12-D – LES RAONS D’UNA VAGA

CCOO considerem que ja és hora que el Govern de la Generalitat saldi els deutes que va contraure amb els seus treballadors i treballadores fa ja més de 6 anys. Ens deuen 2 pagues del nostre salari, 2 mensualitats senceres, una mitjana de 3.000 € per persona aproximadament.

El Govern es nega a complir l’acord de juny de 2017 de retornar durant aquest any 2018 “un mínim del 10% de la paga de 2013”. Aquest “mínim” suposarien uns 50 milions d’euros, a disposar un pressupost de la Generalitat per aquest any de 38.000 milions d’euros. Es pensa el Govern que ens podem creure que “no poden” pagar, al menys, aquests 50 milions? De veritat no són capaços de pagarnos aquest “mínim”? Per què no ens volen pagar el que ens deuen???

La proposta del Govern? Retornar-nos el que és nostre a terminis, durant 8 anys, a començar l’any 2019 !!! Un insult i una absoluta manca de respecte a la dignitat de treballadores i treballadors.

CCOO entenem que no és moment de reivindicacions ni mobilitzacions parcials, sectorials o corporatives, que en el millor dels casos donaran algun fruit per algun dels afectats i afectades per les retallades. No volem barallar-nos entre col·lectius. Per justícia i per la dignitat de tots els empleats i empleades públics de la Generalitat. VOLEM LES NOSTRES PAGUES JA!!!

CCOO no entenem que per alguns sindicats algunes reivindicacions parcials valguin una vaga de 24 hores i, en canvi, la reivindicació col·lectiva del retorn per a tothom de les pagues robades només valgui una vaga de 2 hores.

Per això CCOO, de manera conjunta amb UGT (i seguim esperant que se sumin la resta de sindicats en una convocatòria unitària) convoquem a totes les treballadores i els treballadors de la Generalitat a una vaga general de 24 hores als serveis públics de la Generalitat de Catalunya el proper 12 de desembre, a una jornada de lluita per recuperar el nostre salari i els nostres drets, mostrant el nostre rebuig a la proposta del Govern.

CCOO instem el Govern a afrontar els problemes de les persones. De la ciutadania i de les persones que gestionen els serveis públics en benefici de la ciutadania. Governar és prendre decisions, és prioritzar. Ja va sent hora. No pensa el Govern donar mai prioritat a pagar el deute amb els seus treballadors i treballadores???

No creu el Govern que la gent treballadora té dret a
cobrar el seu salari a canvi de la seva feina???

DESCARREGA EN PDF L’ESCRIT DE LES RAONS PER LA VAGA DEL 12-D