REUNIÓ AMB LA DIRECCIÓ DEL C.P. JOVES 07/11/2023

La reunió es convoca a proposta de CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya, en diversos fòrums, assistint per la part social CCOO, UGT, CSIF i Intersindical.

CCOO iniciem la reunió mostrant la nostra preocupació quant al nombre de funcionaris en lliurança de GAMV. La resposta de la direcció és que segueixen les mateixes ràtios que fins ara. També segueix com sempre la petició de dies per part dels coordinadors de guàrdies i la seva anotació en el SIPC.

NOVA INSTRUCCIÓ SOBRE NETEJA I ORDRE

CCOO ens queixem novament i tal com hem fet des de la primera notificació que es va fer, de la instrucció relacionada amb la neteja i ordre de departaments.

CCOO hem expressat el malestar de la plantilla per la senyalització personalitzada de responsabilitat que la instrucció suposa, quan la responsabilitat de la neteja i ordre de departaments és de tots, i així s’està exercint diàriament.

Aquesta instrucció ve 6 mesos després de l’execució del pla funcional. Durant aquests mesos, per raons de reorganització del centre demandades pels treballadors des de fa anys, s’ha aconseguit que la neteja i ordre hagin millorat amb el treball de tots.

És per això que, CCOO veiem en aquesta instrucció un augment de burocràcia que se suma in crescendo a la ja existent; un intent de senyalització del treballador quan la dinàmica dels mòduls residencials és constantment canviant i infinitament variada.

Després de 6 mesos de treball a peu de mòdul, amb resultats altament satisfactoris, s’implanta amb una rapidesa inusitada, amb tot just una setmana de termini, està instrucció que ningú entén, la qual cosa ha creat més recels encara.

Per part de CCOO, se li recorda a la direcció que fins i tot la graella a signar està mal formulada, ja que per exemple té una casella de dependències que són responsabilitat del CIRE (office i economat), i que l’administració s’ha compromès a canviar.

Davant la pressió constant de CCOO, la direcció finalment també s’ha compromès a estudiar la possibilitat que a futur es pugui eliminar o modificar el sentit de la instrucció.

CCOO entenem que després de treballar 6 mesos millorant el centre i havent aconseguit uns resultats excel·lents, no era el moment de crear un malestar gratuït en la plantilla, amb una instrucció inútil i innecessària que resulta clarament desmotivadora i ens allunya del bon clima de treball en positiu que hauria de regnar.

ANÀLISI DEL PLA FUNCIONAL

La direcció aporta dades de baixada de la conflictivitat. CCOO hem recordat que aquesta baixada és deguda a les peticions que sempre es van fer per part dels treballadors. A saber, conduccions de presos inadaptats majors de 21, i la introducció d’un sistema de fases per a localitzar a interns més impermeables al sistema amb els quals fer un treball més individualitzat en nom de la seva adaptació i socialització.

CCOO avisem que actualment hi ha repunt en conflictivitat. En un centre de dimensions reduïdes com és el nostre, només es pot allotjar un nombre limitat d’interns. Sobrepassat aquest número, els problemes comencen a reproduir-se i incrementar-se com una bola de neu.

CCOO li hem recordat a la direcció que ha de treballar constantment per a mantenir el nombre d’interns controlat i baix límits, ja que amb un nombre excessiu d’interns, qualsevol altra mesura que es pugui prendre serà inútil.

Des de CCOO, també hem cridat l’atenció a la direcció sobre la planificació de la baixada obligatòria de l’estiu i pròximes. CCOO creiem que s’ha de fer acompanyada d’una oferta lúdica formativa important, que no es pot deixar a la pura voluntarietat o a l’atzar, ja que pot comportar riscos innecessaris.

Els treballadors i treballadores del C.P. Joves hem sofert durant els 3 últims anys una gestió d’interns per part de la secretaria de mesures penals que CCOO entenem com clarament equivocada.

Som una plantilla que s’ha desbordat en voluntarietat, que s’ha quedat en nombroses ocasions sense gaudir del seu descans legal en nom de l’interès del mòdul, i per això no és tolerable que ara se’ns tracti com a sospitosa en el seu treball.

Des de CCOO agraïm el compromís de tots els companys i companyes de tots el àmbits, interior, tractament i oficines, en la millora del nostre centre.

La Roca del Vallès, 7 de novembre de 2023

DESCARREGA LA NOTA INFORMATIVA DE LA REUNIÓ AMB LA DIRECCIÓ DEL C.P. JOVES DEL 7/11/2023