AGRESSIÓ MOLT GREU DERT CODI 2 – C.P. LLEDONERS

Intern que aquest dimarts va ser conduit al DERT des del mòdul 7 per una agressió al seu company de cel.la, que posteriorment va agafar una fixació amb el cap de serveis amb continues manifestacions d’agredir-lo i amenaces de mort que continuen a dia d’avui.

Dimecres tarda aquest intern perillós, amb nombrosos episodis de violència intrainstitucional, amb diversos primers graus, episodis violents i autolitics ha protagonitzat un incident molt greu al DERT on després de autolesionar-se i mentre se li realitzava l’escorcoll va agredir colpejant al cap al CUSI, mossegant a la mà a un company i fent-se amb un radiotransmissor per intentar colpejar i mossegar al CUE que afortunadament va poder evitar, sent necessari l’activació d’un CODI 2 i en la seva inmobilització continuant vertint tot tipus d’amenaces de mort als companys agredits i al cap de serveis que ja des del dia abans amb una fixació malaltissa no parava amb continues manifestacions d’agredir-lo i matar-lo.

Diversos companys han requerit ser visitats pels serveis mèdics del centre i en algun cas han necessitat ser atesos a la mútua.

Des de CCOO volem felicitar al cap d’unitat, al cue, cap de serveis i a tots els companys que gràcies a la seva professionalitat van poder gestionar la greu agressió que van patir.

Donem tot el nostre suport als companys agredits.

EL CANVI DE PERFIL DELS INTERNS, L’ABSÈNCIA DE RESPOSTA PER PART DE L’ADMINISTRACIÓ I EN MOLTS CASOS DE LA PROPIA DIRECCIÓ DEL CENTRE, ES UNA MOSTRA DEL FRACÀS DE L’ADMINISTRACIÓ.

Volem esforços per donar resposta als reptes que tenim al davant. Volem solucions a llarg i a curt termini. La plantilla no pot suportar per més temps aquesta situació.

CCOO hem sol·licitat a la direcció del centre que de forma immediata denunciï aquest fets i ofereixi assistència jurídica als companys afectats alhora que li hem demanat el trasllat urgent de l’intern.

CCOO exigim a la direcció del centre que apliqui el protocol contra agressions amb la màxima contundència.

EXIGIM:
Exigim dignitat i drets pels treballadors i treballadores penitenciaries.

DEMANEM a la direcció del centre que desmassifiqui el DERT i realitzi el trasllat urgent d’interns  en primer grau, un departament que es troba massificat i que provoca que ingressos es converteixi en departament de sancionats. Dongui resposta a la problemàtica de la falta de personal del DERT i del centre.

Sant Joan de Vilatorrada, 16 de juny 2022

DESCARREGA EN PDF LA NOTA SOBRE L’AGRESSIÓ AL DERT DEL C.P. LLEDONERS