C.P. JOVES – CANVIS JA!!!!

Ahir va haver-hi un altre dia negre en el C.P. Joves. Funcionaris agredits que van haver d’anar a la Mútua i als quals desitgem ràpida recuperació.

Els codis són incomptables, des del DERT a la resta de mòduls, les agressions verbals i físiques, amenaces i faltes de respecte són diàries., l’actual classificació modular d’interns no ajuda en absolut.

D’altra banda, en l’administració existeix la idea que no es treballa bé, quan aquest centre té unes característiques poblacionals i estructurals que el fan incomparable amb la resta de centres d’adults.

Tardança en aprovació de primers graus per part de l’administració, tardança a agilitzar conduccions per part de l’administració, pèssima gestió per part dels serveis d’atenció psiquiàtrica que donen com a resultat que interns de perfil psiquiàtric, amb antecedents, es trobin en vida modular pel simple capritx de no custodiar-los en unitats especialitzades. Són aquests últims, interns que solen ser causants d’agressions bàrbares a companys o treballadors del centre, i per això CCOO exigim es revisin els contractes d’actuació de manera immediata.

Aquest tipus d’agressions com l’última esdevinguda, tenen uns responsables finals que són els que han de vigilar per la salut mental dels interns.

Controlar l’entrada de droga dotant de professionals al maneig de les tecnologies existents i infrautilitzades. Tallant entrades d’estupefaents s’eliminen les tensions que suposen les addiccions a substàncies prohibides, el negoci fosc que representen i les coaccions i amenaces a interns per part d’altres pertanyents a grups organitzats.

Són mesurades de xoc que han de venir acompanyades d’altres de treball a futur que canviïn el treball amb l’intern, així com el perfil d’aquest ha canviat en aquests anys sense que ningú en l’administració, malgrat els avisos d’alerta donats, hagi fet res per adaptar als nous temps.

S’han repetit fins a l’avorriment els canvis que poden ajudar a disminuir situacions de perill. Desgraciadament, avui hem de lamentar més agressions a professionals del centre, treballadors/es en definitiva que venen a treballar i no a barallar amb ningú.

Exigim canvis de classificació modular sense demora, amén de la resta de mesures que s’han proposat en tots els fòrums i escrits per part de tots els agents socials.

LA SITUACIÓ ÉS INSOSTENIBLE AMB LÍNIES VERMELLES D’AGRESSIONS FÍSIQUES A TREBALLADORS.

CANVIS JA!

La Roca del Vallès, 10 de febrer de 2023