REUNIÓ SEGURETAT 12/04/2024

L’ADMINISTRACIÓ ES PERD EN DETALLS, PERÒ FUIG DE LES DECISIONS FONAMENTALS I DECISIVES

DESPRÉS DE MÉS DE QUATRE HORES HEM SORTIT TAN LLUNY D’ARRIBAR A UN ACORD COM ABANS DE COMENÇAR LA REUNIÓ

El dia abans de la reunió l’administració va enviar un document per escrit amb les seves propostes en matèria de seguretat, tal com CCOO vam reclamar com a condició prèvia per a asseure’ns a discutir qualsevol cosa

En la proposta de l’administració han faltat punts molt importants reclamats pels treballadors i treballadores, i en els punts que ha inclòs, ha faltat ambició, concreció i desenvolupament

Algunes de les mesures presentades per l’administració (Director General d’Afers Penitenciaris Jose María Montero, Subdirector General de Centres Pedro Domínguez y Subdirectora General de Tractament Gemma Torres) són:

• Revisió de tots els interns que treballen en llocs on es fa ús d’eines perilloses.
  • Nova normativa d’accés, promoció i extinció dels destins que acabi amb l’arbitrarietat actual i que serà d’aplicació universal per a tots els centres.
  • Augmentar la seguretat mitjançant la Incorporació ràpida de personal que permeti aplicar de manera efectiva els increments de plantilla planejats a través d’un nou procés d’obertura de borsa que seguirà a l’actualment en curs.
  • Delimitar mesures per a no assignar certes tasques perilloses als treballadors de més de 55 anys.
  • Increment de fins a 300 transmissors i de polsadors.
  • Reposició dels equips d’intervenció deteriorats i substitució per uns de nou model.
  • Adequació d’espais perquè les eines perilloses tinguin un sistema de subjecció.
  • Inhibidors de telèfons mòbils i drons.
  • Mesures en matèria de formació.

Les mesures proposades són completament insuficients i no contemplen les mesures fonamentals com els aerosols, reforma de la circular 2/2017, medicació diluïda, etc.

Les mesures importants sens dubte estan sent bloquejades ideològicament per la mateixa persona que ha portat el sistema a aquesta situació de crisi.

EN AQUESTES CIRCUMSTÀNCIES POC RECORREGUT HI HA PER UN ACORD

El més important que CCOO hem demanat:

• La dimissió o cessament del secretari de mesures penals, Amand Calderó.
  • La revisió en profunditat de la Circular 2/2017 que regula el règim tancat en els centres penitenciaris de Catalunya, amb especial èmfasi en els punts 2 i 3 (revisió i fases) de l’apartat V de la circular.
  • L’adopció dels aerosols d’acció adequada. La prova pilot va ser un èxit. La decisió és purament política i de submissió a una visió deformada i malalta de la realitat penitenciària.
  • El treball per binomis. CCOO hem reclamat que es fixin de manera precisa i immediata les situacions en les quals haurà de ser obligatori mentre no es compti encara amb l’increment de personal necessari que permeti una aplicació universal i sense cap excepció.
  • Medicació diluïda. L’administració insisteix que Salut no vol. CCOO hem reclamat que Salut s’expliqui.
  • Que personal extern substitueixi al personal intern en les cafeteries dels centres així com en els llocs amb accés a eines perilloses en les cuines.
  • En matèria d’increment de personal, CCOO hem recordat que cal obrir la borsa en un nou procés que permeti incorporar un mínim de 600 persones. CCOO hem advertit que cal que el nou procés es convoqui al maig a tot tardar, ja que després de les proves d’accés, les persones aspirants seleccionades s’aniran incorporant a la borsa en grups de 100 a mesura que acabin la formació.
  • CCOO hem exigit que TOTS els llocs d’increment aprovats pel Govern s’incloguin ja en el concurs de trasllats i que s’incloguin en les pròximes oposicions de tots els col·lectius.
  • Hem reclamat que d’una vegada es creïn les borses de tractament per a poder incorporar de manera ràpida les 94 persones de l’àmbit de tractament previstes (39 del programa RECVI i de suïcidis i 55 per a les noves unitats d’intervenció compensatòria que es creen aquest any).
  • Hem demanat que finalment es facin les auditories de personal de tractament i d’oficines que permetin fixar l’increment de plantilla per ambdós col·lectius

CCOO hem reclamat que no es pot perdre més temps.

Les mesures urgents s’han d’aplicar ja i no esperar a cap negociació. Totes les mesures a mitjà termini han de ser quantificades i temporalitzades

Barcelona, 13 d’abril de 2024

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA D ELA REUNIÓ DE SEGURETAT DEL 12/04/2024