BRIANS 1 FONT DIMISSIÓ!!

Avui, 13 de desembre de 2018, s’ha realitzat una reunió monogràfica sobre la situació de Brians 1 que en el cas concret de CCOO, es va sol·licitar ja fa setmanes i a la qual ha assistit el Director General i la seva plana major així com el director i sotsdirector del C.P. Brians 1.

CCOO, conscient que la millor forma d’expressar al Director General la insuportable, intolerable i tòxica situació per la qual està passant la plantilla de Brians 1 era que els mateixos companys ho expressessin de manera clara i directa, vàrem sol·licitar la participació de 2 Caps de Servei del centre, respectats i benvolguts per la resta de companys i de llarga trajectòria en ell. També vàrem sol·licitar durant el transcurs de la reunió la presència de la CUSI d’ingressos que recentment va sofrir un inqualificable i desagradable incident amb el director Josep Font, que és sens dubte la font de la majoria dels problemes que sofreix Brians 1. La resta de sindicats van prendre exemple de la mesura i van convidar també a altres companys de Brians 1.

Els companys de Brians 1 que van pujar a la sala del desè pis on va tenir lloc la reunió no ho van fer sols. A través de la porta entreoberta de la balconada es podia escoltar el clam de desenes de companys que evidenciaven que el cansament i la indignació pel tracte rebut de la seva direcció no era cosa d’uns quants sinó que inflamava tota la plantilla de Brians 1.

Els representants sindicals vàrem iniciar una breu ronda de presentació inicial on vàrem denunciar sense embuts la situació d’enfonsament general de Brians 1 i de indignació de la seva plantilla. També vàrem sol·licitar el cessament de la direcció o la dimissió del director Josep Font, causant directe d’aquesta situació. Finalment vàrem expressar la sensació d’abandonament que sentim tots els treballadors penitenciaris a causa del silenci del Director General davant les manipulacions i mentides d’un subjecte que treballa a la UB al qual ens neguem a fer-li la més mínima publicitat i als brams del qual CCOO donarem resposta.

Tot seguit els companys de Brians 1, un darrere l’altre, tots i cadascun d’ells, començant pels seus companys Caps de Servei, van detallar de manera plana i directa la situació inqualificable en la qual es troba la plantilla del centre a causa de la desastrosa gestió del director Font i del seu sotsdirector d’interior: Falta de confiança en els treballadors que formem els equips que treballen a interior però també de tractament, desprestigi constant als treballadors, sentiment de desarrelament, de no estar protegits per l’administració i sensació de que el Director de Brians 1 ha vingut per enfrontar-se amb ells. No podrien haver-se expressat millor.

El Director General va començar la ronda de l’Administració manifestant que la solució als problemes de Brians 1 no passa pel cessament de Font, al que dóna suport plenament, pretenent justificar la seva gestió. Va seguir un informe de la inspecció, segons el qual no es perseguia pràcticament a ningú, i la conclusió implícita era que el director Font en el fons és molt bo i segurament incomprès.

Finalment Font va realitzar una prolixa exposició dels seus molts assoliments i dels seus molts projectes. Va parlar de vídeos de patitos blaus, va censurar suposades mentides i va exposar la terrible conspiració a la qual ha estat sotmès, suposem que per forces malignes deslligades per alguns pèrfids treballadors de Brians 1.

Potser l’afirmació més interessant, que realment va trair la seva forma de pensar i de procedir, va ser quan Font va dir que havia «elevat a Brians 1 d’una situació de descens directament a jugar en la Champions«. Dit en altres paraules i tal com ho percebem nosaltres, que Font havia dit de manera implícita que havia anat a «arreglar» Brians 1, que és el mateix que dir que la seva plantilla, un centre que abans d’arribar ell era un referent del sistema penitenciari català i que havia sabut suportar de manera admirable i eficaç el canvi salvatge que va suposar el tancament de la Modelo i la seva conversió sobtada, de la nit al dia, en centre de preventius. Efectivament, ara Brians 1 “juga a la Champions” però a la dels desgavells de una direcció sense nord.

El següent intercanvi general, on novament també van intervenir amb tota llibertat els companys de Brians 1, va evidenciar la impossibilitat de trobar una altra solució que no sigui el cessament del director i del seu sotsdirector. Fa sis mesos va haver-hi reunions amb la direcció del centre i amb la Direcció General, a on es va expressar la voluntat d’intentar reconduir la situació, però el resultat no ha pogut ser més nefast. No solament no s’ha solucionat res a Brians 1 sinó que està a la vora de l’esclat total. Ja no és possible cap arranjament que no passi pel cessament del director Font.

No discutim les possibles capacitats personals que pugui tenir Josep Font però és clar que ha evidenciat una clara i manifesta incapacitat per gestionar de manera mínimament raonable tots i cadascun dels equips humans dels quals ha disposat. Això ja es va evidenciar prèviament a Lledoners, Puig dels Basses i altres centres, però ara ha esclatat, encara amb més intensitat, a Brians 1, portant als seus treballadors a una situació d’autèntic col·lapse. La reunió finalitza amb una manca de respecte de Font a la intervenció de la CUSI, raó per la qual CCOO vam dir prou i vam marxar de la reunió. Continua la lluita!

Font ha de dimitir o ser cessat. No hi ha cap altra solució possible!!

El Director General serà el responsable de tot el que passi a Brians 1!!

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA D ELA REUNIÓN MONOGRÀFICA DE BRIANS 1