LA SETMANA TRÀGICA DEL DERT AL C.P. PUIG DE LES BASSES

Des de CCOO tornem a lamentar agressions als funcionaris, aquest cop en «La Setmana Tràgica del DERT al CPPB». Quatre companys agredits que es van jugar el seu físic per parar a un energumen en Art.93, amb un PPS instrumental que fa servir per al seu propi benefici, amb antecedents de més agressions a funcionaris.

Tot va començar la nit de l’1-05-22 al voltant de les 22:51 h quan va saltar l’alarma de fum i en confirmar-ho visualment s’activa un CODI VERMELL, els companys apaguen el foc. En obrir la cel·la es fa la retirada del matalàs que estava enfront del cancell i l’intern s’abraona violentament sobre els funcionaris amb un objecte punxant a la mà per tal d’apunyalar-los. Amb molta dificultat el redueixen i el lliguen, amb el resultat d’un company ferit al braç i dos amb treps al cap, un d’ells el Cap de Serveis.

En el torn de matí l’endemà, al voltant de les 8:30 h, l’intern està en AP en videovigilància i manifesta al company de cabina que vol matar al CUE i que matarà a tots els funcionaris que entrin a la cel·la. Immediatament, comença a manipular la càmera per acabar trencant-la amb 12 cops de colze. S’activa CODI 1 i quatre funcionaris amb els equips d’intervenció mes un cap d’equip han de reduïr a l’intern que mostra una violència extrema trencant l’escut i intentant arrencar el casc d’un company que resulta ferit en un braç. Acaba emmanillat amb moltes dificultats mostrant molta resistència i acaba lligat en situació d’AP amb videovigilància.

La desídia de l’administració penitenciària no només fa que el personal penitenciari sigui agredit amb impunitat i sense protecció, sinó que a més els gestors penitenciaris no estan autoritzant els trasllats de manera immediata dels interns que agredeixen al personal funcionari, incomplint així la normativa penitenciària, i obligant al fet que els companys continuïn treballant amb els seus agressors, una situació que inevitablement reforça la posició violenta dels interns.

CCOO rebutja que la plantilla hagi de ser víctima d’aquest cúmul d’incompetència i l’oblit institucional i demana celeritat quan es produeixin fets com els protagonitzats aquests dies a Puig de les Basses, on les agressions al personal comportin el trasllat immediat de centre dels interns que protagonitzen aquests greus incidents.

Per tot això exigim a l’equip directiu i a la SMPRAV la seva CONDUCCIÓ, que hauria d’haver estat IMMEDIATA. A partir d’ara si continua al centre només pot comportar més situacions de perill extrem, ja que la intenció de l’intern com no para de demostrar amb fets i paraules es MATAR a funcionaris.

Recordem als companys agredits la necessitat de denunciar els fets ocorreguts al jutjat corresponent amb l’ajuda del CPPB. Només així es poden demanar responsabilitats i fer visibles aquest tipus d’incidents.

Exigim també empatia i recolzament als companys agredits per part de la Direcció del centre. El comandament d’incidències la nit dels fets, el senyor Secretari Tècnic Jurídic, no es va dignar a venir al DERT per preguntar sobre els companys ferits i donar suport en una situació tan greu. Ens preguntem si en una situació així no és persona quan ho farà? Si fos un intern l’afectat tothom correria. Lamentable i penós. La plantilla està al límit i no se sent ni recolzada ni valorada per una direcció «bonista» amb els interns i fiscalitzadora amb els funcionaris. Ja n’hi ha prou !. Els que treuen la feina del dia a dia endavant som els treballadors, funcionaris i comandaments intermedis que no se’ls oblidi això, estan a res de perdre el poc crèdit que els queda.

A tot això se suma un problema que pateix el DERT des de fa un temps, on recauen tots els interns que no es poden ubicar en cap mòdul: un calaix de sastre que la direcció fa servir sense dotar-nos d’eines per fer front als conflictes i distorsions que ens comporta tenir aquest tipus d’administrats. El DERT no és una PSIQUIATRIA i no pot treballar com a tal. Els interessos de l’equip mèdic de protegir-se amb els PPS perjudica greument el funcionament regimental del DERT.

Per acabar donar tot el suport i reconeixement als companys agredits. Molta força i recupereu-vos bé, estem amb vosaltres.

Figueres, 7 de maig de 2022

Secció Sindical CCOO C.P. Puig de les Basses

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA SECCIÓ SINDICAL DEL C.P. PUIG DE LES BASSES