C.P. QUATRE CAMINS – AGRESSIÓ A FUNCIONARIA I BARALLES AL M.R 2

-ACTIVAT UN CODI 2-

El dimecres 6 de setembre sobre les 12.05 hores  es va produir un ALDARULL NO CONTROLAT (C-2) al MR-2. Un total de  quatre interns de diversitat cultural, es van veure implicats en dues baralles al pati del Mòdul.

Els/les funcionaris/es de servei al mòdul, van intervenir inicialment ordenant als interns que s´aturessin per controlar la baralla, aquests desobeint-los/les, van provocar un altra barallà a la zona de la porteria de futbol del pati.

Cal destacar a l’intern DD d’un total de quatre que, mostrava una especial resistència activa i violenta als/les funcionaris/es en intentar immobilitzar-los amb la forçà mínima necessària, l’intern DD va agredir  especialment a la funcionaria M. amb nombrosos cops per tot el cos i especial virulència al cap i la cara.

Seguint les instruccions del cap de serveis, el interns han estat conduits en A/P el departament especial (MR5).

Els/les funcionaris/es han estat atesos inicialment al Centre d’assistència primària del Centre penitenciari, per a continuació seguint les recomanacions mediques ser assistits per la Mutua del treball asepeyo.

Conclusions: Com sempre els/les nostres professionals han actuat compensant les mancances que genera la inoperància de la Secretaria (dels Centres). NECESSITEM planificació, medis humans i materials, i regulació jurídica normativa que recolzi als/les treballadors/es com agents de l’autoritat, formació practica de rol/play, recolzant als/les treballadors/es, sobretot quan es juga amb la seguretat dels interns i la pròpia de la plantilla.

Des de CCOO, 1a FORÇA SINDICAL DE CATALUNYA, posem a disposició de les funcionaries assessorament específic per funcionaries delegades en gènere, analitzant les agressions com agents de l’autoritat, i per motius de gènere derivada directament per motius de la diversitat cultural del interns implicats a les baralles i l’agressor concret.

GRÀCIES A LA PLANTILLA DE DONES I HOMES DEL NOSTRE CENTRE!

La Roca del Vallès, 7 de setembre de 2023

Secció Sindical Centre Penitenciari Quatre Camins