DIA NEGRE A LLEDONERS

AHIR DIA 23 VAM VIURE EL QUE PODRÍEM CLASSIFICAR COM EL PITJOR DIA DES DE L’OBERTURA DEL CENTRE.

Es van produir durant el matí:

Quatre codis 1, un codi 4, un codi Vermell

Es van produir durant la tarda:

Un codi 2, un codi 1, un codi 0

CCOO no entrem a valorar els nombrosos incidents molt greus ni els descrivírem, però EXIGIM a la direcció del centre que apliqui la via disciplinària amb el màxim rigor.

DEMANEM a la Direcció que prengui les mesures adients per controlar aquesta espiral de violència. Els professionals del centre estem al límit. Estem treballant sota mínims. Volem solucions urgents.

CCOO demanarem explicacions a la direcció i exigirem una major planificació en la seva gestió.

Des de CCOO volem posar en valor la gran professionalitat d’una plantilla sota mínims que es juga literalment la seva seguretat en cada servei. MOLTES I MOLTES GRÀCIES.

Hem demanat a la direcció del centre que de forma urgent desmassifiqui el DERT. I es realitzin les conduccions d’aquells interns que han protagonitzat els incidents més greus.

CCOO volem recordar la tendència a l’alça dels incidents que estem patint a Lledoners i exigim al Departament de Justícia voluntat política per aplicar solucions reals. Recordem que fa tant sols 12 dies que amb un altre incident molt greu al DERT dos companys van acabar necessitant atenció mèdica i amb baixa laboral.

Exigim que ens dotin amb medis protocol•laris de resposta adients

Exigim que responguin amb canvis legislatius que donin suport a la dissuasió per les conseqüències dels seus actes violents.

Exigim la recerca sobre quines causes, evolució i dimensions generaran la problemàtica.

Exigim conèixer com analitza la direcció i la Secretaria les mesures adoptades i la seva eficàcia.

Exigim dignitat i drets pels treballadors i treballadores penitenciàries.

Com fa anys que denunciem, des de la secció sindical de CCOO, exigim l’ampliació de plantilla que permeti aplicar tots els protocols d’intervenció, i prendre les mesures que garanteixin la seguretat de tots els treballadors i els interns. S’ha de cobrir LA TOTALITAT dels serveis amb les ràtios mínimes necessàries per desenvolupar les nostres tasques, i en fem responsable directament subdirector general de RR.HH. i Econòmics perquè d’una vegada per totes apliqui una política de personal a tots els centres penitenciaris basats en la seguretat i en la correcta prestació del servei.

Sant Joan de Vilatorrada, 24 de març de 2023

DESCARREGA EN PDF LA NOTA DE LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DEL C.P. LLEDONERS