1a REUNIÓ DE NEGOCIACIÓ DEL NOU ACORD DE CONDICIONS DE TREBALL

CCOO, 1A FORÇA SINDICAL DE CATALUNYA, VAM PRESENTAR EL 15 DE GENER LA NOSTRA COMPLETA PROPOSTA DE NEGOCIACIÓ AMB 112 MESURES A NEGOCIAR (feu clic)

No obstant això, CCOO no li vam lliurar a l’administració els nostres quadres d’increments en matèria de retribucions ni els detalls d’una part de les nostres propostes, ja que CCOO creiem que és absurd atorgar avantatge negociador a l’administració donant-li a conèixer absolutament totes les nostres propostes sense conèixer encara cap de les seves.

Ahir, dijous 25 de gener de 2024, finalment hi ha hagut la primera reunió del Grup de Treball de negociació del nou acord de condicions de treball, que substitueixi a l’acord de 2006-2009 i les pròrrogues de 2010-2011, 2012-2013 i 2014-2015, amb la presència de la plana major del departament, Funció Pública i Economia.

L’exposició dels membres de l’administració ha consistit bàsicament en una calendarització de les futures reunions de negociació, i d’una presentació dels eixos que l’administració estan interessats a prioritzar, però encara sense presentar cap proposta concreta. L’administració s’ha compromès a facilitar-nos als sindicats una proposta de negociació més concreta de cara a la pròxima reunió de negociació del dia 8 de febrer de 2024.

La falta de concreció de l’administració ens impedeix fer una valoració precisa dels seus objectius, però sembla clar que la seva intenció és tocar-ho tot. Això tard o d’hora ens pot portar a l’enfrontament si pretenen traspassar el que els treballadors considerem línies vermelles, especialment en matèria de jornada i horaris.

CCOO hem estat l’únic sindicat que ha recordat a l’administració que la negociació d’un nou acord no pot deixar de costat la resta de problemes del col·lectiu. En concret hem reclamat:

• Reunió urgent en matèria de jubilació anticipada. Sense la jubilació anticipada, molts dels problemes del sistema, com establir una 2a activitat que realment funcioni, o fer front a l’elevadíssima edat mitjana de la plantilla, són totalment irresolubles. L’administració ha manifestat que la jubilació anticipada és un objectiu de govern, i s’ha compromès a mantenir reunions informatives amb els sindicats per a detallar els passos que l’administració està donant a Madrid per si mateixa, com a departament i com a govern de la Generalitat, i a través del seu grup parlamentari en el congrés dels diputats i el senat.
  • Reunió urgent del Grup de Medi Obert, per a tractar la problemàtica urgent en matèria d’horaris, personal, protocols de suïcidi, uniformes i tota la problemàtica general dels centres oberts, grans oblidats del sistema, i que CCOO novament som l’únic sindicat que fa anys que sol·licitem que es negociïn. És absurd que publiquin suposades estratègies de «Obertalitat» i de foment del règim obert, però no es negociï amb els seus representants legítims les condicions de treball dels treballadors de Medi Obert.

Barcelona, 26 de gener de 2024

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE LA 1A REUNIÓ DE NEGOCIACIÓ DEL NOU ACORD DE CONDICIONS DE TREBALL