NOTA SINDICAL REFERENT AL SIMBOLISME DELS LLAÇOS BLAUS – C.P. BRIANS 1

Els Sindicats CCOO, CSIF, UGT i CATAC, volem manifestar el següent referent al assumpte dels llaços blaus en el Centre Penitenciari Brians 1:

Per començar, els sindicats d’aquest centre fem una crida a partir d’avui a dur un llaç blau a tots els treballadors del CP Brians 1, com a gest reivindicatiu, primerament en favor dels nostres drets com a empleats públics (molt minvats últimament per determinades polítiques de retallades de drets, tant des de Funció Publica com des de la DGSP), en segon lloc per la nostra honradesa (posada en dubte pel Sr. Director amb la infame Ordre de Direcció 12/2017) i finalment en favor de la nostra professionalitat (demostrada diàriament per tots els treballadors del centre des de fa molts anys).

També volem manifestar, que el llaç simbolitza la solidaritat davant algun fet, però també pot, simbolitzar la denúncia a la injustícia, i aquest és justament l’esperit amb el qual fem nostre aquest símbol, ja que l’estimem com una manifestació reivindicativa, no es tracta d’una ofensa cap a altres símbols, ni pretén crear situacions de confrontació amb altres símbols tots ells legítims. El llaç blau el que pretén és defensar fermament una sèrie de valors intrínsecs, propis de la nostra professió que s’estan posant en dubte últimament.

En aquesta línia, els sindicats manifestem que els llaços blaus han de ser un símbol i una defensa ferma del paper clau, la professionalitat i l’honradesa dels treballadors penitenciaris, per aquest motiu, hem de assegura’ns tots, que no sigui utilitzat com a element en contra de res i contra ningú, en cas contrari ens estarem equivocant, tampoc ha de ser utilitzats com factor de desunió del col·lectiu, ja que el seu us ha de ser del tot voluntari. L’ús o no del mateix no ha de posar en risc el valor de la convivència de les persones en el nostre centre, si no fos així, altre cop ens estaríem equivocant.

Pot haver-hi algunes persones que considerin que dur llaços blaus per reivindicar els nostres drets com a treballadors penitenciaris, la nostra honradesa i la nostra professionalitat sigui naïf, inofensiva i gairebé absurda. I que creguin que calen coses més contundents, menys ingènues. No direm que no (tot i que és discutible), però en qualsevol cas, els llaços blaus que portin els treballadors a la jaqueta o a la camisa, seran un recordatori permanent per a aquesta Direcció i a la Direcció General de Serveis Penitenciaris, de les injustícies que estem sofrint en els últims temps el col·lectiu de treballadors penitenciaris i concretament els treballadors del CP Brians 1, des del tancament de centre penitenciari de preventius de Barcelona sense planificació, a la reconversió ràpida i sense les inversions mínimes necessàries de Brians 1, de centre de penats a centre de preventius i finalment el nomenament d’aquesta nova direcció que no ha estat a l’altura de les circumstàncies que requeria aquesta nova etapa.

També serà un recordatori del nostre rebuig a les declaracions i acusacions inacceptables que en els últims mesos s’han produït envers el nostre col·lectiu.

No permetrem que la ignorància i la mentida, mil vegades repetida, s’obri pas. Amb-dues, tant la ignorància com la mentida, trobaran als sindicats i als treballadors del CP. Brians 1 plantats dempeus en defensa dels nostres drets, la nostra dignitat, la nostra honradesa i la nostra professionalitat.

Els Sindicats de CP Brians 1.

Sant Esteve Sesrovires, 20 d’abril 2018.

DESCARREGA LA NOTA CONJUNTA EN PDF

US CONTINUAREM INFORMANT!!