LA DIRECCIÓ GENERAL INCOMPLEIX TOTS EL ACORDS EN MATÈRIA DE TRANSPORT

Convocats d’urgència per l’Administració, s’ha reunit avui al matí el grup de Treball Penitenciari, assistint per l’Administració el Director General i el Sotsdirector General de RR.HH. i per la part social els sindicats CCOO, UGT i CSIF.

L’Administració ens ha informat per sorpresa que el contracte menor de transport per Quatre Camins i Joves expira dimecres que ve 22 de novembre, d’aquí a dos dies, i que a causa de la intervenció dels comptes no poden ampliar-ho amb un altre contracte menor. El contracte de Brians1 i Brians 2 per la seva banda acaba l’11 de desembre proper i tampoc pot ser renovat per mitjà d’un altre contracte menor.

Davant les preguntes de CCOO i els altres sindicats sobre el que havia passat amb els contractes majors que s’havien de negociar, ja que els contractes menors solament cobrien el lapse de temps necessari fins que es negociava un de major, l’Administració ens ha informat que hi havia en procés un contracte obert de transport (de major durada i quantitat de diners que un de menor, que per normativa està limitat a un màxim de 18.000€) però que es resoldrà com molt ràpid a meitat de desembre. El pitjor, no obstant això, ha estat que segons se’ns ha comunicat, la seva durada seria fins al 31 de desembre, prorrogable com a màxim fins al 15 de gener. I no solament això: a causa que s’havia convocat el concurs al març, abans del tancament de la Modelo, no incloïa el transport extra aconseguit durant la negociació, solament el reduït i retallat que existia anteriorment.

Com si l’anterior no fos suficient, l’Administració ens ha informat igualment als sindicats que hi ha en procés altre concurs obert de llarga durada per proveir el transport, aquesta vegada incloent els increments pactats durant la negociació pel tancament de la Modelo, però que a causa de la dificultat de la tramitació no es podrà signar fins a juliol de l’any que ve.

La resposta de l’Administració a les nostres protestes davant la lamentable catàstrofe en matèria de transport ha estat d’una banda tirar la culpa a Madrid i el 155 i per un altre a procedir a jocs de triler, intentant utilitzar els diners del contracte de transport a Brians 1 i Brians 2 per allargar uns dies el de Quatre Camins, això sí, retallant els transports de manera tan absolutament salvatge que pràcticament desapareixen.

Per dir-ho de manera senzilla, l’Administració decideix suprimir a partir del proper dijous  23 de novembre TOTS els autobusos en cap de setmana i festius. TOTS sense deixar ni un. I això malgrat que al setembre i octubre hi ha hagut ocupacions màximes de més de 30 persones en alguns horaris de cap de setmana.

Els dies laborables l’Administració proposa deixar els autobusos de Barcelona a B1/B2 i els que van a QC/Joves al matí i els que tornen el migdia i la nit, ÚNICAMENT, anul·lant els segons autobusos de l’horari de matí i migdia.

L’Administració diu que aquesta mesura seria “temporal”, fins que finalment entri en vigor el nou contracte al juliol de l’any que ve.

A canvi, en una mostra d’inusitada generositat, tenen previst donar targetes de transport (precisament les mateixes que CCOO, va sol·licitar una vegada i una altra durant la negociació de transports per als companys de Terrassa i altres llocs però se’ns va dir que eren legalment impossible de donar) i reforçar B1, B2 i QC amb un propi addicional per a cada centre. Quan CCOO hem preguntat fins a CINC VEGADES que criteri s’utilitzaria per donar aquestes targetes, l’Administració ha contestat que les donaria a qui hagués usat el transport, negant-se a fer una distribució general als funcionaris dels centres afectats i a definir més el criteri, si és que en realitat existeix algun que el dit del comandament de torn.

Aquestes draconianes mesures, de ser aplicades, els permetran tirar fins al fi d’any, confiant que la cosa màgicament s’arreglarà al gener i podran seguir amb els contractes menors ja sense interferència de la molesta Intervenció General de l’Estat.

CCOO davant una salvatjada de tal calibre ens hem negat en rodó a negociar res i hem reclamat una vegada i una altra que s’havia de respectar fil per randa el negociat en matèria de transports sense retallada alguna. Ni de línies, ni d’horaris, ni dels segons autobusos tampoc. També hem manifestat que no admetríem la més mínima “suspensió”, que és com criden al que de facto és una supressió del servei, per limitat en el temps que l’Administració digui que sigui Senzillament no ens fiem dels mateixos que quan no ens menteixen, ens oculten la informació fins que és massa tard, sempre jugant al seu favor amb la sorpresa i els fets consumats.

CCOO ens hem oposat i ens oposarem frontalment a una mesura de tal magnitud, producte d’una incompetència manifesta a l’hora de gestionar els recursos penitenciaris, si és que no amaga també una acte de mala fe, la qual cosa mai és pot descartar.

CCOO exigirem responsabilitats i utilitzarem tots els recursos a la nostra disposició per enfrontar-nos a una mesura il·legal i injusta que trenca tots els acords.

Barcelona a 20 de novembre de 2017

Descarrega la nota en PDF

Comunicat de l’Administració informant dels canvis y supresions

Comunicat de l’Administració informant de canvi d’horari al matí