PROTESTA DELS TREBALLADORS I TREBALLADORES DEL CENTRE PENITENCIARI BRIANS 1

L’equip directiu no ha sabut donar solucions als problemes de la presó

L’Agrupació de Personal Penitenciari de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya i la Secció Sindical de CCOO del Centre Penitenciari Brians 1 de Sant Esteve Sesrovires informem i posem en coneixement dels mitjans de comunicació la greu situació en la qual es troba el centre per culpa de la nefasta i pèssima gestió del seu director, el Sr. Josep Font Catalan, i els principals conflictes que s’han generat des de la seva arribada.

A part d’una evident manca de respecte cap a les treballadores i treballadors del centre, aquest equip directiu ha demostrat una alta capacitat per generar problemes i conflictes on no n’hi havia, tant entre la plantilla com entre la població reclusa, ja que no hi ha sabut donar solucions als problemes que han anat sorgint en aquesta nova etapa, de conversió de centre de penats a centre de preventius.

Darrere una política presumptament d’estalvi i modernització, s’amaga una realitat només coneguda pels treballadors i treballadores penitenciaris: falta de recursos, tant materials com humans, que són necessaris per realitzar la tasca rehabilitadora i de vigilància. A aquestes mancances, cal afegir una retallada de drets laborals, com denegació de permisos i mesures relatives a la conciliació de la vida familiar, i així i tot, s’està treballant per sota dels mínims normatius, exposant la seguretat diàriament, la dels voluntaris o la dels mateixos reclusos.

El tancament ràpid de la Presó Model de Barcelona sense planificació i la reconversió ràpida i sense les inversions mínimes necessàries de Brians 1, de centre de penats a centre de preventius, amaga unes instal·lacions no adequades tant per als treballadors com per a la població reclusa.

Davant la denúncia i la queixa i altres problemàtiques a l’administració penitenciària, la direcció del centre respon amb pressions sobre la plantilla amb motiu del seu zel professional en la lluita contra l’extorsió i el tràfic de drogues. I tot acompanyat de declaracions i acusacions gratuïtes d’alguns dels membres de l’equip directiu, a tot un col•lectiu abnegat i compromès en la tasca social rehabilitadora, sense aportar proves.

CCOO, i la resta de sindicats d’aquest centre, volem denunciar, a més a més, la vulneració del dret de llibertat sindical, impedint, de fet, l’accés al centre dels representants legals dels treballadors i treballadores, malgrat haver-ho sol·licitat prèviament i oficialment i informant al òrgan superior.

Per tot això, demanem el seu cessament immediat al càrrec de director de CP Brians 1 com a màxim responsable de la tensa i greu situació que viu el centre. Finalment, des de CCOO denunciem, lamentem i qüestionem la capacitat i voluntat real de l’administració penitenciària catalana en resoldre aquest conflicte.

CCOO convoquem a totes i tots els treballadors/es penitenciaris a participar en la botifarrada popular unitària que es realitzarà demà dimecres 9 de maig, de 12.30 hores a 15.00 hores a les portes del CP Brians 1 (Ctra. de Martorell a Capellades, km 23, Sant Esteve Sesrovires), per a reivindicar els nostres drets, la nostra honradesa, i la nostra professionalitat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 8 de maig de 2018