INCIDENT DE SEGURETAT MOLT GREU AL C.P. QUATRE CAMINS (CODI NEGRE)

▪ Ahir dia 9 d’agost, es va produir una incidència de seguretat MOLT GREU, allò que anomenem codi negre ( tall de fluid elèctric) sense pla de resposta a la contingència.

▪ El C.P.Q.C va romandrà hora i mitja “paralitzat” sense fluid elèctric, les portes es van quedar bloquejades, passadissos sense llum, sense poder entrar ni sortir, sense cap servei essencial.

▪ El personal sanitari, de vigilància i tractament van quedar atrapats als mòduls(1-2-3-4…), sense possibilitat de poder atendrà les necessitats més bàsiques dels interns ni dels treballadors, des de les 12.15h a 13.30h.

▪ El Centre disposa d’un contracte de manteniment amb GEINSTAL S.L, que gestiona Infraestructura.cat, amb 10 operaris aproximadament pel manteniment del Centre, també un assortiment de 5 enginyers i tècnics especialitzats de diferents àrees de l’administració penitenciària( SMPRAV, ARIP, SP, DGAP, SRI, Patrimoni, Infraestructures).

▪ Finalment, varis tècnics del personal laboral del Centre, funcionaris d’obres, i altres funcionaris/es del Centre van anar desbloquejant les portes perquè es pogués anar tornant a la normalitat.

▪ Podem imaginar qualsevol situació catastròfica que podia haver succeït, malgrat no va passar. Cal que passin?

▪ ¿Qui li posa el picarol al gat?. Necessitem mes personal especialitzat per resoldre contingències????

▪ ¿Per què no va funcionar la resposta al codi negre?

▪ Des de CCOO, sol·licitem la visita del delegat de prevenció i la denúncia a la Inspecció de Treball.

▪ Cal revisió dels codis i les respostes.

▪ Cal revisió dels plans de contingència i/o autoprotecció.

▪ Des de CCOO felicitem la professionalitat i temprança de tot/es els/les professionals que van patir aquesta deplorable situació i  donem les gràcies.

La Roca del Vallès, 9 d’Agost del 2022.

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE EL INCIDENT MOLT GREU DE SEGURETAT AL C.P. QUATRE CAMINS