GREU AGRESSIO AL DERT del C.P. BRIANS 2 – 22/05/2022

Aquest diumenge s’ha viscut al nostre centre un incident molt greu protagonitzat per un intern amb un gran historial de violència.

Una brutal agressió als companys de servei al DERT, amb cinc companys agredits dels quals tres han hagut que ser atesos a la mútua.

Donem tot el nostre suport als companys agredits, esperant una ràpida recuperació de les seves lesions

CCOO exigim a la direcció del centre que apliqui el protocol contra agressions amb la màxima contundència, denunciant els fets per via penal i, al mateix temps, apliqui la via disciplinaria amb el màxim rigor.

Al mateix temps CCOO exigim a la SMPRAV que augmenti la plantilla del nostre centre per tal de poder cobrir LA TOTALITAT dels serveis amb les ràtios mínimes necessàries per desenvolupar les nostres tasques amb seguretat.  No podem continuar prestant serveis amb un número de funcionaris per mòdul insuficient i sobrecarregats de feina, la qual cosa suposa treballar en condicions d’inseguretat.

Un cop més, CCOO volem recordar la tendència a l’alça dels incidents que estem patint i exigim al Departament voluntat política, voluntat que fins ara no ha tingut bloquejant el grup de treball d’agressions.

Les xifres evidencien un creixement continu a l’alça dels incidents violents, de manera que per exemple els incidents més greus, amb baixes mèdiques de companys, s’han duplicat en aquests tres anys. Les agressions d’interns a treballadors penitenciaris també van créixer imparablement entre 2016 i 2021, data de l’últim registre disponible, arribant a un 105% d’increment, passant de 313 incidents en 2016 a 643 en 2021.

Els efectes de la Circular 2/2021 han estat autènticament devastadors, com demostren l’augment desbocat durant 2021 de les xifres d’agressions, augment que es va accentuar de manera molt clara a partir de l’aplicació del protocol introduït per la circular i que només podem definir com la causa principal del qual s’hagin disparat les agressions de tota mena i no sols als treballadors i treballadores penitenciàries catalanes durant l’any 2021.

Com a professionals en serveis penitenciaris estem veient com l’administració darrerament està aplicant en els centres penitenciaris catalans un canvi en la gestió de la seguretat d’aquests, la qual creiem i observem, amb xifres, que repercuteix en la nostra seguretat a tots els nivells, personal d’interior, tractament i interns.

EXIGIM:

• Propostes de solució, estem farts. No ens ho mereixem.
  • Que ens dotin amb medis protocol·laris de resposta adients.
  • Que responguin amb canvis legislatius que donin suport a la dissuasió per les conseqüències dels seus actes violents.
  • La recerca sobre quines causes, evolució i dimensions generaran la problemàtica.
  • Conèixer com analitzà la direcció i la Secretaria les mesures adoptades i la seva eficàcia.
  • Dignitat i drets pels treballadors i treballadores penitenciàries.

Sant Esteve Sesrovires, 22 de maig de 2022

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE LA BRUTAL AGRESSIÓ AL DERT DEL C.P. BRIANS 2