REUNIÓ AMB EL DIRECTOR GENERAL. DEMANEM EL CESSAMENT INMEDIAT DEL DIRECTOR DE CP. BRIANS 1

Els Sindicats CCOO, CSIF, UGT i CATAC, ens hem reunit amb el Director General, i el Subdirector General de Recursos Humans. El passat dijous 3 de maig, i hem denunciat i posat en coneixement dels màxims responsables de la Direcció General la greu situació que es troba el CP. Brians 1 per culpa de la nefasta i pèssima gestió del seu Director el Sr. Josep Font Catalan i els principals conflictes que s'han generat des de la seva arribada.

Primerament el Director General, comença la seva interlocució fent un al·legat en defensa de la funció important que realitzen els treballadors penitenciaris, així mateix, reconeix que són el gran actiu del sistema d'execució penal, també ens trasllada que ell considera que els canvis són bons per al sistema, ja que ajuden a impulsar millores en el mateix sistema. CCOO i la resta de la part social, li exposem que el problema no són els canvis, que poden agradar més o menys, el problema és el gestor que s'ha elegit des de la DG per dur-los a terme.

Un cop feta l’exposició del Director General, CCOO i la resta dels sindicats representants de forma individual li hem traslladat al Director General les problemàtiques concretes que ha causat el Sr. Josep Font Catalan.

També hem traslladat la nul·la voluntat, capacitat i predisposició que el Sr Director ha demostrat en tot moment en aconseguir un diàleg real i sincer amb els Sindicats, la impossibilitat que ha demostrat en cercar solucions als problemes, que en part ell ha anat creant en els últims mesos en el CP. Brians 1 i els motius pels quals ja no és l'interlocutor reconegut per la part social.
CCOO i la resta dels sindicats hem advertit i instat al Director General que l'única forma de reconducció del conflicte al CP. Brians 1, ha de passar per:

El cessament immediat del Sr. Josep Font Catalan, coma Director del CP. Brians 1, per la seva nefasta i pèssima gestió al càrrec, cosa que ja li vam demanar en la carta registrada nº 0974/683/2018 del dia 10 d’abril que CCOO conjuntament amb els altres sindicats li vam enviar.

La Retirada o modificació l'OD 12/2017, que atempta contra l'honorabilitat de tota la plantilla i qüestiona la presumpció de veracitat dels funcionaris, tot exposant-li que la circular d'escorcolls en cel·la es troba regulada específicament i de manera àmpliament desenvolupada per la Direcció General de Serveis Penitenciaris i Rehabilitació 3/2001, incloent-hi normativa legal i jurisprudència. I que l'OD 12/2017 d'escorcolls en cel·la és exclusiva del Centre Penitenciari Brians 1 i que en cap altre centre penitenciari a Catalunya hi ha res similar.

La retirada les dones de la UMS, fins que el JVP Nº 2 no es pronuncií, ja que pot no respectar les normatives corresponents i presumiblement vulnera els drets dels què hi cohabiten i dels professionals penitenciaris que hi treballen.

Negociar amb tots els sindicats, totes les mesures que afectin els llocs de treball de la plantilla i les condicions ambientals dels llocs concrets on presten servei els treballadors i que fins ara s’han ignorat.

Atendre les demandes que els treballadors de Brians 1, a través dels sindicats reclamen justament i que dignifiquen la nostra feina diària o exemplifiquen el menyspreu i indiferència que ens professen els nostres gestors.

Alhora CCOO posem en coneixement del Director General, ja que aquest afirma desconèixer, la vintena d'informes redactats pels funcionaris en el últim mes d'abril, on es recullen de manera clara i concisa les greus mancances de personal penitenciari que en aquests moments pateix el centre, ja que en molts casos, no disposa de la dotació mínima de funcionaris per mòdul requerida per funcionar correctament les unitats, provocant que els treballadors no puguin fer ús del dret a l'esmorzar, el dinar o el berenar, per evitar que es quedi un únic funcionari en un mòdul, no podent garantir la seguretat als altres professionals, als voluntaris o als interns i el fet que en molts casos no es pot complir el nou horari regimental per falta d'efectius ja en aquestes dates pròximes als mesos més complicats que estan per arribar.

També posem en coneixement del Director General i del Subdirector General de RRHH i Econòmics l'ordre de direcció "CLAU PECULI NOUS INGRESSOS" S/N del 27 d'abril de 2018, exposant-los el possible conflicte i afectació a la seguretat que pot originar-se en la resta de centres penitenciaris de Catalunya. En aquest cas tant el Director General com el Subdirector General de RRHH i Econòmics, també ens informen desconeixeu i recullen copia de l’esmentada ordre.

Finalment tot i que el Director General de moment donà suport i recolza al Sr. Josep Font Catalan en el càrrec, reconeix que possiblement no s'han fet totes les coses de la millor manera i que han pogut haver-hi errors en els últims mesos, per aquest motiu es compromet que des d'aquest mateix moment ell i tot el seu equip directiu de la Direcció General, es posaran a treballar per tractar totes les problemàtiques del centre i tractar de reconduir aquesta greu situació. Per acabar CCOO sol·licitem una nova reunió per poder profunditzar en mesures concretes al compromís d'implicació que el Director General i el seu equip s'han ofert realitzar, essent aquesta nova reunió, acceptada per aquests i indicant-nos que en els vinents dies es posaran en contacte amb les parts socials per tal de reunir-nos a ser possible la setmana vinent i trasllada'ns propostes als problemes que li hem informat.

PER AQUEST MOTIU I ARA MÉS QUE MAI, DES DE CCOO FEM UNA CRIDA I ÚS CONVOQUEM A TOTS I TOTES ELS AFILIATS/DES I TREBALLADORS/RES PENITENCIARIS A PARTICIPAR EN LA BOTIFARRADA POPULAR UNITÀRIA QUE HEM CONVOCAT CONJUNTAMENT AMB LA RESTA DE SINDICATS, QUE ES REALITZARÀ EL PROPER DIMECRES 9 DE MAIG ENTRE LES 12:30 HORES I LES 15:00 HORES A LES PORTES DEL CENTRE PENITENCIARI BRIANS 1, PER REIVINDICAR ELS NOSTRES DRETS, LA NOSTRA HONRADESA, LA NOSTRA DIGNITAT I LA NOSTRA PROFESSIONALITAT, JA QUE SI NO ENS DEFENSEM, NO ENS DEFENSARÀ NINGÚ!!.

Sant Esteve Sesrovires, 04 de maig 2018.

DESCARREGA LA NOTA INFORMATIVA DE LA REUNIÓ AMB EL DIRECTOR GENERAL EN PDF