REUNIÓ DE PRESENTACIÓ DEL NOU EQUIP DIRECTIU DEL DEPARTAMENT

CCOO, 1A FORÇA SINDICAL DE CATALUNYA, VAM ASSISTIR EL PASSAT 15 DE NOVEMBRE A LA PRESENTACIÓ DEL “NOU” EQUIP DIRECTIU DEL DEPARTAMENT

CCOO ens vam sentir una mica estranys, com si el temps hagués retrocedit de sobte dos anys o com si estiguéssim experimentant un «déjà-vu»

Van ser la directora de serveis Raquel Sistaré, el secretari de Mesures Penals, Rehabilitació i Atenció a la Víctima Amand Calderó i la directora general de Serveis penitenciaris Paula Montero.

La consellera Gemma Ubasart i el secretari general del departament de Justícia Jordi Martinoy NO van aparèixer a pesar que CCOO havíem demanat per carta registrada una entrevista amb la consellera i la seva intervenció per a defensar la jubilació anticipada.

CCOO VAM FER ENTREGA ALS PRESENTS de una copia del informe actualitzat de CCOO sobre la situació del sistema penitenciari català.

FEU CLIC PER DESCARREGAR L’INFORME ACTUALITZAT DE CCOO SOBRE LA SITUACIÓ DEL SISTEMA PENITENCIARI CATALÀ 2022

CCOO també els vam fer lliurament d’una còpia de l’informe de CCOO sobre la situació de les agressions durant l’any 2021.

FEU CLIC PER DESCARREGAR L’INFORME DE CCOO SOBRE LAS AGRESIONS AL SISTEMA PENITENCIARI CATALÀ EN 2021

Després de més d’un mes d’haver pres possessió del càrrec (l’11 d’octubre de 2022) CCOO considerem que la consellera hauria d’haver pres contacte ja amb els treballadors i treballadores i els seus representants legítims, tal com va fer l’anterior consellera Lourdes Ciuró.

CCOO vam manifestar al nou equip, antics responsables penitenciaris, els principals temes que afecten al col·lectiu penitenciari i la necessitat urgent de tramitar, defensar i millorar la situació dels serveis penitenciaris i dels treballadors i treballadores penitenciaries catalanes.

En primer lloc CCOO vam exposar a l’Administració les necessitats més urgents del sistema penitenciari català:

• ·Tramitació de la jubilació anticipada davant del Govern estatal, defensant l’Acord  aprovat pel govern de la Generalitat signat el passat 2 de desembre de 2021 pel departament de Justícia, CCOO i la resta de sindicats representatius.
  • El reconeixement d’agents de l’autoritat, ja sigui recolzant o impulsant les propostes a nivell estatal o des del Govern català.
  • L’increment de plantilles amb redimensionament a l’alça que permeti prestar servei amb eficàcia i seguretat.
  • Mesures directes específiques i de política penitenciaria dirigides a la disminució de les agressions sofertes pel personal penitenciari.
  • Concursos de trasllats, de promoció i noves ofertes públiques periòdiques.
  • Promoció interna pel personal penitenciari i carrera professional..
  • Nou Acord de condicions laborals pel personal penitenciari. Negociació de teletreball, jornada de 35h, millores per conciliació.
  • Infraestructures de nous centres penitenciaris i millores dels antics.

CCOO vam ser l’únic sindicat que van preguntar qüestions concretes:

• Es preveu modificar el protocol introduït per la circular 1/2022 que va substituir a la desastrosa circular 2/2021?
  • Què faran en matèria de jubilació anticipada? Presentaran una esmena a la llei de pressupostos de l’estat incloent la partida pressupostària per a la nostra jubilació i una esmena a la Llei General de la Seguretat Social introduint la jubilació anticipada dels cossos penitenciaris, tal com va fer l’anterior consellera Lourdes Ciuró?
  • Continuaran el pla de tancar la UMS i crear tres mòduls de dones en el C.P. Lledoners?
  • Què passarà amb el pla de redimensionament de plantilles amb centenars de places d’increment previstes que tenia l’anterior consellera?

El secretari de mesures penals va respondre a CCOO que la seva voluntat és continuista, i que per tant continuaran portant a terme els projectes iniciats per l’anterior equip, però no va concretar més perquè era només una «reunió de contacte».

El secretari de mesures penals també va manifestar que ja tenen complet l’equip de treball, comptant amb tots els integrants actuals de la Secretaria de Mesures Penals, Rehabilitació i Atenció a la Víctima.

Finalment, CCOO li vam recordar a l’Administració el trencament més absolut que es va produir en l’anterior època en les relacions amb els treballadors i treballadores penitenciàries catalanes, i el canvi en positiu necessari per encarar aquesta nova etapa amb garanties.

Barcelona, 17 de novembre de 2022

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA REUNIÓ DE CCOO AMB LA CÚPULA PENITENCIARIA ACTUAL