C.P. LLEDONERS – CODI 2 AL MR-3, AGRESSIÓ A FUNCIONARIS I ALDARULLS COL·LECTIUS

Aquest dijous, 09 de novembre, hem de lamentar un GREU INCIDENT al CP Lledoners amb una greu AGRESSIÓ al CUSI i a un funcionari del MR-3.

Un intern amb un trastorn de salut mental que te un ampli historial d’amenaces i incidents greus a l’últim mes, un d’ells un intent d’agressió al CUSI del DERT fa un parell de setmanes, va protagonitzar aquest incident amb els 2 companys del MR-3 al despatx de funcionaris després de sopar quan hi havia més de 100 interns al pati. Mentre el CUSI dialogava amb l’intern, aquest va donar un cop de puny a la cara del nostre company, i en la posterior reducció va donar empentes contra la paret i puntades a l’altre company funcionari, motiu pel qual es va haver d’activar un codi 2 al mòdul.

Aprofitant aquest greu incident, una sèrie d’interns del MR-3 van intentar instigar la resta a participar en l’agressió als funcionaris provocant aldarulls col·lectius.

CCOO vol felicitar la ràpida actuació dels nostres companys del MR-3, així com els PS, que van controlar la situació després de l’activació d’un CODI 2 evitant que l’incident fos més greu, aconseguint el tancament dels interns del pati a les cel·les i el trasllat de l’agressor al DERT.

CCOO vol denunciar que aquest intern, el qual ja havia protagonitzat incidents al DERT i als MR-3 i MR-5, no havia d’estar a cap mòdul residencial degut a l’historial que té, i era previsible que tard o d’hora agredís algun funcionari.

D’altra banda, CCOO vol felicitar la ràpida actuació de la Direcció pel que fa als interns instigadors dels aldarulls col·lectius, traslladant-los al DERT abans de l’inici del servei d’aquest divendres.

Així mateix, CCOO dóna tot el seu suport als companys agredits i els hi desitgem una ràpida recuperació.

Des de CCOO posem en valor la gran professionalitat d’una plantilla sota mínims que es juga literalment la seva seguretat en cada servei. MOLTES I MOLTES GRÀCIES.

Demanem a la direcció del centre que elevi la corresponent denúncia i farem seguiment per evitar que cap agressió quedi impune.

Des de la secció sindical de CCOO exigim a la SMPRAV que augmenti la plantilla del nostre centre per tal de poder cobrir LA TOTALITAT dels serveis amb les ràtios mínimes necessàries per desenvolupar les nostres tasques amb seguretat i en fem responsable directament subdirector general de Recursos Humans i Econòmics perquè d’una vegada per totes apliqui una política de personal a tots els centre penitenciaris basada en la seguretat i en la correcta prestació del servei.

CCOO exigim a la SMPRAV que d’una vegada per totes obri tots els departaments o ales dels departaments d’infermeria en un principi reservats per interns amb patologies de salut mental que tenen tancades per falta de personal a diversos centres penitenciaris, entre ells Lledoners. Per evitar que aquestes agressions es reprodueixin

No volem entrar en polèmica però CCOO creiem que hi ha límits que no es podem traspassar, aquest sindicat nouvingut “organitzat” a 8 dies de les eleccions sindicals.

CCOO considerem immoral, inacceptable i vergonyós intentar treure rèdit electoral d’una situació tan greu com són les agressions als companys i companyes, i no podem comprendre com hi ha gent amb el desvergonyiment i la falta de moralitat per fer-ho. Per això els diem a aquesta gent: AIXÍ NO, ESTEU TRASPASSANT TOTS ELS LIMITS.

JA N’HI HA PROU D’AGRESSIONS !!!!

Sant Joan de Vilatorrada, 10 de novembre de 2023

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA SECCIÓ SINDICAL DEL C.P. LLEDONERS SOBRE EL INCIDENT AL MR3