Assistim l’equip directiu al complert, la cap de personal i UGT i CCOO.

El director informa que intenten acomodar al dia a dia del centre la instrucció relativa al coronavirus de la Secretaria. Tot i que estem en escenaris canviants per moments, ara mateix amb l’estat d’alarma decretat pel Govern central.

Agraeix als professionals penitenciaris la manera d’afrontar les diferents crisi que hem patit al llarg del temps i no dubta que aquesta no serà una excepció.

Demana als professionals que tenen contacte amb els interns que generin confiança, serenor i no alarmisme. Que articulem entre tots mesures per tal que la pressió que pugui generar als interns determinades mesures adoptades no faci que es desbordi la situació.

Diu que ens situen en la categoria de serveis essencials. És una situació extraordinària i no té cap dubte en que tothom es comportarà amb professionalitat.

Pot ser llarg. Som garants actualment de 996 interns i un número molt alt de treballadors que cada dia trepitja la presó. S’han de minimitzar riscos.

Informa que les autoritats sanitàries estan assessorant en tot moment a través d’un gabinet de crisi al Centre Directiu.

S’han posat en marxa mesures concretes per minimitzar aquests riscos. Des del cap de setmana ja s’han posat limitacions en els vis a vis, que no es duran a terme.

En cas de tancament de locutoris ho haurà de decidir el Centre Directiu. Felicita públicament als companys i companyes del departament de comunicacions per la feina feta aquest cap de setmana.

Intentaran mantenir l’activitat de poliesportiu però sense coincidència de mòduls.

Tampoc es faran activitats grupals en els mòduls per part dels professionals de tractament.

Quan a tallers, la intenció es que continuïn treballant perquè tinguin peculi els interns però estan estudiant com fer-ho.

Hi ha pujada voluntària, es a dir, es poden quedar en cel.la, sine dia.

A proposta de CCOO, com no es volia tancar biblioteca central, es demana que hi hagi servei de biblioteca, de préstec, als mòduls.

Permisos de segon grau estan suspesos, no surt ningú.

En unitats com MSOB tampoc sortirà ningú però pot ser que hi hagi tercers graus progressats al 86.4 i que es quedin a casa. En els que no sortiran, valorarien els casos de sortida cas a cas.

Permisos extraordinaris també s’estudiaran en els casos concrets.

El director ja s’avança a la petició dels sindicats i ens informa que tenim molt poc material de protecció. El mateix ICS ho proporciona amb comptagotes i per als
seus professionals.

Malgrat tot, i per a casos d’excepció, tenim mascaretes quirúrgiques a la nostra disposició a prefectura de serveis. Per a casos sospitosos, com diu salut. També disposen d’un termòmetre laser.

De moment s’ha dotat de sabó per rentar mans a tots els lavabos del centre i també han aconseguit ampolletes de solució hidroalcoholica en 56 llocs del centre, es reposarà setmanalment. Ens demanen disculpes, no han trobat cap format més gran i són conscients que potser no arriben a final de setmana si no es te responsabilitat.

Informen que fa pocs dies han desaparegut una quantitat important de mascaretes.

Quan a temes de personal i malgrat la instrucció de la Secretaria suspenen permisos, llicències i vacances, si es poden garantir la presència del 70% a interior, 50% a tractament i 50% a oficines, es farà lo impossible perquè es puguin donar dies en certes condicions, i habilitar flexibilitat horària en casos particulars, si escau.

Avui dilluns en el torn de matí hi ha hagut 21 incidències, és a dir, gent que estava en el llibre de servei i han faltat.

Informen que al ser un servei essencial no és pot demanar el permís per deure inexcusable de caire personal i en el cas de tenir patologies cròniques prèvies recomanen parlar amb el seu metge de capçalera per articular altres formes de justificar l’absència.

Finalment ens informa que conforme s’hagin de fer noves actuacions davant questa crisi, ens informaran pels canals adients.

CCOO no insistim en el tema del material de protecció sanitària en aquesta instància perquè ja estem treballant des de fa dies en instancies superiors.

El nostre secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, va demanar una reunió amb la Consellera de Justícia i va reclamar la dotació necessària del material per donar la màxima protecció a treballadors i interns.

Secció Sindical de CCOO del C.P Quatre Camins

La Roca del Vallés, 16 de març de 2020

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA REUNIÓ EXTRAORDINÀRIA AMB LA DIRECCIÓ DEL C.P. QUATRE CAMINS COVID-19 DE DATA 16 DE MARÇ DE 2020

US CONTINUAREM INFORMANT!!