ACONSEGUIM  UN ACORD DE JUBILACIÓ ANTICIPADA AMB EL DEPARTAMENT!

Després de realitzar avui dimecres 24 de novembre, una acció de mobilització a l’interior del departament de Justícia, protagonitzada per CCOO, UGT i CATAC, els tres sindicats hem aconseguit reunir-nos amb el secretari de mesures penals, el director general d’afers penitenciaris, els subdirectors de centres i d’RR.HH. de la secretaria, la subdirectora d’RR.HH. de la Direcció de Serveis i la responsable de relacions laborals.

La reunió ha estat llarga i res fàcil, sempre a la vora d’una completa ruptura que implicava necessàriament l’adopció de mesures de mobilització dures, tal com els hem informat diverses vegades. Finalment CCOO, UGT i CATAC hem aconseguit que l’administració adquirís el compromís de convocar aquest mateix divendres, ja que demà dijous era tècnicament impossible, als sindicats representatius per a signar amb el departament un acord de jubilació anticipada per al col·lectiu penitenciari i iniciar la negociació definitiva sobre els altres temes igual d’urgents com són:

• La integració del PRP en el complement específic
  • L’augment de plantilles en la línia d’altres col·lectius
  • La derogació o modificació del protocol introduït per la circular 2/2021 i del protocol d’agressions de 2017, així com l’adopció de mesures d’ordre regimental que tallin de soca-rel la xacra de les agressions.
  • Reconeixement com autoritat dels treballadors i treballadores penitenciàries.
  • Nou acord penitenciari.

UGT, CCOO i CATAC hem avisat a l’administració que embolicar la troca, tal com va fer l’administració anterior, no és una opció. Més enllà de l’acord sobre jubilació anticipada, és fonamental que el que parlem i negociem aquest divendres ens ha de deixar satisfet a tot el col·lectiu penitenciari.

Barcelona, 24 de novembre de 2021

DESCARREGA EN PDF LA NOTA CONJUNTA SOBRE  L’ACONSEGUIMENT D’UN ACORD DE JUBILACIÓ ANTICIPADA