C.P. BRIANS 2: DEMANEM A LA CONSELLERA L’APLICACIÓ URGENT DE MESURES!

La situació en el C.P. Brians 2 és insostenible. Ahir va haver-hi una altra nova agressió, aquesta vegada per part d’un intern psiquiàtric d’extrema perillositat internat en Salut Mental.

La Secció sindical de CCOO del C.P. Brians 2 hem registrat escrit sol·licitant entrevista amb la consellera i l’adopció de mesures urgents i immediates:

Honorable consellera,

Des de la secció sindical de CCOO a Brians 2 li demanem una entrevista, com més aviat millor, per transmetre-li la situació actual d’extrema necessitat que estem patint els funcionaris amb destinació al Centre Penitenciari Brians 2.

L’augment de les agressions patides al nostre centre en l’últim any 2022 i el continu increment de les mateixes durant aquest 2023 ens ha portat a una situació insostenible que va derivar en la concentració a les portes del C.P. Brians 2 de dimarts passat i al tancament dels representants sindicals durant 30 hores fins que es va arribar a un acord amb diferents mesures que es materialitzarà a llarg termini.

Però hi ha diferents intervencions que no poden esperar, que s’haurien d’implementar amb caràcter immediat.

Per això ens adrecem a Vostè per tal que intervingui i doni les ordres oportunes als diferents responsables per tal que;

• Cobreixin totes les baixes mèdiques de manera immediata.
  • S’apliqui el Protocol contra agressions, aprovat en el comitè de seguretat i salut a l’any 2018, i es doni compliment al mateix denunciant totes les agressions davant els jutjats i s’apliqui el principi de «tolerància zero» a les agressions.
  • Reforcin de manera immediata els DERT i departaments especials tant de mitjans materials com de dotació de personal
  • Reforç i increment immediat dels recursos en matèria de salut mental.
  • Revisin els protocols de seguretat
  • Aplicació del règim sancionador amb la màxima contundència
  • Exigir més fermesa en el compliment dels protocols de seguretat per als interns més conflictius i agressors
  • Cessament del director del C.P. Brians 2, per la dolenta gestió dels recursos humans del centre.

Des de dimecres passat fins avui hem tingut dues agressions greus, que han portat als nostres companys a ser atesos a la mútua.

Senyora consellera, com a màxima responsable de la nostra Conselleria de Justícia, Drets i Memòria li demanem que intervingui personalment per salvaguardar la integritat física dels seus funcionaris.

Barcelona, 28 de març de 2023

Atentament

Secretari de la Secció Sindical de CCOO del C.P. Brians 2

DESCARREGA EN PDF LA NOTA DE LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DEL C.P. BRIANS 2 SOBRE LA CARTA REGISTRADA A LA CONSELLERA AMB LES PETICIONS DE CCOO