C.P. PONENT: FAKE NEWS

Des de CCOO Lleida volem aclarir les darreres falses informacions publicades a diversos mitjans de comunicació que afecten al C.P. Ponent.

Durant aquests últims dies,  s’ha publicat una noticia on es donen una sèrie de dades, com ara, nom, inicials, edat, domicili, professió i centre de treball, d’una persona acusada de cometre uns determinats fets delictius, concretament per un  peculiar delicte de robatori en casa habitada.

Primer de tot, ens agradaria aclarir, que CAP TREBALLADOR DEL CENTRE PENITENCIARI PONENT es troba relacionat amb aquests fets, tal i com s’ha divulgat falsament en diversos mitjans de comunicacions.

No se si les persones que han proferit aquestes mentides son conscients del problema que podrien haver-hi causat. Per sort, no hi ha cap funcionari al centre amb aquest nom, que hagi tingut que patir la falsa acusació i la confusió generada per la noticia, i no s’ha ocasionat cap incident a rel d’aquesta, però voldríem aclarir a les persones que, sense cap tipus de contrast, han publicat totes aquestes dades, que la estabilitat d’un centre penitenciari, acostuma a ser  molt volàtil i fràgil,  i que aquest tipus de noticies,  pot provocar greus incidents a l’interior, fet encara més greu, en tractar-se d’una falsedat.

Actualment, tenim un centre arquitectònicament obsolet, una mancança de  personal de vigilància endèmica, i una població reclusa que augmenta cada cop més, amb un perfil delictiu cada dia més complex.

Patim agressions, insults, hem de sufocar incendis, on la ’’víctima’’  es qui ho provoca, i no només no vol ser rescatat, si no que agredeix als que ho socorren. En definitiva, hem de treballar en condicions que des de fora del món penitenciari, es desconeixen, amb el handicap de les instal·lacions i mitjans que disposem, cada cop més antiquats.

Si us plau, siguin una mica més conscients de les reaccions que poden provocar les seves paraules, sobre tot quant son FALSES. Crec que una de les seves obligacions es contrastar les informacions que reben, precisament per tal d’informar correctament.

També voldria preguntar a aquests mitjans, en aquest cas concretament, quina necessitat havia de donar tota aquesta mena de dades sobre la persona que comet aquest acte, fent quasi una biografia del mateix, remarcant el ser Funcionari de Presons com un agreujant, sobre tot, quant entre altres noticies de  la setmana, d’actes delictius molt més greus, com ara homicidis, etc… les úniques dades que es donen sobre qui els comet, són el sexe i la edat.  Si us plau, som un col·lectiu ja prou desconegut, estigmatitzat, i oblidat per part de l’administració, que realitza una tasca importantíssima la qual no es troba mai prou valorada.

Evidentment no som perfectes, i assumim les nostres errades, però no ens llencin més porqueria de la ja tenim a sobre.

Lleida, 29 d’octubre de 2023

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA D ELA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DEL C.P. PONENT SOBRE LES FAKE NEWS PUBLICADES ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ