C.P. BRIANS 1: CODI 2, BARALLA ENTRE BANDES

Des de la Secció Sindical de CCOO Brians-1, arran de la situació viscuda al nostre centre durant el cap de setmana, volem posar de manifest el que fa molts dies anem reclamant:  FALTA PERSONAL DE SERVEI INTERIOR.

Dit això, ens explicarem:  El servei d’interior acostuma a ser deficient, inclús en èpoques com les d’ara, en la que encara ni tan sols ens trobem en període vacacional, però la dotació a mòduls, per norma, no acostuma a passar de 3-4 efectius, sobretot els caps de setmana, on sembla ser, que no es té en compte que no hi ha tallers i la majoria dels interns es troben al pati.

En els darrers temps, inclús sent un centre de preventius, amb la rotació d’interns que això implica, estem vivint la proliferació i arrelament de bandes dins dels mòduls, sobretot, bandes llatines, àrabs i formades per interns de països de l’est.

Tenint en compte la classificació de Brians-1 i la seva peculiar estructura (PREVENTIUS, DONES, UMS, PSIQUIATRICS), no és d’estranyar que quan no passi una situació de conflicte a un departament, passi a un altre, i aquest fet ens dona la raó de proveir amb més personal de suport el nostre centre en el seu conjunt.

Dissabte, es va produir l’activació d’un Codi 2 al MR-1 amb interns que es barallaven i posteriorment s’hi negaven a les ordres dels funcionaris, fent necessària la utilització de força física per tal de reconduir la situació i acabant amb 3 interns en aïllament provisional al DE.

D’igual forma, ahir al MR-2, es va viure una baralla entre bandes formades per gent de països de l’Est contra àrabs, amb una important agressió física.  Els funcionaris de servei en aquell moment van activar un Codi 2, ràpidament personats els companys assignats PS i els caps de servei, van intentar apaivagar els ànims dels interns, però aquests es trobaven en un fort estat d’agitació, resumint, van acabar els nostres companys a terra, sent empesos, i amb alguna que altra contusió, i per sort, sembla que no hem de lamentar rés més greu.

Aquesta darrera situació s’acaba amb 13 interns al Departament Especial, el qual, es trobava ja amb una quantitat important d’interns i no van poder fer front a l’allau d’AP’s, això, també és un tema del qual demanarem explicacions a la nostra Direcció si constatem que interns classificats en articles 10 o 93, no es trobaven en situació de conducció a altres centres.

Aquest seguit d’incidents deixa constància del sentiment d’impunitat per part dels interns amb els seus actes contra les possibles conseqüències que puguin trobar-se.  L’agressivitat dels seus fets i la protecció que tenen a tots els nivells (tractamental, jurídic i regimental), van en augment i no sembla tenir aturador.

La Secció Sindical de CCOO Brians-1 insistim a tornar a donar les gràcies als companys i caps de servei presents, a la seva magnífica labor i implicació. Sense aquesta plantilla, aquest centre no podria funcionar!

Sant Esteve de Sesrovires, 28 de febrer de 2022

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DEL C.P. BRIANS 1