C.P. LLEDONERS: ESTEM PERDENT EL CONTROL DEL CENTRE SI NO L’HEM PERDUT JA

Aquest divendres va tornar a ser el dia de la marmota a LLEDONERS. Vagi per endavant el nostre suport a la plantilla del centre, plantilla molt implicada i professional que desenvolupa la seva feina en unes condicions precàries i de falta de recursos humans i materials sota una direcció que per desgràcia un cop més, hem de dir AIXÍ NO, AIXÍ NO es gestionen els incidents, AIXÍ NO es gestiona un centre, AIXÍ NO es juga amb la seguretat dels treballadors.

Exigim dignitat i drets pels treballadors i treballadores de Lledoners. Dignitat i dret que aquesta direcció incident, rere incident, gestió rere gestió. NO respecta, NO gestiona.

Exigim que Sr. Sergi Blàzquez Secretari de Mesures Penals, Reinserció i Atenció a la Víctima i Sr. César Galván Director General d’Afers Penitenciaris afrontin com han reconegut el greu problema de gestió i conflictivitat del centre. El ja cessat gerent que aplicava una política de personal completament dissortada, ha de venir seguida també, com hem demanat diverses vegades, del cessament de la directora del centre.

Aquest divendres negre, per dir-ho d’alguna forma, va començar al matí amb una trucada d’un intern del centre al 112 informant d’un suïcidi consumat al centre, informació falsa que va mobilitzar el SEM fins al mateix centre….

Durant tot el dia, fruit de la nul.la gestió per part de la direcció del centre, va haver-hi situacions extremadament greus al mòdul 5 (mòdul aïllat per brot de COVID). On vam estar a punt de perdre el control del mòdul, tot i tenir tots els interns confinats a la cel.la, vivint autèntics moments de caos, descontrol amb interns cremant deixalles, llençant llençols cremats per les finestres de les cel·les, amb continus incidents autolítics , interns tirant llegiu als ordenances en el repartiment dels àpats. Incidents diaris que s’han portat a terme des del principi de l’aïllament.

Li sumen incomprensiblement el despropòsit de com l’auxiliar mèdica, dintre tot el caos que s’estava vivint al mòdul, a mig repartiment de medicació, desconeixem si amb el vistiplau del coordinador mèdic, deixa el mòdul a mig repartir perquè la seva jornada laboral havia acabat i havent-se de fer càrrec els funcionaris d’acabar el repartiment de la medicació. IMPRESIONANT, acció que no es pot tornar a repetir i s’ha de depurar.

CCOO donem tot el nostre suport als companys i companyes que han estat prestant serveis al mòdul 5 durant tot el que portem d’aïllament, que han patit la falta d’ EPIS, la nul·la gestió de la direcció d’aquesta situació.  I a la cap serveis que va gestionar i reforçar la tasca dels funcionaris.

Per si això no era suficient, al vespre es genera un CODI 2 al mòdul 6 una baralla multitudinària que per sort i veien la greu situació que estava patint el centre no va anar a més gràcies als companys del mòdul i als funcionaris de PS. Des d’aquí el nostre agraïment.

Situació que la direcció com a mostra, una vegada més, d’una política paternalista mal entesa vers els interns on es posa en dubte la nostra professionalitat, la nostra pròpia seguretat, la gestió d’aquest greu incident es la passivitat i la simple tramitació d’un expedient disciplinari.

DIEM PROU. És necessari que es posi fi aquesta política conscient de la direcció que ens posa en perill a tots els treballadors i treballadores penitenciaries fruit d’una erràtica gestió d’inacció continuada, sembla que s’oblidin de les tasques d’interior.

La gestió de la directora del centre només pot ser qualificada d’AUTÈNTICAMENT DESASTROSA!

CCOO ENS HEM DIRIGIT ALS MÀXIMS RESPONSABLES DEL DEPARTAMENT DEMANANT EL CESSAMENT DE LA DIRECTORA

Sant Joan de Vilatorrada, 12 de desembre 2021

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DEL C.P. LLEDONERS SOBRE ELS INCIDENTS DEL DIVENDRES PASAT