JUBILACIÓ ANTICIPADA – ÚLTIMES NOTICIES

Els grans resultats requereixen grans ambicions

(Heràclit)

L’Administració finalment sembla que ha pres consciència clara del que CCOO hem dit des de fa anys ja i és que en matèria de personal el sistema penitenciari català no se sosté i que fer com els estruços i ficar el cap sota terra, no és cap solució.

L’Administració sembla que enfrontada a la tossuda realitat de l’envelliment accelerat de la seva plantilla finalment ha admès que la 2a activitat, ja sigui l’actual, completament inoperant, o una nova, no seria més que un simple pegat per a una situació descontrolada que requereix de manera imperiosa l’adopció de la jubilació anticipada per al col·lectiu penitenciari. No pot haver-hi companys amb 60 anys treballant en un centre penitenciari.

La tarda del divendres passat, tal com se’ns va comunicar durant la reunió del 5 de desembre passat, l’Administració finalment ens va fer arribar als agents socials el contingut de la carta enviada per la nostra Secretària General del departament de Justícia al Secretari d’Estat de la Seguretat Social, del Ministeri de Treball.

En la carta la Secretària General destaca les dificultats que crea l’envelliment de la plantilla, reconeix la duresa del nostre treball, que es tradueix en major morbiditat i nombre de lesions, i advoca per utilitzar els mecanismes que permet la llei per a negociar amb l’Administració central l’establiment de coeficients que permetin avançar l’edat de jubilació, i sol·licita una reunió amb el Secretari d’Estat de la Seguretat Social.

Punts positius:

1. L’Administració dóna una mostra clara que desitja de manera genuïna aplicar la jubilació anticipada al col·lectiu penitenciari.
  2. Sembla que ha realitzat almenys una part dels estudis de morbiditat, accidents, etc. Necessaris per a provar l’aplicabilitat de la jubilació anticipada.
  3. Sol·licita a l’Administració central discutir sobre l’aplicació de coeficients reductors, que és el sistema aplicat a altres col·lectius que tenen reconeguda la jubilació anticipada.
  4. Com a colofó de tot l’anterior, s’ha sol·licitat una reunió amb l’Administració central (el Secretari d’Estat de la Seguretat Social en concret) per a iniciar discussions sobre el tema.

Punts negatius:

1. La carta es va enviar a l’octubre i no hi ha hagut encara contestació per part de l’Administració central. Donada la situació política no és estrany però dóna indici dels terminis de temps en els quals ens haurem de moure.
  2. La nostra Secretària General s’ha llançat a l’arena de manera valenta però en solitari, la qual cosa ens sembla a CCOO com un moviment d’exploració.
  3. L’Administració no ens ha fet arribar els estudis que diuen voler presentar a l’Administració central.
  4. La proposta de discussió sembla afectar principalment el col·lectiu d’interior i no a la resta.

Per a realitzar de manera seriosa una proposta del calat de la jubilació anticipada per a tot el col·lectiu penitenciari català, cal realitzar-lo des d’una posició d’unió política, sindical i social articulada en un bloc sòlid i sense fissures que pugui negociar amb tenacitat, força i unitat amb l’Administració central.

CCOO sempre hem mostrat un compromís clar amb la defensa de la jubilació anticipada per al col·lectiu penitenciari. Dóna fe d’això que CCOO va ser l’únic sindicat que va defensar en solitari i amb dents i ungles la inclusió del tema de la jubilació anticipada en el grup de treball que es reunirà aquest mateix mes de gener i que originalment anava a tractar exclusivament el tema de la 2a activitat. Gràcies a CCOO també tractarà el tema de la jubilació anticipada.

Per important que la 2a activitat sigui, amb una plantilla que en més d’un 50% té una edat superior als 50 anys, és impossible emprar la 2a activitat com a solució de res fins que no s’aconsegueixi una normalització de les plantilles en matèria d’edat.

Senzillament és impossible aplicar-la al 50% de la plantilla que té 50 anys o més, o al gairebé 25% que té 55 anys. CCOO defensem que la jubilació anticipada és absolutament prioritària per als treballadors penitenciaris i que sense ella, no hi ha solució realista possible.

Com deia Karl Marx, la pitjor lluita és la que no es fa. CCOO volem i estem decidits a unir forces amb els altres sindicats, grups polítics i l’Administració de la Generalitat per a articular una proposta unitària sòlida que permeti negociar amb el govern central de manera seriosa i amb perspectives de triomfar.

Aquesta lluita s’ha de lluitar i s’ha de guanyar. I la guanyarem!

Barcelona a 27 de desembre de 2019

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA AMB LES ÚLTIMES NOTICIES SOBRE LA JUBILACIÓ ANTICIPADA

US CONTINUAREM INFORMANT!!