C.P. PONENT: LAMENTABLEMENT, LA HISTÒRIA ES TORNA A REPETIR

Gravíssima agressió i intent d’homicidi al DERT

Un altre cop, al nostre centre, han tornat patir les carències que venim arrossegant des de temps immemorables.

Donem el nostre suport als companys agredits, i ens fiquem a la seva disposició pel que calgui.

El 01/12/2023, al voltant de les 4 de la tarda, un  dels onze interns en Art 93 que tenim al centre, amb problemes psiquiàtrics, agreujats per la no ingesta de la medicació pautada, va decidir que ja tenia prou de viure a una cel·la amb càmera, (un de tants), i que sortiria de la mateixa si o si.

Gràcies a les novíssimes instal·lacions que disposem, no li va ser gaire complicat destrossar l’interior de la cel·la, arrencar les càmeres de videovigilància, esmicolar completament els vidres de les finestres i  arrencar parts de ferro dels marcs de les mateixes, amb els que va agredir als funcionaris que varen intervenir per tal de realitzar la contenció de l’intern.

No content amb esperar a l’interior de la cel·la, armat amb les barres de ferro, prèviament havia  llençat aigua i vidres pel terra per tal de fer caure a l’equip  d’intervenció i poder així clavar o colpejar amb les barres als funcionaris, mentre se l’intentava contenir, aquest va aconseguir  agafar pel coll a un dels funcionaris, intentant asfixiar-lo, no podent aconseguir-ho finalment gracies a la professionalitat dels intervinents, però havent de ser traslladat finalment a la mútua hospitalària per tal de ser atès per les ferides sofertes, juntament amb un altre company.

Actualment, el CP Ponent, suporta una quantitat de interns desproporcionada d’interns en Art.93 de perillositat, molt superior a la de varis centres més moderns junts,  i donada la infraestructura de que disposem, ens comporta que tot sovint, haguem de patir incidents com aquest.

No tenim cel·les equipades correctament. Degut a l’antiguitat del nostre centre, es lamentable i vergonyós amb la facilitat que poden arribar a trencar finestres, parets, radiadors, etc… amb els quals agredir-nos i  junt amb i l’etern problema dels interns amb patologies psiquiàtriques, i la facilitat amb que es trafica per part d’aquests amb la medicació, al no entregar-a dissolta amb aigua, tal i com es feia abans d’aquesta escalada d’agressions. Estem temen que finalment haurem de lamentar alguna desgràcia.

L’administració es va comprometre amb una sèrie de millores, que de moment, no s’estan complint.

On son els famosos esprais?, I els reforços? Hem d’esperar a que succeeixi alguna desgràcia?

Ja s’han fet les proves pertinents sobre el ús dels esprais, i a d’altres països europeus es fan anar des de fa anys, no podem esperar més.

Podem donar gràcies a que finalment, el company ha pogut deslliurar-se de l’intern que l’intentava asfixiar, però hem de ser conscients que cada cop les agressions són més greus i freqüents, i s’ha de ficar remei abans de tenir que lamentar quelcom més greu.

Esperem que jurídicament, aquesta agressió i intent d’homicidi, no quedi impune, i tornem a donar el nostre suport als companys agredits.

Lleida, 2 de desembre 2023

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DEL C.P. PONENT