C.P. LLEDONERS: CODI 2 AL MR-5, AGRESSIONS A FUNCIONARIS

Aquest dimecres un intern amb un llarg historial de primers graus amb incidents violents tant amb altres interns com amb funcionaris, va protagonitzar una agressió vers un funcionari al mòdul 5. Durant una discussió d’aquest intern amb un altre, el funcionari del mòdul 5 va anar a mediar per tal d’evitar una agressió entre interns, quan l’intern va aprofitar per llançar el funcionari contra la paret i acorralar-lo. La ràpida actuació dels companys/es del mòdul 5 activant un codi 2, i la d’altres interns va evitar que l’incident fos més greu.

Posteriorment al mateix mòdul 5, un altre intern va incitar la resta del mòdul a aldarulls col·lectius en defensa de l’intern agressor de l’incident anterior. Novament, la gran professionalitat dels companys del mòdul 5 i els Caps de Servei, que van aïllar ràpidament l’intern, van evitar que cap intern secundés aquesta incitació. Aquest intern va ser traslladat al DERT, on a la sala d’escorcolls va intentar agredir un funcionari, sense aconseguir-ho degut a la gran tasca dels professionals que es trobaven al departament. Tot i aixó aquest company ha hagut de ser atès a la mútua al dia d’avui dijous.

Finalment, destacar també que al DERT la setmana passada es van viure molts incidents greus, des de l’intent d’agressió per part d’un intern que està en mesures cautelars a un Cap d’Unitat que no es va consumar gràcies al cranc de seguretat de les cel·les; a les amenaces constants d’un altre intern a un altre Cap d’Unitat que al final gràcies als protocols de seguretat activats no es va dur a terme.

CCOO donem tot el nostre suport als companys/es que van patir aquests incidents, així com a tots els professionals del centre que han evitat que els incidents hagin estat més greus.

CCOO EXIGIM a la nova direcció l’aplicació del reglament per aquests interns, qualsevol agressió o intent d’agressió cap a funcionaris ha de suposar la regressió de grau de l’intern i la conducció de l’intern a un altre centre.

Sant Joan de Vilatorrada, 08 de setembre 2022

DESCARREGA EN PDF LA NOTA SOBRE L’AGRESSIÓ AL MR5 DEL C.P. LLEDONERS