REUNIÓ AMB LA DIRECCIÓ DEL C.P. BRIANS 2 – 13/09/2023

Avui, dimecres 13, ens hem reunit amb la Direcció del Centre assistint, per part de la Direcció, la directora, el sotsdirector de règim d’interior, el gerent i el secretari tècnic jurídic i per la part social, CCOO, Ugt, Csif i Csc.

A continuació CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya, us fem un resum dels temes tractats:

FALTA DE PERSONAL

Se’ns informa de la situació de personal al nostre Centre en la que tenim gairebé un 16% de baixes i una cobertura de la plantilla d’una mica més del 60%.

Així mateix, se’ns diu que pràcticament tots els interins seran renovats més enllà del 30 de setembre i que, els que no ho siguin, seran cridats amb posterioritat.

CCOO CONTINUEM EXIGINT A LA DIRECCIÓ QUE DEMANI TOT EL PERSONAL ADIENT PER COBRIR LA RELACIÓ DE LLOCS DE TREBALL DEL CENTRE I TOTES LES BAIXES.

És l’única manera de poder prestar un servei de qualitat, garantint la seguretat del centre, dels seus treballadors i usuaris.

I és que totes les àrees (oficines, tractament i interior) es queixen de la falta de plantilla i de la sobrecàrrega de treball que això suposa.

Des de CCOO fem menció al dèficit de CUSI en el Centre i se’ns manifesta que, tot i que alguns processos ja es troben en marxa, està previst que se’n publiquin pròximament d’altres a l’ATRI.

CCOO també demanem que, una vegada recuperada la dotació necessària de personal al centre, i donat l’augment de contencions al DERT i DS, es porti a terme un pla de xoc dotant de més personal a aquestes unitats.

PLA FUNCIONAL

La directora admet que el sistema que va voler instaurar l’anterior director no va funcionar i pretén anar fent canvis de forma progressiva, començant per tornar a ubicar als interns que gaudeixen de permisos als mòduls 7, 8 i 14 (els de violència) i els que tenen problemàtiques de toxicomanies als mòduls 9 i 10.

Així mateix, el DAE es destinarà per a fer programes de toxicomanies i potser també pels interns amb destinacions exteriors.

Quant als interns amb condemnes curtes RPS continuaran al nostre Centre, ja que, el fet que la Unitat de Dones segueixi al C.P. Brians 1, impedeix el seu trasllat.

TEMES VARIS

• Es pretén fer formació contínua dels treballadors en aspectes bàsics com la redacció d’informes o protocols i també en temes de seguretat.
  • Quant a les proves d’uniforme que s’han dut a terme s’han descartat dos models i sembla que el que millor s’adapta és el que fan servir els Mossos.
  • En el període d’un any es posaran en marxa totes les càmeres dels tallers productius.
  • Es farà una renovació de tots els vehicles del Centre.

Des de CCOO agraïm la claredat i el to dialogant de la nova Direcció i esperem que es continuï escoltant a les forces sindicals pel bon funcionament del Centre.

Sant Esteve Sesrovires, 13 de setembre de 2023

DESCARREGA LA NOTA INFORMATIVA DE LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO SOBRE LA REUNIÓ AMB LA DIRECCIÓ DEL C.P. BRIANS 2 – 13/09/2023