CCOO DEMANEM REUNIÓ URGENT AMB LA CONSELLERA PER LA JUBILACIÓ ANTICIPADA

CCOO, 1A FORÇA SINDICAL DE CATALUNYA, VAM RECLAMAR AHIR DURANT LA 1A REUNIÓ DE NEGOCIACIÓ DEL NOU ACORD DE CONDICIONS LABORALS QUE NO S’OBLIDESSIN ELS TEMES URGENTS PER AL COL·LECTIU, ENTRE ELLS, EL DE LA JUBILACIÓ ANTICIPADA.

Actualment, s’ha obert una nova finestra de possibilitat per a incloure la jubilació anticipada del personal penitenciari en ocasió de la negociació dels Pressupostos Generals de l’Estat (PGE).

Per a això, cal que el Govern de la Generalitat de Catalunya, el departament de Justícia i el grup parlamentari d’ERC en el congrés dels diputats i el senat exerceixin una pressió real en favor que la nostra jubilació anticipada es pugui incloure en els PGE, tal com va ocórrer amb els mossos, l’Ertzantza o la Policia Foral de Navarra.

CCOO vam ser a Madrid el passat 13 de desembre per a entrevistar-nos amb els portaveus dels grups parlamentaris del PSOE, Sumar i ERC (feu clic) , per a exercir pressió en defensa de la jubilació del personal penitenciari.

La impressió va ser molt positiva, especialment en el cas d’ERC, però no podem oblidar que els grups parlamentaris a Madrid actuaran en funció del que els digui la cúpula de cada partit, i en el cas concret d’ERC, segons la pressió que exerceixi el Govern de la Generalitat, i dins d’ell, el Departament de Justícia.

PER AIXÒ CCOO HEM DEMANAT UNA ALTRA VEGADA REUNIÓ DEL DEPARTAMENT AMB TOTS ELS SINDICATS AMB L’OBJECTIU QUE FACI PRESSIÓ A MADRID DURANT LA NEGOCIACIÓ DELS PGE EN DEFENSA DE LA JUBILACIÓ ANTICIPADA

Hble. Sra. Gemma Ubasart i Gonzàlez

Consellera de Justícia

Departament de Justícia

Generalitat de Catalunya

Honorable consellera,

Des de CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya li sol·licitem una reunió urgent perquè ens informi sobre la situació actual de les gestions realitzades per aconseguir la jubilació anticipada del personal penitenciari.

El Govern de Catalunya, el seu grup parlamentari al Congrés des Diputats i el Senat, i vostè mateixa personalment, han manifestat en diferents reunions, intervencions parlamentaries i amb els membres de l’equip de Govern la seva predisposició a impulsar a Madrid la jubilació anticipada dels cossos penitenciaris davant el ministeri i en les Cortes.

La nova legislatura en el Congrés ja fa més d’un mes que està en marxa. ERC per la seva part es va comprometre de manera ferma i clara a pressionar políticament perquè s’inclogui la nostra jubilació anticipada en la llei de pressupostos per a 2024, sigui directament o mitjançant una esmena, ja que és objectiu polític del Govern de la Generalitat i per això es va incloure en el pacte de legislatura del 2 de novembre passat entre ERC i el PSOE.

CCOO volem conèixer la informació de les seves gestions realitzades per la vía ordinària fixada pel R.D. 1698/2011, que acaba en un Reial decret (camí seguit per bombers i policies locals), i les de l’extraordinària per mitjà d’introduir una disposició addicional en la Llei General de la Seguretat Social en una llei (camí seguit per mossos i Ertzaintza).

Finalment, li recordem la resolució 671/XIV del Parlament de Catalunya sobre la jubilació anticipada dels cossos penitenciaris, plantejada per CCOO i aprovada per unanimitat pel Parlament de Catalunya, l’Acord signat amb el departament, i l’acord de Govern que legitima aquest objectiu com un dels més importants dintre de les seves competències i al que ha de donar impuls.

Barcelona, 25 de gener de 2024

Agrupació de Personal Penitenciari de CCOO

DESCARREGA L’ESCRIT REGISTRAT ENVIAT A LA CONSELLERA DEMANANT UNA REUNIÓ URGENT PER LA SITUACIÓ DE LA JUBILACIÓ ANTICIPADA