NOU BROT COVID-19 AL MR-6 DEL C.P. PUIG DE LES BASSES

Nou brot de COVID-19 al CPPB, primer el MR-5, després DONES i ara lamentablement el MR-6. A dia d’avui, podem confirmar que tenim 36 positius, 34 interns i 2 companys més 7 en quarantena per contacte estret. Els desitgem salut i una ràpida recuperació.

Tot va començar el dissabte 15-05-2021 amb 4 positius i després de fer les preceptives proves PCR a la resta del mòdul es va aïllar a l’espera dels resultats. Volem destacar la feina ben feta, agrair la pinya que es va donar aquest cicle al MR-6 on GAMS, GSI, CUSIS, C/S i Comandaments d’incidències van treballar com un equip unit, sobrepassant en molts moments la seva feina per tal de poder reconduir una situació molt hostil que podia haver acabat molt malament. Aguantant insults, escopinades, i humiliacions, acusacions dels interns que tot era culpa dels treballadors del centre, sense entendre que estem en una PANDÈMIA MUNDIAL només pensant en els seus interessos egoistes.

Volem agrair a tots els implicats tirar això endavant, des de el personal mèdic als treballadors i treballadores de neteja. Està clar que el millor d’aquest centre penitenciari és la gent que treballa en ell, que dóna el 200% de si mateix sempre tot i les dificultats i el menyspreu a la nostra feina des de La Secretaria de Mesures Penals i atenció a la víctima.

CCOO creiem que el problema recau en el canvi de protocol a seguir quan tornen els interns de permís, abans se’ls ubicava en el departament de JOVES en quarantena a l’espera de la PCR corresponent , però la nova directriu de Sanitat i Direcció general de passar els interns directament al seu mòdul de procedència sense cap control ha resultat en un greu error.

Per tot això exigim als Responsables de Serveis Penitenciaris que prenguin totes les mesures necessàries i els mitjans per protegir als funcionaris i als interns.

A la direcció del CPPB li demanem que com més aviat millor una reunió, per poder trobar la solució a aquest i altres greus problemes que tenim pendents.

Apliquem-nos tots l’exemple que han donat els treballadors del centre, anem tots a una per millorar la nostra difícil tasca del dia a dia.

TOTS SOM UN EQUIP, TOTS SOM PUIG!

Figueres, 20 de maig de 2021

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE EL BROT COVID AL C.P. PUIG DE LES BASSES