable la valoració efectuada pel Sr. Director General de Serveis Penitenciaris, sobre tot el que està succeint  al CP. Brians 1, NO estem disposats aguantar discursos tendenciosos i falsos contra persones honestes d’una honorabilitat in-taxable com les que conformen la plantilla de treballadors i treballadores del CP. Brians 1.

En segon lloc, CCOO porta avisant i posant en coneixement del Director General de Serveis Penitenciaris, des de el mes de gener la situació que s’estava generant en el centre a causa del Sr. Director. En totes les reunions que hem tingut li hem traslladat la nul·la intenció, habilitat i sensibilitat que el Sr. Director ha demostrat en tot moment en aconseguir un diàleg real i sincer amb els Sindicats, en totes i cada una de les reunions CCOO hem traslladat que el problema no són els canvis, el problema és la persona que s’ha elegit des de la DG per dur-los a terme i les maneres com s’han fet.

Vista la nul·la disposició del Director General en solucionar el conflicte, segons es desprèn del seu escrit, CCOO pensem que s’acaben les oportunitats d’arribar a solucions, la nostra voluntat, és la de resoldre els problemes de la plantilla, no perdre el temps en reunions que per endavant, segons sembla, en lloc d’aportar solucions ens portaran a nous conflictes.

Davant tot el exposat, que la Direcció General de Serveis Penitenciaris, ho tingui clar, els drets dels treballadors es conquisten i es defensen. I és amb això, amb el que CCOO està, en la defensa dels drets dels treballadors, la defensa de la seva honradesa, la defensa de la seva professionalitat i en defensa de la seva dignitat, i tot això passa inexorablement pel cessament immediat del director de CP. Brians 1, que amb la seva política i gestió del centre ha vulnerat i menyspreat tot el que CCOO defensa.

Sant Esteve Sesrovires, 13 de maig 2018.

DESCARREGA LA NOTA DE RESPOSTA A L’ESCRIT DEL DIRECTOR GENERAL

ESCRIT DEL DIRECTOR GENERAL A LA PLANTILLA DE BRIANS 1