UGTPRESONS, CCOO i CATAC DEMANEM A LA NOVA CONSELLERA CANVIS PROFUNDS A LA SECRETARIA DE MESURES PENALS PER SORTIR DE LA SITUACIÓ DE CRISI PROVOCADA PELS ACTUALS GESTORS

Els sindicats representatius UGTPRESONS, CCOO i CATAC hem denunciat durant anys les decisions errònies amb efectes potencialment catastròfics preses pels responsables de la Secretaria de Mesures Penals. Malauradament, sords i cecs, lluny de corregir la ruta, han aprofundit i agreujat els errors i ara, el secretari Amand Calderó i la seva subdirectora general de centres Paula Montero finalment s’han llevat la careta.

És clar que estan disposats a tot, a aplicar les aberracions penitenciàries més absurdes, mal formulades i més desproveïdes de sentit, lògica i racionalitat penitenciària, com és el cas de la circular 2/2021, i a utilitzar tots els mètodes que facin falta, incloent-hi expedients contra tot el que es mostri tebi a l’hora d’aplicar els seus protocols i les seves circulars sense sentit.

Com ha dit la Subdirectora de Centres, NO PARARAN, i, segons les seves paraules textuals plenes de supèrbia i de prepotència, el que no estigui conforme que es busqui un altre lloc perquè “ho tindrà magre”.

La situació ja ha anat massa lluny per a ser reconduïda d’una altra forma que no sigui el cessament tant del secretari de mesures penals com de la subdirectora general de centres.

CCOO, UGTPRESONS i CATAC considerem urgent i imprescindible traslladar a la nova titular del Departament de Justícia, la consellera Lourdes Ciuró, el risc que suposa per a tot el sistema penitenciari català continuar amb els gestors que fins ara han aplicat una política penitenciària que viu d’esquenes de la realitat que els treballadors penitenciaris coneixem. I ho farem a la reunió que celebrarem el proper 18 de juny.

CATAC, CCOO i UGTPRESONS creiem que és hora que els nostres dirigents prioritzin el benestar del seu bé més preuat, els professionals penitenciaris, i no es vegin mediatitzats per actors externs que, els darrers anys, han tornat a recuperar un protagonisme que s’havia reduït considerablement.

Això ha de canviar. Hem de caminar junts per enfortir un model penitenciari català propi que no empobreixi i ataqui la tasca penitenciària, criminalitzant i carregant en molts casos contra l’esglaó més dèbil però alhora el més necessari: els treballadors i les treballadores del sistema penitenciari català.

A més CCOO, UGTPRESONS i CATAC li exigirem la reactivació dels passos necessaris per a la firma d’un acord de jubilació anticipada amb el suport de tot el Govern de la Generalitat que permeti portar-ho amb garanties davant el Ministerio de Seguridad Social, buscar fórmules reals de consolidació per als nostres interins, i de Promoció Professional per als professionals penitenciaris, així com l’inici de negociacions per un Nou Acord penitenciari.

UGTPRESONS, CCOO i CATAC advertim que el resultat de la reunió marcarà l’inici de la seva legislatura i que en cas de no sortir satisfets de la mateixa iniciarem un calendari de mobilitzacions en defensa de la nostra seguretat i les nostres condicions laborals.

Per finalitzar volem recalcar que TOTES LES MOBILITZACIONS I ACCIONS QUE S’HAN PRODUÏT EN EL PASSAT, LES ACTUALS I LES QUE SENS DUBTE VINDRAN DESPRÉS, HAN ESTAT, SÓN I SERAN ABSOLUTAMENT NECESSÀRIES!

Barcelona, 9 de juny de 2021

DESCARREGA EN PDF L’ESCRIT CONJUNT DE CCOO, UGTPRESONS I CATAC ON DEMANEM CANVIS PROFUNDS A LA SECRETARIA DE MESURES PENALS